Trilogija Torina

TOMZY
Posts: 143
Joined: 03 Jun 2014, 21:29
Avtomobil: LANCIA BETA SPYDER

Trilogija Torina

Post by TOMZY » 08 May 2023, 23:28

Že par mesecev sem se pripravljal na to trilogijo, plus dodatek...ali naj si vzamem čas ali ne......veliko časa :D , ker bolj poredko kaj objavim in vam predstavim dogajanje in videnje pretekle italjanske avto zgodovine, (da se vsaj malo oddolžim), katera je v zadnjih letih izginila. Oziroma je v zadnjih vzdihljajih pred potopom, katero pa želijo oživeti z telefonom na štirih kolesih :cry: .

V italiji v samem Torinu je bilo od leta 1900 do leta 2015, več kot 130 aktivnih podjetij, delavnic do Zagata, Pininfarine, Osca, Abarth, Ghia, Moreti Morini, Fiat, Nardi......od 130 podjetij jih je ostalo samo 21. V osemdesetih se je trend obrnil navzdol in žal ni videti konca.

V Torinu v Nacionalnem muzejuje narejen prelep tlorisni posnetek Torina, kjer so označena vsa ta podjetja in male delavnice.....dobesedno vse, kar je bilo povezano z močno avto industrijo.
20230203_153442.jpg
Pustimo to in se vrnemo na prvi del. ;) trilogije. Že vrsto let sem vedel, da imajo nemške tovarne avti kot BMW, Porsche, Mercedes.....tudi svoje muzeje nekateri ste jih že obiskali. Žal je pri italjanih drugačna zgodba. Fiat je bil ustanovljen leta 1899 in Lancia 1906......nobeno podjetje nima svojega lastnega muzeja, da bi bil odprtega tipa kot pri severnih sosedih......vedel sem da se v tovarni Mirafiori Sud skriva 300 italjanskih novorojenčkov Heritage Hub - Stellantis.
Novembra sem bil z bratom na Milano AutoClassica. Tisti karweri ste bili kdaj v Padovi (letos je sejem prestavljen v Bologno), bo bil z obiskom Auto Classice razočaran. Napisano je bilo, da bo razstavljenih okoli 2500 avtov. Ja, hmmmmm.....mogoče so prišteli še vse tiste v merilu 1:43 katere so prodajali. Tam sem opazil reklamo na panoju, da so trenutno odprli italjansko porodišnico z 300 novorojenčki. Zelo težko mi je pisat takšno obširno temo in izvlečt bistvo tistega dne. ;) . So pa bili razstavljeni res posebni primerki katere bom kdaj v prihodnosti predstavil.
20221118_115659.jpg
Na spletni strani se registriram....in čakam in čakam in čakam, da dobim potrditveno kodo na SMS.....seveda kode ni bilo in se potem sprašujem, kaj sem naredil narobe. Grem še poskusit preko drugega maila in ponovim zgodbo. Kaj se je zgodilo? Popolnoma nič.....nato pišem mail in po 12 urah dobim potrditveno kodo. Katera te popelje na drugo platformo, kjer se izpolnjujejo podatki - vključno z osebnimi podatki in številko osebnega dokumenta. Ko se to zaključi, te pa vrže na italjansko plačilno platformo, kjer so tudi drugi muzeji in druge kulturne ustanove.....ja bil sem živčen, ker se na vsaki platformi čas odšteva in ker ne znam italjansko, sem bil kar konkretno moker :? . Kupim karte in čakamo na dan D. Ogled je možen točno ob določeni uri (ni tolerance za zamudnike) in takrat je bilo lahko maksimalno 10 obislovalcev. Pri nakupu izbiraš tudi jezik AN ali IT. Voden ogled traja 3 ure. Seveda smo se oblekli letnemu času primerno - november, ker smo pričakovali, da bo v tovarni zelo mrzlo. Preden vstopimo v objekt preverijo karte in poimensko preverijo karabinerji, če se vsi podatki ujemajo, šele nato lahko vstopimo v območje FIATA - Stellantisa.
20230203_103504.jpg
Stopimo notri v staro tovarno katera meri 15.000 m2 in kar ne morem verjet da je cela hala ogrevana na 22 stopinj. Meni je dobesedno zmanjkalo sape. Pred nami je bilo 300 različnih zgodovinskih prototipov, konceptnih vozil, tekmovalnih rally in Safari, Pininfarina, mestni malčki do hitrostnih vozil.....prvi avto kateri mi je padel v oči - Fiat Multipla, narejen v razmerju 1:1 iz lesa in na tem modelu so kleparji nardili prototipne kalupe pločevine, katere so imeli za vzorec, po katerih so štance to izdelovale. Takrat se še ni delalo z glino.
20230203_103958.jpg
Od tam smo se počasi vodeno premikali po tej bencinski poti do prvih cigar (tako jih jaz poimenujem).....
20230203_104309.jpg
20230203_104150.jpg
20230203_104459.jpg
20230203_104725.jpg
20230203_104806.jpg
20230203_104131.jpg
Tisti dan se nas je zbralo ob določeni uri 5 obiskovalcev. Ko je v bližini tovarne odbil zvon cerkve, smo se premaknili. Vsaj dva sta zamujala,ampak žal prepozno. Vstop ni bil več mogoč. Kar je bil raj za nas, da smo lahko naredili tudi dobre fotografije brez drugih obiskovalcev.

