Re: BMW 1802 - No Carb Diet
Posted: 29 Mar 2023, 13:34
Napočil je čas za prvi poizkus. Najprej brez sveč, preveril če motor sestavi zadovoljiv oljni tlak, in to je storil presenetljivo hitro in uspešno. Na elektroniki sem že prej naložil neke generične nastavitve, ki bi morale z manjšimi prilagoditvami zadostovati za vsaj prvi štart in napol uspešen zagon motorja.
Praviloma bi moral najprej poiskati zamik 36-1 kolesa glede na TDC motorja, kar se najefektivneje naredi s stroboskopom. KER pa je moj stroboskop odpovedal poslušnost (tako sem vsaj mislil - o tem kdaj drugič), sem se za začetek zanesel na navedbe proizvajalca 36-1 VR kita, ki trdi da je senzor za 9 zobov zamaknjen za TDC, kar bi pomenilo v grobi okolici 90 stopinj zamika. Po prvi iztošeni bateriji in prenekaterem "kašlju" in kontrabrcu motorja sem ugotovil, da temu ni tako, ko sem šel postavit motor na TDC s pomočjo oznake na vztrajniku ter lastnem štetju zobov, ki pa je pokazalo, da so med TDCjem in senzorjem le štirje. Okej, baterijo na polnilec ter prespat. Test naslednjega dne z drugim stroboskopom (in iztikom sveče iz izgorevalnega prostora ter poizkusom na svežem zraku - baje je nedelovanje stroboskopov pri uporabi rezistorskih sveč in kablov pogost pojav in znana zvijača - le meni ni bila) je pokazal, da imam iskro v grobem par stopinj za TDCjem, kar bi moralo bit OK vsaj za vžig, pa motor kljub temu po spet naslednji bateriji ni uspel zaživet na svojo silo. Nato sem se lotil klasičnega, iz fergazerskega sveta znanega trablšutinga s pregledom sveč, ki so bile mokre, a imele sledi saj - torej se nekaj vseeno je dogajalo! Očitno imam preveč bencina, četudi so tabele pokazovale vrednosti, ki bi morale biti razumne.
Tretji dan, po še eni prespani in premišljujoči in internetno preizkajoči etapi, pa najdem v defautni konfiguraciji ogabno zapretiravani obogatitvi post-štartnega (ASE) in hladnotečnega (WUE) algoritma, jih prestavim na ničelne vrednosti, in zgodilo se je tole:
Motor laufa! Sicer niti približno nima štandgasa in prepričan sem da bodo AFR vrednosti konkretno mimo (lambde v bojazni pred uničenjem zaradi izbljuva smeti po prvem zagonu dolgega mirovanja motorja še nisem namestil), ampak imam vsaj eno oprijemljivo izhodiščno točko, iz katere lahko izpeljujem ostale parametre. Sedaj me čaka vzpostavitev normalnega delovanja brez obremenitve, lovljenje štandgasa, fina nastavitev vžiga ter kaj še je takega kar je fajn met preden dam motor v avto, ampak moje veselje po treh dneh neuspeha je izdatno!
Praviloma bi moral najprej poiskati zamik 36-1 kolesa glede na TDC motorja, kar se najefektivneje naredi s stroboskopom. KER pa je moj stroboskop odpovedal poslušnost (tako sem vsaj mislil - o tem kdaj drugič), sem se za začetek zanesel na navedbe proizvajalca 36-1 VR kita, ki trdi da je senzor za 9 zobov zamaknjen za TDC, kar bi pomenilo v grobi okolici 90 stopinj zamika. Po prvi iztošeni bateriji in prenekaterem "kašlju" in kontrabrcu motorja sem ugotovil, da temu ni tako, ko sem šel postavit motor na TDC s pomočjo oznake na vztrajniku ter lastnem štetju zobov, ki pa je pokazalo, da so med TDCjem in senzorjem le štirje. Okej, baterijo na polnilec ter prespat. Test naslednjega dne z drugim stroboskopom (in iztikom sveče iz izgorevalnega prostora ter poizkusom na svežem zraku - baje je nedelovanje stroboskopov pri uporabi rezistorskih sveč in kablov pogost pojav in znana zvijača - le meni ni bila) je pokazal, da imam iskro v grobem par stopinj za TDCjem, kar bi moralo bit OK vsaj za vžig, pa motor kljub temu po spet naslednji bateriji ni uspel zaživet na svojo silo. Nato sem se lotil klasičnega, iz fergazerskega sveta znanega trablšutinga s pregledom sveč, ki so bile mokre, a imele sledi saj - torej se nekaj vseeno je dogajalo! Očitno imam preveč bencina, četudi so tabele pokazovale vrednosti, ki bi morale biti razumne.
Tretji dan, po še eni prespani in premišljujoči in internetno preizkajoči etapi, pa najdem v defautni konfiguraciji ogabno zapretiravani obogatitvi post-štartnega (ASE) in hladnotečnega (WUE) algoritma, jih prestavim na ničelne vrednosti, in zgodilo se je tole:
Motor laufa! Sicer niti približno nima štandgasa in prepričan sem da bodo AFR vrednosti konkretno mimo (lambde v bojazni pred uničenjem zaradi izbljuva smeti po prvem zagonu dolgega mirovanja motorja še nisem namestil), ampak imam vsaj eno oprijemljivo izhodiščno točko, iz katere lahko izpeljujem ostale parametre. Sedaj me čaka vzpostavitev normalnega delovanja brez obremenitve, lovljenje štandgasa, fina nastavitev vžiga ter kaj še je takega kar je fajn met preden dam motor v avto, ampak moje veselje po treh dneh neuspeha je izdatno!