Megasquirt ( poenostavljen. )
Megasquirt ( poenostavljen. )
kr neki malga pojma do zdaj recimo da že mam, edin elektro sheme mi ne ležijo.. gremo od začetka?
vse nakratko razloženo da bo še "laikom" jasno.
MS, je kr poenostavljen, gre se sicer za najcenejši motorni računalnik, ki se pa neprestano razvija, dodaja nove stvari itd..
ms je dejansko domač "hobi" projekt 2 programerjev, začelo se je v domači garaži..
pa za samo delovanje rabi manj stvari ko običajni motorni računalniki.. pa tudi z senzorji NE komplicira, lahko uporabiš načeloma lih katerekoli senzorje, za temperaturo itd..
pa obstajajo v grobem 3 "verzije"
http://www.msextra.com/feature-xref.html
1- se ne izdeluje več, samo kar še majo se razprodaja..
2- se dobi za nekih 200€ podpira več kot dovolj za kar prijeten 4-6 cilinderski motor..
3- ma skoraj vse kar majo "velike" firme za veliko manj dnarja.. dobi se za nekih 600€.
js mam dvojko.
zraven se kr rabi, še širokopasovna lambda.
navadno lambdo majo večinoma serijski avti, ki pa kaže samo če je "idealno razmerje goriva" (14.7kg zraka/1kg goriva..) ali ni.
torej, pri naknadnih računalnikih se da noter širokopasovno lambdo, ki kaže dejansko trenutno stanje.
https://www.youtube.com/watch?v=euUi3_PCF9I
na osnovi nje računalnik ve kako popravljat, bolj točno kot z navadno lambdo spet.. lahko določiš koliko % ima računalnik poseganja v samo mapo..
aja, širokopasovna lambda komplet je nekih 150-200€.
potem je priporočljiv še kak senzor temperature izpuha, se dobijo za kake 50€.
motor hitro "skuriš" če pa veš temperaturo izpuha se lahko pred tem kr zavaruješ.. nekje 950c mislim da je že kar max, za nek običajen motor..
za delovanje samega ms-a, se rabi samo par senzorjev, načeloma dosti bolj poenostavljen kot originalni računalniki v avtih. spet odvisno kaj hočemo, posamezne cinšpule za vsak cilinder, pa da vsak injektor brizga za sebe itd..
v osnovi:
-senzor glavne gredi
-senzor temperature vstopnega zraka
-senzor pozicije lopute za gas ( v mojem primeru najbrž še brez tega. )
-senzor tlaka v sesalnem kolektorju
-senzor temperature hladilne tekočine
-senzor odmične (nujen, če hočemo posamezno injektorje in iskro, drugače lahko brez njega )
na hitr za danes kolk mam volje to. upam da bomo mal dopolnil pa preuredil na koncu, pa postane vn vodič, kako do sestave..
js dele za skup zmetat vsak dan vlačim na kup
vse nakratko razloženo da bo še "laikom" jasno.
MS, je kr poenostavljen, gre se sicer za najcenejši motorni računalnik, ki se pa neprestano razvija, dodaja nove stvari itd..
ms je dejansko domač "hobi" projekt 2 programerjev, začelo se je v domači garaži..
pa za samo delovanje rabi manj stvari ko običajni motorni računalniki.. pa tudi z senzorji NE komplicira, lahko uporabiš načeloma lih katerekoli senzorje, za temperaturo itd..
pa obstajajo v grobem 3 "verzije"
http://www.msextra.com/feature-xref.html
1- se ne izdeluje več, samo kar še majo se razprodaja..
2- se dobi za nekih 200€ podpira več kot dovolj za kar prijeten 4-6 cilinderski motor..
