Page 35 of 40

Re: Lancia Delta HF Turbo

Posted: 05 Nov 2015, 08:19
by grega983
Leto je naokoli in prevoženih 3005 km. In tako je spet sledil obisk steze za tehnične preglede :D

Strica, ki sta zaposlena tam, sta se slinila okoli avta, šetala okoli da so se ploščice po tleh pričele obrabljati. Seveda je bil eden od nju tako mlad in tehnično neizobražen, da je strokovno pripomnil da je ta 16v motor bil sigurno čudo tehnike v svojem času. Japajade :lol:


Pa še rezultat
Image


Bo pa sedaj zima pestra. Plani so veliki, pa veliko jih je 8-)

Re: Lancia Delta HF Turbo

Posted: 05 Nov 2015, 08:49
by zegler
lepo lepo, valda da se slinijo, saj je lepo porihtan avto :!:

hja tehnicni, jaz ze tuhtam za mojga ko je drugo leto, kaj bo le s tega :)

Re: Lancia Delta HF Turbo

Posted: 05 Nov 2015, 11:36
by grega983
Hah, pred leti sem imel R19 1.9 td, registriran pa je bil kot navaden 1.9 D. Pri Petovii sploh niso porajtali, da se je pod haubo polž zaderil :lol:

Re: Lancia Delta HF Turbo

Posted: 17 May 2016, 19:54
by grega983
Novembra zadnja objava :oops:


Sledi kratek povzetek zimskih in pomladnih dogodivščin na delti. Jih je bilo kar nekaj, celo preveč. Pa nima veze

Za ogrevanje sem razparceliral zadnja leva vrata.
Image
Pri centralnem zaklepanju se namreč ta vrata tu pa tam niso odklenila/zaklenila. In po kakšni uri razkopavanja sem namudril, da je bilo potrebno samo celoten mehanizem namazati 8-)

Ampak ker je ena ura dela v celi zimi hudo zanemarljiva, sem pobrskal po skladovnici rezervnih delov in našel skoraj nov omejevalec voznikovih vrat. Ker se je vgrajeni skoraj razletel in je posledično ob odpiranju/zapiranju vrat prav nehumano ropotalo ....
Image
Levo nov, desno star.

Za izboljšanje italjanske ergonomije sem pred kakšnim letom nataknil deep dish volan, malenkost pa sem zadevo izboljšal, ker sem pod volan nabil neko staro zalogo distančnikov debeline 30 mm :)
Image


Za piko na i sem razdrl mehanizem prestavne ročice ...
Image
.... in zgornjo pušo prestavil 30 mm višje in 10 mm v levo.
Končne slike nimam, se pa sedaj lepše prestavlja.

In vožnja je bistveno bolj udobna 8-)

Ampak ne, to je bil šele začetek :oops:

Re: Lancia Delta HF Turbo

Posted: 18 May 2016, 06:55
by grega983
Med menjavo omejevalca vrat sem uspel sferderbati stikalo za lučke v kabini na A stebričku.

Image


Pa dovolj z drobnarijami :oops:


Že od kar sem sestavil delto je bila le ta na trenutke prav user unfriendly, saj se zadnji amortizerji/fedri med normalno vožnjo dejansko niso nič podajali, se pravi sem čez ležeče policaje prav skakal. Na lepih cestah no ni nekaj groznega, saj v ovinkih ni nekega hudega nagibanja, na mariborskih cestah pa .....
In tako se je začelo spletno nakupovanje ...
Image

Image
Original BOGE amortizerji. Ni bilo poceni, je pa sedaj razlika v vožnji :)

In tako se je začela operacija, ki se je rahlo zavlekla. Po kakšni uri razkopavanja ...
Image
Image

Nekje vmes sem v skladovnici rezervnih delov našel še nekaj NOS drobnarij ...
Image



Po še nekaj razkopavanja sem vendarle namudril težavo zadnjih amortizerjev. Po 8000 km se je eden že vscal (tzv. kvaliteta Jenko ...) ...
Image
Pa še večja težava - pred mojim časom sta bila zadnja amortizerja že skrajšana za 50 mm, moja malenkost pa ju je poleg obnove dala skrajšati še za 40 mm, ob tem pa nataknila komaj kakšnega pol navoja krajše neke ultra hard fedre.
Rezultat ?
Fedre so bile tako napete, da niso omogočale nekih človeških pomikov.

