Opel Kadett C 1978 4vratni limo

User avatar
Peeping_Tom
Posts: 285
Joined: 22 Jan 2011, 14:41
Avtomobil: Opel Ascona B 2.0 E

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Peeping_Tom » 18 Apr 2025, 12:09

Fleko wrote: 18 Apr 2025, 09:38 BMW-ji e36 in mlajši imajo 5. prestavo direktno - 1:1, vsi starejši - e30,21,28,... imajo 4. prestavo 1:1.
Exactly, saj starejši tak niso imeli 5. brzine ;)
Število prestav tak nima veze, ampak pravilo je, da je 1:1 tista v kateri se bo predvidoma delalo največ km, ker je najmanj izgub :P
In kolikor se spomnim iz glave, ima najvišjo brzino večina avtov 1:1, ne glede na to a je 3, 4 ali 5 gang (6. je pa res ponavadi OD, ampak to so zaj že drugi standardi)


Teoretično bi za OHV itak rabil nekaj z relativno lahkim overdrivom, ker tistih 60Ps vseeno nima toliko moči, da bi gnal to nadvse aerodinamično karoserijo z ne vem kakšno brzino :lol: :lol:

Smo pa pozabili na električne overdrive škatlice, ki se montirajo na izhod iz menjalnika - vem da so bile na enih Volvotih - pa na ene par precej redkih oplih...
To bi po mojem bila precej bolj elegantna rešitev. 8-) Če jo kje najdeš, seveda...
User avatar
Fleko
Posts: 1359
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Fleko » 22 Apr 2025, 13:14

e30,21,28 so vsi imeli 5 prestav.
Get low, no matter how
User avatar
pero27
Posts: 2739
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by pero27 » 22 Apr 2025, 14:00

E21 je mel samo če si doplačal (in ni velik folka doplačalo)

Tole so variante menjalnikov in razmerji za E21:
Image

Smo pa že kar orng z teme zašli pomjem, bodi dovolj... :broken:
User avatar
Peeping_Tom
Posts: 285
Joined: 22 Jan 2011, 14:41
Avtomobil: Opel Ascona B 2.0 E

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Peeping_Tom » 22 Apr 2025, 23:19

pero27 wrote: 22 Apr 2025, 14:00 Smo pa že kar orng z teme zašli pomjem, bodi dovolj... :broken:
Eh, samo skušamo najti rešitev za večni problem kadettove prekratke 4. brzine :D
No če bi obstajala racionalna in relativno dostopna rešitev, bi jo švabi že davno zgruntali... Ampak ni nič, razen tistega prešvasanega zvona na g240.... :wtf:


Je pa tudi res, da je orodje in znanje danes dosti bolj dostopno, mogoč se pa najde kakšna ideja. Men je še vedno najbolj všeč daljši diff, pa tud najmanj invazivno bi bilo.

In zdaj bom iz čiste hudobije pripopal gor sliko, kako je to z 2.0E, Getragom 265 in 3,44 diffom 8-)
Image

No je pa tud res, da se CIH bistveno manj rad vrti kot OHV, tak da je operacija bolj nujna...
Blaž
Posts: 51
Joined: 15 Jan 2024, 03:22
Avtomobil: Opel Kadett C
Location: Brežice

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Blaž » 23 Apr 2025, 09:01

Solex še vedno malenkost trokira pod nizkimi obrati, ampak je že dosti boljše.

Hvala vsem za debato, nič preveč povedanega :D

Za menjalnik sem malo pregledal po netu in vprašal hrvate, jih ima ene par G240 na 1.2 motorjih, ampak je kar nekaj dela (adapter plata, kardan...eni tudi vozijo s tamalimi 1.2 aksami, baje brez problemov). Najmanj pa mi je pri tej opciji všeč to, da je zvon getraga dosti večji, in gleda ven iz podvozja, vbistu sedi nižje od izpušne cevi, jaz pa na svojih rezanih vzmeteh in zaenkrat še oem amortizerjih nebi tega probal. Plus kvaliteta cest po katerih se največ vozim je obupna, cene getragov so šle pa v nebesa :crazy:

Opcija podaljšat vsak zobnik v menjalniku je pa verjetno zelo optimističen podvig, da o financah sploh ne govorimo :wtf:

V oplovem katalogu sem zasledil da so diffi na 1.2 bili 4.11:1 in 4.375:1, ta drugi verjetno samo za avtomatike in mogoče 1.0 motorje, ampak bog vedi kaj je na avtu po 46 letih, tako da bi bilo najlažje res it na to opcijo, Hvala @JBezek, imajo res 3.70 ratio komplet za male akse. Če ne to, so pa 1.6 akse pri hrvatih kar pogoste in ne spet tako drage.