Da se vrnem na začetek: Vprašam gospoda kateri je vodil to zgodovinsko popotovanje, zakaj imajo samo en sistem nakupa kart in še ta je kompliciran? Odgovor je bil kratek: ne želimo imeti masovnih ogledov.

Nadaljujem prihodnjič z prvim delom Torina. Pa lahko noč. ;)
Last edited by TOMZY on 10 May 2023, 06:37, edited 2 times in total.
User avatar
pero27
Posts: 2632
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Trilogija Torina

Post by pero27 » 09 May 2023, 01:25

Super poročilo, zanimiv sistem ekskluzive!

Te moram pa poravit glede itljanov in avtomobilskih muzejev; Vsaj Alfa ima vrhunski muzej v okolici Milana, z moje pojme nad nivojem Bmwja. Pa ravno tako nobene gužve not , čeprav je odprtega tipa (sva bla skor sama not) kljub temu da je poln par 100 komadov najhudejše robe od dvmotoronih dirkalcev do hudih zagato prototipov, 33 tradale, formula 1 motorjev itd. Nisem vedel kaj vse je zares bila Alfa in kako je bila to na neki točki znamka nad Rollsom in nad Ferrarijem, preden sem si ogledal ta muzej, toplo priporočam ogled.
User avatar
L4UK0
 
Posts: 3073
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Trilogija Torina

Post by L4UK0 » 09 May 2023, 10:28

Hvala, da si tole pošeral! Bo res treba it kaj od tega v živo pogledat... :)
Image
User avatar
Fleko
Posts: 1312
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: Trilogija Torina

Post by Fleko » 09 May 2023, 13:16

Italijo se kar nekako odtepam, ampak kot vidim, bo potrebno opraviti en krog okoli :clap:

Komaj čakam nadaljevanje.
Get low, no matter how
TOMZY
Posts: 143
Joined: 03 Jun 2014, 21:29
Avtomobil: LANCIA BETA SPYDER

Re: Trilogija Torina

Post by TOMZY » 09 May 2023, 17:08

Se posipam s pepelom Pero 27. ;) Sem bil tudi v Alfa Romeo muzeju že pred leti......zelo lepa zgodovinska zgodba skozi muzej, restavracijo in na koncu nove Alfe in pogled na testno stezo. Takrat sem šel tudi pogledat muzej Mille Miglia. Ja, nepozabno. ;)
TOMZY
Posts: 143
Joined: 03 Jun 2014, 21:29
Avtomobil: LANCIA BETA SPYDER

Re: Trilogija Torina

Post by TOMZY » 09 May 2023, 20:54

Na začetku sem bolj poslušal vse tehnične informacije od našega vodiča in kaj hitro sem ugotovil, da če bom samo poslušal ne bo več vrnitve nazaj da napravim fotografije. Tako da sem z levim ušesom poslušal njega ;) in bil fokusiran na zbirko. Vseh 300 avtov je razdeljenih na 8 tematskih sklopov, ki tvorijo srce razstavne poti :
- Rekordi in dirke: avtomobili, ki so zmagali na velikih dirkališčih.
- Konceptni avtomobili in modeli 'po meri': vključno z nekaterimi zelo redkimi in včasih utopičnimi primerki, proizvedenimi kot enkratni primerki ali v zelo majhnih serijah.
- Archistars: tehnične mojstrovine, ki so uvedle pomembne inovacije v arhitekturi avtomobilov, začenši s funkcionalnimi in proizvodnimi zahtevami.
- Ekološko in trajnostno: to izpostavlja najbolj inovativne avtomobile glede vpliva na okolje.
- Majhen in varen: predstavitev izbora modelov, ki jim je uspelo združiti varnost s kompaktnimi dimenzijami.
- Slogovne oznake: prikazuje "mejnike", ki so pustili pečat v zgodovini avtomobilskega oblikovanja
- Epska potovanja: slavi avtomobile, ki so bili protagonisti nepozabnih potovanj na cesti.
- Obdobje relija: prostor rezerviran za modele, ki so zapisali veličastne strani v zgodovino relija.
20230203_111247.jpg
20230203_111511.jpg
Lancia Beta Trevi Volumex Bi motore........predno so naredili LAncio S4 so preizkušali 4WD z dvema motorjema, 2x menjalnik sinhronizirano na eno prestavno ročico.
20230203_112134.jpg
Torino 2006 - samo ta primerek ja bil narejen za zimske OI.
20230203_105728.jpg
Tako pa idgleda LAncia Delta
20230203_112716.jpg
20230203_112712.jpg
Sedaj pa malo drugačni......prototipi štromarjev in malih fosilnih mestnih gajbic
20230203_113843.jpg
20230203_113923.jpg
Attachments
20230203_112134.jpg
Last edited by TOMZY on 09 May 2023, 21:10, edited 1 time in total.
TOMZY
Posts: 143
Joined: 03 Jun 2014, 21:29
Avtomobil: LANCIA BETA SPYDER