Redneck rešitev v stilu vse za lepoto - nove amortizerje se je skrajšalo (ne tako ekstremno), za 5/8 navoja sem skrajšal še fedre ..... in voila. Avto sedaj zadaj dobro zgleda, amortizerja pa opravljata svojo nalogo :oops:

Od ostalih pizdarij .....
Na tehničnem so me opozorili, da mi zadnji desni cilinder pušča.
Po 8kkm se je O ring na mehanizmu za ročno odločil, da se prične slinit. Pa sem ga menjal :)
Image

Re: Lancia Delta HF Turbo

Posted: 18 May 2016, 07:12
by grega983
Pa seveda to še ni bilo konca s prigodami :oops:

Že lep čas sem opažal, da se pojavlja neka zračnost v krmilnem sistemu. Ker je bil ves potrošni material nov in tudi preverjeno brez zračnosti, sem po daljšem prepričevanju le dosegel, da se je originalna zobata letev vdala v usodo in se spokala iz avta.
Preden sem obnovil avto sem naredil okoli 1000 km, ker pa je bilo na podvozju tedaj res vse zluftano nisem opazil še te pizdarije :oops:
No v glavnem, s kolegom mehanikom sva odprla letev in ugotovila, da je bolj kot ne oddelala svoje, poleg tega pa za obnovo ne dobiš vseh potrebnih delov.
Kriza .....

Image
... če bi ne bilo ebaya. V italiji sem za dokaj normalne denarje (140 eur s poštnino) našel NOS letev. Sicer ni od HF modela ampak od 1300/1500 delte/prisme. Dimenzijsko je identična, je pa prenos rahlo drugačen, saj je od ene do druge skrajne točke nekje pol obrata več kot originalna.
Dovolj dobro zame glede na vse robne pogoje 8-)

Nekje tu vmes je z delte odletel še originalni vodni hladilnik ...
Image

.... ker je baraba zadnje mesece sezone 2015 pričel pod sabo puščati neugledne lužice hladilne tekočine


Samo jedro je bilo v solidnem stanju, težava je bila v 33 let stari plastiki

Izhod zgoraj
Image

Pa glavnina težave - plastika okoli termostikala je bila čisto zvita, tako da je tu prišlo do puščanja, pod to zvito plastiko pa se nahaja medeninast obroč, v katerega zategneš termostikalo. In ta obroč je bil počen ...
Image


In tako bi bila spet kriza :oops:

Namreč original vodnega hladilnika za 1.6 HF ni za dobiti, dobi pa sehladilnik za 1.6 hf turbo, ki pa je drugačen od HF modela, stane pa enako kot za integrale modele.
In ker sem po rodu savinjčan mi vsekakor ni dišalo izpljuniti 300 in več eur za navaden jeben hladilnik, tako da sem na predlog kolega mehanika prečekiral kaj se da dobiti podobnega iz FLAR hiše za normalne denarje. Ker če je že treba vpasovat potem naj bo vsaj poceni. Hladilnik za hf turbo/4wd/integrale je namreč spet drugačen in ne paše na šrauf v HF karoserijo.

In sem našel ...
Image
... ter nabavil :)
Vodni hladilnik od delte/prisme 1300/1500. Debelina je prava, širina malenkost odstopa, vtok/iztok sta prava, je pa potrebno predelati pritrditev ventilatorja .... in nosilcev hladilnika.
Ampak za 76 eur s poštnino se ni za pritočevat

Image

Re: Lancia Delta HF Turbo

Posted: 18 May 2016, 09:34
by grega983
Pa še kr ni konca ....

Na tehničnem so me opozorili, da na povratnem vodu na turbini pušča tesnilo. J.... ga. Pred tem sem že videl, da se z navoja na senzorju za temperaturo olja cedi olje, sam senzor pa kaže hudo pesimistične temperature olja.
Ni kaj, cel sprednji del se bo podrl ...