Pred prazniki sem dobil tudi desni krom retrovizor, ki so res dragi zadnje čase, jaz sem plačal samo 15eur - no sem moral vzet zraven še 3 leve ampak sej dokler je v glavi poceni je tut v praksi al kako :lol:

Ena slika ponedeljkovega kroženja:
Image

Sem pa na izposojo dobil tole, in morem rečt, da me po testnem montiranju zelo mika :D
Image
Image
Prej mi je bilo bolj všeč nekaj takega
Image
(golf 1 front lip me ne zanima ), ampak je kamei manj agresiven po moje, in še ta plug imajo samo na nizozemskem (nima papirjev, naredil so samo cca 100kosov lani) in ne morem probat na svojem. Kamei mi tudi ni bil všeč sam po sebi, ampak kot pri večini delov, ko probaš, dejansko vidiš...
User avatar
pero27
Posts: 2739
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by pero27 » 23 Apr 2025, 09:09

Če boš mel kdaj res željo montirat getrag 240 na ta mlinček, potem je brezveze da kupuješ oplovega, ker je, kot si rekel, drag ko žafran. Ker v vsakem primeru rabiš adapter plato raje vzameš getrag 240 iz bmw e30 m10 mašine, jih dobiš za 50-100€ kolkor hočeš v dobrem stanju. ;)

Prestavna razmerja (tazadnje je rikverc):
Image
Blaž
Posts: 51
Joined: 15 Jan 2024, 03:22
Avtomobil: Opel Kadett C
Location: Brežice

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Blaž » 23 Apr 2025, 10:10

Hvala, super info. Kot sem reku, zaenkrat bo tako ostalo tako kot je, če pa že, se bi pa najprej raje z diffom poigral, pa videl...
Sem na krausse preveril, imajo ''opel getrag240 mounting kit'', torej adapter plato, kardan, nosilce, kuplungo, potisni l. in vse ostalo razen samega menjalnika, za nizko ceno 1270eur plus nekje 50 eur poštnine :crazy: :lol:
Blaž
Posts: 51
Joined: 15 Jan 2024, 03:22
Avtomobil: Opel Kadett C
Location: Brežice

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Blaž » 12 May 2025, 18:41

Prejšnji vikend malo taval okoli, sobota Brežice - Duga Resa, nedelja DR - Crikvenica - DR - Sveta Nedelja in domov.
Image
Vmes se je še kej drugega kot kadett našlo:
Image
in pa mini kadett c meet v Crikvenici, so se domačini hitro prikazali :D
Image

Kolega mi je posodil svoj rezervni hladilnik vode, ker je moj začel puščat že toliko, da sem od doma do crikvenice imel celice na vrhu suhe :crazy: nov pride kmalu. Čudežno je začel delat števec za nivo goriva, fajn presenečenje, temperatura izgleda ok, laže edino števec hitrosti, cca 30km/h. Noter sem dal tudi nov termostat, temperatura taka, oziroma malo čez črtico ob daljših vzponih
Image

Menjal sem tudi vžigalne kable, stari so res odslužili svoje. Najprej vzel NGK, pa so imeli dolžine predolge in prekratke :roll: Potem pa zvedel za BOSCH, št. 0 986 356 762, dolžine ravno prav za OHV motorje.
User avatar
Peeping_Tom
Posts: 285
Joined: 22 Jan 2011, 14:41
Avtomobil: Opel Ascona B 2.0 E

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Peeping_Tom » 13 May 2025, 21:12

A si kaj probaval različne voltage regulatorje na cajgerjih? Ta je včas odgovoren, da tank in temp cajger delata precej po svoje, oz. tudi določa kje se bodo vrednosti zadrževale - 'zaokrožene' navzgor ali pa navzdol ;)
Blaž
Posts: 51
Joined: 15 Jan 2024, 03:22
Avtomobil: Opel Kadett C
Location: Brežice

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Blaž » 22 Jul 2025, 22:19

Peeping_Tom wrote: 13 May 2025, 21:12 A si kaj probaval različne voltage regulatorje na cajgerjih? Ta je včas odgovoren, da tank in temp cajger delata precej po svoje, oz. tudi določa kje se bodo vrednosti zadrževale - 'zaokrožene' navzgor ali pa navzdol ;)
Sem. Doma imam 3 tele zadevce ki grejo izza tank in temperturnih kazalcev, ampak noben ne dela 100% ok, ta je bil najboljši oz. je kazal najbližje resnici. Je v pripravi nov oz obnovljen regulatorček, in upam da bo potem mir s tem :roll:

