BMW 1802 - No Carb Diet

erroor90
Posts: 2
Joined: 16 Nov 2023, 22:15
Avtomobil: Bmw e30

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by erroor90 » 16 Nov 2023, 22:31

Sam imam bmw e30 ki ima m42b18 motor. Serijski piston gap je 0.4.

Motor bom isto kot ti "prefukal" na turbo. Ko sem se poglabljal v vse te zadeve je res težko najdi kako pravo literaturo. Več zveš v fb skupinah ki je kdo že naredil turbo m42 sej je to priljubljen motor ker veliko zdrži. Original ima 140KM z turbom naredi varnih 280KM. To z original komponentami. Original tesnilo glave original vijaki glave motor nikoli odprt. Zamenja se samo bencinska pumpa in šobe. Nekateri tudi do 350KM pridejo samo to je že izzivanje.... skatka hočem povedat da sem si veliko belil glavo okoli tega piston gapa potem sem si pa mislil... če drugi na original nikoli obnovljen motor obesjo turbo bom pa jst dal za ziher cometic tesnilo glave in arp vijake za glavo in batno obročke pobrusil za 0.0005 tako da zdej imam oba obročka 0.45.
Tudi par teh tunerjev sem uprašal in so rekli da nekateri ne brusijo nič.
Grk Sifis Stihl ima 275Km na 0.6 bara na stock motorju. Ima pa se 700KM pošast. Pravi da je vse v tuningu...( mapiranju)
Bate smo dali not sedaj pa spet čaka na kakšno delovno akcijo pa se par tesnil za timing case moram nabavit ker so prišle napačne. Enkrat bo :D

Drugače pa super projekt tud sam sem imel m10 prej v avtu.
Lp Domen
User avatar
Tine
 
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 17 Nov 2023, 08:47

Uh, super, M42 se kot motor tudi meni dopade. Bodi model pa odpri temo o avtu, da vidimo kaj sestavljaš!

Pri informacijah iz FB skupin pa je seveda treba biti previden, enako kot iz nekaterih (sedaj na žalost že izumirajočih) forumov. Problem je tudi to, da so v različnih državah/kontinentih imeli enaki avtomobili drugačne motorje - recimo M10B18i je imel par izvedenk, ki so se razlikovale v kompresijskem razmerju, od 8.8:1 do 10:1; katerega točno pa je imel nek človek iz kontinentalne amerike ki je brez odpiranja motorja dosegel 250hp pa je težko vedet.
Tudi sam sem se spogledoval z MLS tesnili, vendar za njihovo pravilno tesnenje potrebuješ primerno (ne)hrapavost naležnih površin glave in bloka. Glede na to, da je po svoje problem dobit majstra ki bi že osnovne obdelave naredil kot se zagre, sem raje pozabil na "mirror finish" brušeno glavo ter se odločil za takozvano "cutting ring" tesnilo, kot so jih imeli originalni turbaki (in ti/tii-ji). Glede na konjeniške cilje bi morala držat, če pa bo šla po gobe zaradi moje napake ob mapiranju pa še toliko bolje - raje dihtunga kot da mi pihne bat. (znabit pa da se zgodi oboje :broken: )
User avatar
killergame
Posts: 339
Joined: 08 Sep 2016, 01:03
Avtomobil: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V QV Q2
Location: Brežice
Contact:

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by killergame » 17 Nov 2023, 12:14

Tine wrote: 16 Nov 2023, 19:52
killergame wrote: 16 Nov 2023, 17:44 Če pomaga kej za orientacijo. Motorja sta praktično identična, z izjemo turbine gor obešene in manjšega premera pri TB.

Alfa 3.0 V6 12V NA motor 93 mm premer:
1. ring 0.40 - 0.65 mm
2. ring 0.40 - 0.65 mm
3. oljni ring 0.30 - 0.60 mm

Alfa 2.0 V6 12V TB motor 88 mm premer:
1. ring 0.30 - 0.50 mm
2. ring 0.30 - 0.50 mm
3. oljni ring 0.25 - 0.50 mm
Odlično, hvala!