Nekaj odpadlih delov ....
Image

Tesnilo na turbini sem zamenjal za čas posla, adapter, na katerem so vsi oljni priključki in senzorji sem dal pa v popravilo. Navoji za senzor oljnega senzorja so bili potrebni popravila.

Vmes sem vbodel še nov facetov senzor temperature olja.
Image
Z dobavo tega senzorja so same težave, saj imajo prodajalci v katalogih praviloma za ta senzor navedeno kar kodo od senzorja za temperaturo vode. Razen barve plastike (modro-rdeče) sta identična, imata pa tudi drugačno merilno območje.

Enihu


Jz to vse skupaj sestavim, probno zalaufam ....... in se po minuti prižge lučka za olje.
Seveda je motornega olja manjkalo ..... ker ga je kakšnega pol litra zmetalo po tleh garaže.
Vzrok ?
Dva od 4ih vijakov na adapterju za priključke sta spustila zaradi pretegnjenih navojev ... v bloku motorja. Kar samo po sebi ni krize, če to ni lancia delta z 1.6 i.e. motorjem in HF karoserijo.

Ker sem vedel kakšna operacija sledi mi je šlo kar na bruhanje :twisted:

Adapter se nahaja 10 cm za spodnjo vezno steno, čisto v njeni višini. Za popravilo teh navojev je potrebna demontaža motorja oz. dvig motorja in menjalnika za nekje 15 cm, s čimer si narediš prostor za dostop z primernim orodjem.

Čista jeba :evil:

Dejansko se moral demontirati tri od 4ih nosilcev za motor/menjalnik, demontirati akumulator ter vse drobnarije okoli njega, demontirati je potrebno vso oljno instalacijo, ekspancijsko posodo z APS senzorjem, .....
Ni da ni

Image

Image

Image

Image


Po kar nekaj delovnih urah in še eni oljni poplavi sem vendarle uspel zatesniti vso oljno instalacijo 8-)
.... da ne bom dolgovezil o vseh neumnostih, ki so se vmes dogajale :D

Nekje vmes sem italjana prepričal, da je bočni smerokaz za delto potrošni (manjvreden) material in vsekakor ni vreden 50 eur po kosu, tako da sem za 40 eur dobil kar dva kosa 8-)
Image
Originalna sta bila oba zbledela, imela sta polomljene zatiče na zadnji strani tako da se je posledično sploh desni zelo rad v vsej svoji lepoti bingljajoč razkazoval vsem udeležencem v prometu :lol:

Pa še malo oldschool krame
Image
... labradorci so hudo radovedna bitja :D


Delti sem privoščil še eno kitajsko dobroto ...
Image

Jop, v teoriji praktična stvar .....


... praktično pa je imelo za posledico konkretno overbostanje in pa
Image

Image

Image

Originalni intercooler letnik 87 je rekel da ima dovolj in je odvrgel spodnji plastični del :roll:


Spet grem narediti tržno analizo nadomestkov ..... in spet mi je bilo hudo. Cene alu nadomestkov so prav nehumane (faktor DELTA), rabljeni pa se prodajajo trenutno po 100 in več eur (+ poštnina).
Rabljenega v sloveniji nisem zvohal :(

Na pomoč sta mi priskočila Matej in Marko (hvala obema :) ), rezultat pa je, da sem tisto kitajsko sranje anuliral in naročil drugačno zasnovanega, intercooler pa je bilo možno rešiti
Image

In tako je delta spet operativna
Image

Re: Lancia Delta HF Turbo

Posted: 18 May 2016, 10:06
by DS71
vidim da ti ni dolgcajt :lol:

priden,priden .. :)

Re: Lancia Delta HF Turbo

Posted: 18 May 2016, 10:11
by grega983
Dolgcajt ?

Tale projekt/projekti se je vlekel kr dobrih 5 mesecev, ker je vmes primanjkovalo volje. Po menjavi službe se je situacija popravila :lol:
Poroka vmes je tudi vzela kar nekaj časa :D

Re: Lancia Delta HF Turbo

Posted: 18 May 2016, 10:49
by nicjasno
Vsaka cast!

Dobro si to zrihtal.