Eno stvar sem pozabil pri sestavljanju motorja pokazat, pri Krausu sem vzel matice za zategovanje ventilov (Rocker arm nuts, OHV sports), če sem že menjal vse vijake s slabimi navoji, nej bo še to. V bistvu je samo navadna matica, v katero se z vrha zategne še en vijak na imbus, tako da je tudi ta problem OHV motorjev odpravljen. komplet je sicer 60eur ampak nove navadne matice dobit je težko, cena bi pa verjetno bila podobna.
Image

Avto je bil vožen bolj malo (cca 500-600km + nekaj ur ler laufanja), ampak lepo poštelan, se mu pozna več moči, S izpuh tudi pomaga, ampak bog pomagaj vsakemu ki kupi ta Novak izpuh in ga doma sam montira...Noben kot ni lepo zavarjen, dolg je glih tolko da komaj pokrije rezan del cevi med spojem, vsakemu ki to bere in se odloča za nakup, kupi, ampak pejdi v delavnico za izpuhe, in naj ti zmontirajo, doma cevi zvijat pa neki udarjat po njih je čisto sranje...Dva človeka za montažo ''ready to mount'' izpuha sma porabla 4 ure :| Zvok je super, malenkost močnejši, nekak ravno prav za lep rezki zvok pri pospeševanju pri nižjih in srednjih obratih, ni pa tolko glasen, da bi med vožnjo samo to poslušal, kar je meni ravno prav.

med 11. in 13. 7. smo bili spet na Opel Oldschool Hercegovina meetu v Širokom Brijegu, letos bistveno boljše temperature (lani 40, letos 30), avtov cca med 110 in 120, res vidiš vsega i svašta, avti res lepi. Posebna pohvala tudi samemu klubu in vsem članom, vse na nivoju in brez zapletov z njihove strani. Toplo priporočam obisk, take gostoljubnosti, postrežbe, ustrežljivosti in pa seveda nizkih cen še nisem doživel. Pot dol in po tistih krajih bila ok, kolegu je edino zacvikal ležaj v razdelilniku vžiga, smo zamenja, kable poštukal in gas dalje.

Zvečer pred zaključkom dogodka pa na mojem spet težave...V zadnji hrib je začel neki cukat, se ugašat, sploh pod nizkimi obrati. Svečke sem imel NGK BPR 6HS, smo probal še BR 6HS, isto. ko smo to probaval je začelo še neki nabijat v spodenjem delu motorja, iz oljnega korita mogoče, upam da mu ni hujšega, se mi je že zgodilo da je počil nosilec usmerjevalca olja v karterju in je tisto ropotalo, ampak tokrat se mi zdi da je malo bolj resno... za piko na i pa še mal o temperaturi, ki je bila po števcu vedno na sredini pa do črtice pred rdečim, vse ok, preverjal vodo, vse BP. Pol mi je pa precurel hladilnik, itak :crazy:

Takoj pogledamo kaj pa kako, in se po premisleku, ker ne vemo kaj je z motorjem, odločimo ne popravljat. Na zaključno lokacijo smo se z vleko pelal, je imel organizator organizirano zastonj za vse udeležnike meeta, za domov sem pa klical Triglav. Vsako leto plačam tisto dodatno asistenco, v roku pol ure je prišel njihov podizvajalec pogledat kako je z avtom, lahko pomagajo zrihtat, ali pa samo podpišejo poročilo da je v nevoznem stanju, in Triglav organizira vleko. Točno to smo se dogovorili okoli 21h zvečer, in kot dogovorjeno, ob 10h dopoldne je bila slovenska avtovleka na lokaciji, smo ga naložil, in se z mešanimi občutki na klimi peljali domov...
Image

Tako da je sezona verjetno končana, nekak se bom potrudil novembra samo tehničnega nardit, čez zimo pa pregledat kaj se dogaja, letos je taka gužva z vsem da ni časa, da bi probal rešit sezono, raje pa vidim da se lepo in premišljeno lotimo vsega in nardimo tko kot treba...V planu so pa tudi neki upgrejdi, beri dcoe/dhla/idf variante, tako da bo zanimivo O:)

Če ne drugega, sem dobil vsaj malo potrdila od ljudi na počivališčih in cesti da jim je avto všeč, konc koncev pa tut na vleki dobro zgleda :lol:

Vesel sem, da z avtom in konec koncev mano ni blo hujšega, na meetu so se namreč dve mante B in en kadett C verižno nabil, ljudi so bili vsi k sreči okej, mante kritično razbite kadett je ratal city namesto limuzina. Policisti so usmerjal promet za panoramsko vožnjo in je nek domačin izsilu prednost...
Post Reply