3- ma skoraj vse kar majo "velike" firme za veliko manj dnarja.. dobi se za nekih 600€.
js mam dvojko.
zraven se kr rabi, še širokopasovna lambda.
navadno lambdo majo večinoma serijski avti, ki pa kaže samo če je "idealno razmerje goriva" (14.7kg zraka/1kg goriva..) ali ni.
torej, pri naknadnih računalnikih se da noter širokopasovno lambdo, ki kaže dejansko trenutno stanje.
https://www.youtube.com/watch?v=euUi3_PCF9I
na osnovi nje računalnik ve kako popravljat, bolj točno kot z navadno lambdo spet.. lahko določiš koliko % ima računalnik poseganja v samo mapo..
aja, širokopasovna lambda komplet je nekih 150-200€.
potem je priporočljiv še kak senzor temperature izpuha, se dobijo za kake 50€.
motor hitro "skuriš" če pa veš temperaturo izpuha se lahko pred tem kr zavaruješ.. nekje 950c mislim da je že kar max, za nek običajen motor..
za delovanje samega ms-a, se rabi samo par senzorjev, načeloma dosti bolj poenostavljen kot originalni računalniki v avtih. spet odvisno kaj hočemo, posamezne cinšpule za vsak cilinder, pa da vsak injektor brizga za sebe itd..
v osnovi:
-senzor glavne gredi
-senzor temperature vstopnega zraka
-senzor pozicije lopute za gas ( v mojem primeru najbrž še brez tega. )
-senzor tlaka v sesalnem kolektorju
-senzor temperature hladilne tekočine
-senzor odmične (nujen, če hočemo posamezno injektorje in iskro, drugače lahko brez njega )
na hitr za danes kolk mam volje to. upam da bomo mal dopolnil pa preuredil na koncu, pa postane vn vodič, kako do sestave..
js dele za skup zmetat vsak dan vlačim na kup
- pero27
- Posts: 2677
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: Megasquirt ( poenostavljen. )
tole mene ful zanima, ker imam v srednje-bližnji prihodnosti tudi MS v planu, tako da ti sam piš!
- L4UK0
- Posts: 3116
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: Megasquirt ( poenostavljen. )
Uf jst bom tut tole spremlu...se nebi branil kaksnega novega projekta z cim podobnim...
Re: Megasquirt ( poenostavljen. )
Eno uprašanje... Tile megasquirt ecu-ji bi se jih dalo uporabit na itb-jih kateri imajo zunanje inektorje? pred dušilnimi loputami (torej v trobenticah) ?
Re: Megasquirt ( poenostavljen. )
Kolikor je meni znano, mislim da ni odvisno od racunalnika, kje so injektorji. Drugace sa eugene bo najbolj vedu iz foruma.
Drugace pa bom spremljal to temo z uzitkom. Ker sam imam ze nekaj casa to vgradit, samo ni bilo nikoli odvec denarja za ta projekt
Drugace pa bom spremljal to temo z uzitkom. Ker sam imam ze nekaj casa to vgradit, samo ni bilo nikoli odvec denarja za ta projekt
Get low, no matter how
- pero27
- Posts: 2677
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: Megasquirt ( poenostavljen. )
lokacija injektorjev nima nobene veze
razen tega, da v programu primerno nastaviš njihov "predvžig" glede na pozicijo v (ali izven) sesalnem kolektorju
razen tega, da v programu primerno nastaviš njihov "predvžig" glede na pozicijo v (ali izven) sesalnem kolektorju
Re: Megasquirt ( poenostavljen. )
Malo popravkov.
MS je sestavljen v groben z osnovne plate ki je 1.0 (je ni več) 2.2 in 3.0 in 3.57. Osnovne plate imajo le 2 izhoda za drivat injektorje tako da sekvenčnega vbrizga ne podpirajo ker ta rabi za vsak injektor svoj kanal. Za drivat iskro pa si dodal en čip( ali 6) ki je prov narejen za prožit cinšpulo. Osnovna plata ima gor dip podnožje na keterega natakneš možgane. za ms 1 je to 8 bitna motorola za ms2 je to daugterboard z 16 bitnim procesorjem, za ms3 pa je mislim 32bitni tralala. Za ms3 imaš še ms3x ki je neka expansion plata za drivat 8 injektorjev in 8 izhodov za cinšpule.