Re: Trilogija Torina

Post by TOMZY » 09 May 2023, 21:08

20230203_114216.jpg
20230203_114039.jpg
20230203_114255.jpg
20230203_114225.jpg
20230203_114332.jpg
20230203_114328.jpg
20230203_114421.jpg
20230203_114414.jpg
Attachments
20230203_114153.jpg
TOMZY
Posts: 143
Joined: 03 Jun 2014, 21:29
Avtomobil: LANCIA BETA SPYDER

Re: Trilogija Torina

Post by TOMZY » 09 May 2023, 21:22

Mali prototipi zaletavčkov - v odbijačih je bila posebna mehka masa - pena, katera bi obvarovala pešca v primeru nesreče. ja še preden prilepim te slike ......spodaj je prototip Fiata 600 in Fiat 125 v katerem se je najraje vozil Gianni Agnelli z orig. tablicami ;) .
Screenshot_20230203-233955_Gallery.jpg
Screenshot_20230203-233945_Gallery.jpg
Screenshot_20230203-234013_Gallery.jpg
Screenshot_20230203-233939_Gallery.jpg
20230203_114814.jpg
20230203_114809.jpg
20230203_114735.jpg
TOMZY
Posts: 143
Joined: 03 Jun 2014, 21:29
Avtomobil: LANCIA BETA SPYDER

Re: Trilogija Torina

Post by TOMZY » 09 May 2023, 21:47

Ja počasi treba it k mašinam......Rally in Rally Safari.
20230203_121348.jpg
20230203_121256.jpg
20230203_121229.jpg
20230203_121135.jpg
20230203_121036.jpg
20230203_120940.jpg
20230203_120927.jpg
20230203_120906.jpg
Edini primerek Lancia ECV2 pripravljen za Grupo S - upam da se ne motim.

Avto je prvotno proizvedel več kot 600 konjskih moči (448 kW) iz 1759 cc motorja z dvojnim turbinskim polnilnikom. Ta motor, imenovan TriFlux, je bil izdelan na nenavaden način; ventili so bili prekrižani (za vsako stran cilindra sta bila sesalni in izpušni ventil), tako da sta se lahko oba turbopolnilnika napajala z dvema ločenima kolektorjema. En sam kolektor je prenašal vsesani zrak (od tod tudi ime po treh ločenih zračnih kanalih). Vendar bi pravila skupine S umetno omejila moč avtomobila na 300 KM (224 kW), da bi omejila hitrost.

Avtomobil je v veliki meri uporabljal kompozitne materiale kevlar in ogljikova vlakna, le z enim namenom, da bi zmanjšal težo in povečal moč. Skupna teža avtomobila je bila 930 kg (2050 lb).
20230203_121442.jpg
Last edited by TOMZY on 09 May 2023, 22:30, edited 1 time in total.
TOMZY
Posts: 143
Joined: 03 Jun 2014, 21:29
Avtomobil: LANCIA BETA SPYDER

Re: Trilogija Torina

Post by TOMZY » 09 May 2023, 22:17

20230203_120224.jpg
20230203_120035.jpg
20230203_120014.jpg
In prvi Fiat Abarth - TURBO DIESEL
20230203_120319.jpg
20230203_120314.jpg
Zmagovalna Delta na Rally Safari
20230203_120449.jpg
20230203_120553.jpg
Zelo težko je naredti jagodni izbor.....če je tukaj predstavljenih recimo 30-40 vozil - pa je to samo 10% zbirke. Ta lepotec je pa narejen na Alfi C4 - žal je ostalo samo po prototipu....... :cry:
20230203_125027.jpg
20230203_125003.jpg

Od tukaj se pa konča iz vidika mojih oči tradicija Italije......Stelantis - je razstavljenih par vozil kateri ne spadajo v zbirko zgodovine. Pa ne zaradi Pande - pa tudi ta ne paše.....ampak so počasi poleg teh vozil še 10 vozil USA....pa brez pomote nimam nič proti -bi že najel še kakšno garažo za V8 vozilo :D .....multi kulti
20230203_123300.jpg
Ende - prvega dela
P.S.: Pozabil sem povedat, da so vsa ta vozila (300)v delujočem stanju in jih parkrat na leto prestavijo in ogrejejo na delovno temperaturo....bila je tudi Beta HPE Volumex in Spyder.......se mi je kar smejalo, kako sta moji dve lepše izgledale, kot pa razstavne (50 letna patina).....pa verjamite mi, da nimam obnovljeno kot nekateri iz foruma - vam kar malo zavidam....vozila do zadnje podložke ali matice ;)
Post Reply