Če nahitro preračunam, potem ima 3.0 N/A motor faktor za gap med 0.004 - 0.0065 (recimo vmesni 0.0056), 2.0 turbak pa 0.0034 - 0.0056 (recimo vmesni 0.0045). Zanimivo, da ima neprisilno polnjen predpisan večji razmak. Veš morda, če je material batnih obročkov morda različen?
Kolikor je meni znano po tem kar sem sestavljal, zadeva zgleda vizualno isto od istih proizvajalcov (goetze ali NPR).
Alfa V6 POWER!

Alfa 164 3.0 V6 12V "QV" Q2 1990
Alfa 156 SW 1.9 JTDm 2005
Alfa 164 2.5 TD 1993 - ex
Alfa 164 2.0 TS 1991&1989 - ex
Alfa Giulietta 2.0 1974 - ex
User avatar
pero27
Posts: 2632
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by pero27 » 17 Nov 2023, 12:21

Turbo motorji (tud fabrški) imajo skor vedno zgornji oboroček z dodanim molibdenom.
Ruzo
Posts: 174
Joined: 11 May 2014, 20:37
Avtomobil: Corrado, HF Integrale

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Ruzo » 17 Nov 2023, 20:55

Živjo!

Če ti kaj pomaga tabela od Wossnerja:

Image

Jaz sem pri sebi naredil 1.obroček 0,45, drugi obroček 0,55, tretji 0,45. Če bi še enkrat delal bi dal 3. na 0,5+. Boljše da malo pokadi pa nekaj da od sebe kot da prime obroček in denarnico hkrati. :lol: Po mojem je tudi bistveno koliko boš na koncu imel boosta.

Koliko imaš piston to wall clearence?
User avatar
Tine
 
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 20 Nov 2023, 10:58

Nadtlaka (skoraj sigurno) nikoli ne bo čez en bar, tako da nekih brutalnih razmakov ne rabim; vsekakor pa si puščam opcijo, da bom ob nastavljanju map kje kaj pofailal in bi si rad pustil malenkost rezerve, če bo za par trenutku motorju prevroče.

Izvrtina se je naročila 89.270, bati so pa 89.22; po knjigi bi moral imeti 0.045 lufta, tako da smo šli za pikico bolj na ohlapno. Koliko pa so izvrtine dejansko velike pa še nisem izmeril, imam pa v planu.

Po daljšem razmisleku sem se spravil vgriznit v kislo jabolko in se odločil za:

1. ring: 0.5
2. ring: 0.55
3. ring: 0.4

Prvi ring je tako na zgornji meji tovarniške dopustne tolerance in na predlagani meri s podatki iz literature; drugi je bil pobrušen kar precej, saj se mi je zdela pa smiselna teorija (ki sem jo prebral tudi iz večih virov) o večjem gapu drugega obročka. Tudi oljnega sem dal na zgornjo tovarniško mejo, ki tudi sovpada s teoretično izračunanim gapom po literaturskih formulah.

Pri brušenju naj bi bilo zelo pomembno, da se obroček odbrusi čimbolj pravokotno na tangento obročka. Ker ročna natančnost ne bi dosegala minimalnih standardov, sem si na ploščo fiksiral nastavek od dremla z brusom, za pravo pozicijo obročka pa po precej merjenja dodal še štoperje, ki so zagotavljali pravokotnost obročka na brusno ploščico.

Takale zadeva:
ObrockiGeret.jpg
Sam postopek sicer ni posebej zakompliciran, je pa relativno dolgotrajen, sploh pa je potrebna visoka pazljivost pri obdelavi, saj lahko z neprevidnim dotikom obročka na hitrovrtečise brus TAKOJ uničimo obroček. Tudi pri brušenju se ne sme pretiravat z obrušenjem prevelikega kosa naenkrat, saj baje lahko pride do pregretja materiala in bi lahko prišlo do "izgube vzmetnosti" materiala. Večina dela sicer vzamejo meritve, ki jih je treba storiti tako pred obdelavo kot tudi med njo. Obročki so ostri in prstom neprijetni, a po par meritvah dobiš grif kako jih vstavit v luknjo karseda uspešno.