http://www.msextra.com/feature-xref.html
MS je sestavljen v groben z osnovne plate ki je 1.0 (je ni več) 2.2 in 3.0 in 3.57. Osnovne plate imajo le 2 izhoda za drivat injektorje tako da sekvenčnega vbrizga ne podpirajo ker ta rabi za vsak injektor svoj kanal. Za drivat iskro pa si dodal en čip( ali 6) ki je prov narejen za prožit cinšpulo. Osnovna plata ima gor dip podnožje na keterega natakneš možgane. za ms 1 je to 8 bitna motorola za ms2 je to daugterboard z 16 bitnim procesorjem, za ms3 pa je mislim 32bitni tralala. Za ms3 imaš še ms3x ki je neka expansion plata za drivat 8 injektorjev in 8 izhodov za cinšpule.
http://www.msextra.com/feature-xref.html
Let's go Brandon!
- DS71
- Posts: 3108
- Joined: 22 Jan 2011, 12:37
- Avtomobil: Manta 400 & Stingray
- Location: Ilirska Bistrica
Re: Megasquirt ( poenostavljen. )
ta varjanta gre ponavadi samo v kombinaciji s še 4 injektorji ..torej osem komadovPata wrote:Eno uprašanje... Tile megasquirt ecu-ji bi se jih dalo uporabit na itb-jih kateri imajo zunanje inektorje? pred dušilnimi loputami (torej v trobenticah) ?
..THERE WILL NEVER BE ANYTHING LIKE THEM AGAIN...the NOISE...the SPEED...the POWER...the GROUP B...
Re: Megasquirt ( poenostavljen. )
Kaj pa ima veze kdaj so injektorji odprti? Večino časa brizgajo injektorji ravno na zaprte ventile, razen če se vbrizgava bencin tako kot pri novejših avtomobilih pod večjim pritiskom (podobno kot pri dizlih). Na dirklacu pridem ob polni obremenitvi do duty cycle na 90% kar pomeni, da so injektorji 90% časa odprti. Koliko časa so pa ventili odprti pa tudi vemo. Vem da sem na zgornji meji, za te injektorje in če bom še kaj več hotel iztisnit iz motorja, bom moral razmišljati o večjih injektorjih.pero27 wrote:lokacija injektorjev nima nobene veze
razen tega, da v programu primerno nastaviš njihov "predvžig" glede na pozicijo v (ali izven) sesalnem kolektorju
Če se ima 8 injektorjev (na 4 cilindrih), se ponavadi nastavi staged injection, kjer se do določenih obratov uporablja samo 4 in od tistih obratov naprej vseh 8, ko je potreba po gorivu večja.
Z MS elektroniko se da marsikaj narediti, vendar je treba tudi marsikaj prirediti in vsak motor ima kakšno svojo finto. V končni fazi je to le DIY projekt. Koda je open source in jo v bistvu lahko tudi sam dodelaš, če imaš znanje. Na ta način se je pri MS1 razvila MSextra in HiRes koda. ki omogoča poleg vbrizga goriva še predvžig iskre. Prvotna oz originalna B&G koda namreč ne podpira iskre.
Moj drikalnik uspešno laufa na MS1 3.57. Prav tako sem pred tem imel MS1 3.0 na "civilnem" 328i, ki mi je 4 leta služil brez težav, ko so bile enkrat odpravljene porodne težave. Nažalost avtomobila ni več med "živimi".
BTW: A ni MS daleč stran od stare šole... zadnjih par dni je bila ravno ta tema (kaj je oz ni old school avto) prav popularna. Pa ne da zdej provociram, ampak take teme na tem forumu res nisem pričakoval in sem ker mal pogledu.
- pero27
- Posts: 2677
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: Megasquirt ( poenostavljen. )
noben nebo postrani gledal zrihtanga kadetta z C20XE ali E21ke z M42 ali strokano M10 z trobenticami in zunanjimi injektorji za take stvari pač rabiš EFI
pro touring je old in je cool in je oldschool
pro touring je old in je cool in je oldschool