Recept je tak:

1. Korak: jack up your car.

2. korak: vstavi obroček v izvrtino
obrockiGap.jpg
3. korak: Z batom porini obroček kake 3-5 cm globoko, da se bat stabilizira in je obroček poravnan v izvrtini.
obrockibat.jpg
4. korak: v razmak obročka zarini merilne lističe, da ugotoviš trenutni razmak.
obrockimeritev.jpg
5. korak: Izdolbi obroček, malo pobrusi in se vrni na 2. korak.

Na koncu, ko so vsi obročki v primernem razmaku, pa s pilico za nohte ki ste jo zaplenili punci/ženi/sestri/fantu nežno zaobljite robove in odstranite potencialne nastale igle na robih obročkov.
User avatar
Fleko
Posts: 1312
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Fleko » 20 Nov 2023, 11:42

Jaz mislim, da si se pravilno odločil za gap-e.

Zelo je pomembno za kaj se motor pripravlja.

To kar error90 omenja - stock internals + turbo - mapo lahko tako spišeš, da ne odprt motor zdrži kar nekaj KM - od semaforja do semaforja. Da bi pa tak avto zapeljal en hiter krog po dirkališču bi pa hitro ugotovil, zakaj so določene stvari pomembne - med drugimi tudi gap.


Jaz poskušam čim več podatkov o tolerancah pridobit iz motorsport literature
https://historicdb.fia.com/
Tudi ena dobra stran, sicer iz strani motorja za moje projekte nisem veliko dobil, sem pa za ostale stvari.
Get low, no matter how
User avatar
L4UK0
Posts: 3073
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by L4UK0 » 21 Nov 2023, 10:24

Fleko wrote: 20 Nov 2023, 11:42 Jaz poskušam čim več podatkov o tolerancah pridobit iz motorsport literature
https://historicdb.fia.com/
Tega pa nisem poznal, pa izgleda super vir! Treba dat link v bazo znanja! :geek:
Image
User avatar
Tine
 
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 21 Nov 2023, 16:40

Fleko wrote: 20 Nov 2023, 11:42
Jaz poskušam čim več podatkov o tolerancah pridobit iz motorsport literature
https://historicdb.fia.com/
Tudi ena dobra stran, sicer iz strani motorja za moje projekte nisem veliko dobil, sem pa za ostale stvari.

UUU, svetovno! Nikjer drugje še nisem našel podatkov o serijskem turbopolnilniku, tukaj pa so dimenzije:


Verdichterrad:
Durchmesser Lufteinlass: 44 mm
Durchmesser Luftaustritt: 76 mm​

Turbinenrad:
Durchmesser Lufteinlass: 78 mm
Durchmesser Luftaustritt: 63,2 mm​

Zanimivo. Vse kaže da je vsaj po teh dimenzijah "moja" turbina manjša od originalne, kar lahko v kombinaciji z malenkost višjo kompresijo morda pričakujem boljši spool od originalne. Super!
User avatar
Tine
 
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 24 Dec 2023, 12:32

Tako, zares gre! Dneve starega dopusta sem prijetno pokoristil za sestavo "rumpf" motorja, ponovno v za to odličnih prostorih delavnice zračnohlajenih kolegov (še enkrat hvala!). Vse čez leta nabrane sestavne kose sem preselil tja, blok poveznil na motorni roštilj in začel z zlaganjem svojega prvega nebokserskega motorja.
gasilska1.jpg
Vsi elementi so se še zadnjič sčistili in preverili preden sem jih zaprl v temo. Za dalj časa, upam.
gasilska2.jpg
gasilska3.jpg
Za miren spanec sem splastigejdžal tolerance med gredjo in ležaji na glavni gredi in ojnicah, ter z veseljem izmeril 0.05mm na glavnih in 0.04mm na ojničnih čepih. Popolnoma na sredini tovarniških toleranc, kar je super.
plastigage.jpg
Glavna gred na poziciji, namazana in zategnjena:
grednot1.jpg
Nato so v svoje luknje padli še bati z ojnicami in ARP vijaki:
bati.jpg
.. in iz spodnje strani še oljna črpalka z 02-only dolgim zajemom olja in nosilčkom za dolgi vrat:
oljnapumpa.jpg
Post Reply