BMW 1802 - No Carb Diet

User avatar
Tine
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 24 Oct 2023, 13:24

Odkrito povedano, ideja in želja po opisanem motorju ni nova, v moji glavi zori že nekaj časa, posledično tudi že nekaj časa po malem delam na tem, nabiram kose ter pripravljam elemente za sestavo; seveda pa je bilo najprej potrebno odpret žrtveno jagnje in preverit splošno zdravje osnove.

Odstranitev pokrova ventilov in pogled v drobovje motorne glave ter testno merjenje zračnosti ventilov je pustilo pozitivne občutke o sami ohranjenosti darovalca. Olje je bilo očitno redno menjavano in ni bilo zaznati nekih ogabnih zamaščenih usedlin, kot smo jih vajeni iz marsikaterega zračnohlajenega nevzdrževanca:
glava.jpg
Tudi stanje ležajev je bilo vse prej kot katastrofalno, tako glavnih kot ojničnih.
lezaji.jpg
lezaji2.jpg

Pred časom sem uspel najt tudi dvolitersko glavno gred, po besedah prodajalca in tudi po prvi meritvi je bila še v standardnih merah in nezlorabljena.
glavna.jpg
Kasneje se je izkazalo, da je skozi leta gred vseeno fasala neke poškodbice od skladiščenja, zato je padla odločitev o brušenju na prvo nadmero. Ker si želim štartat s korektno obnovljenim motorjem, sem dal na prvo specialo cilindrov povrtat še blok:
bloki.jpg
(Vsi ki znate štet do več kot ena ste verjetno opazili, da sta na paleti dva bloka in dve gredi. Sestavlja se še en sestrski motor, ki bo verjetno predstavljen v njega pripadajočemu vozilu temi. Bolj oldskul, bolj kul. )

Zbrušena in zbalansirana gred je šla še na plazemsko nitriranje in se vrnila lepo posončena:
gredi.jpg
Naključje je naneslo da sem na ebayu zaopazil še novo-staro-zalogovne "ravne" bate prve nadmere (+0.25) in po malo barantanja s prodajalcem iz Egipta so bili pri meni na mizi.
bati2.jpg
bati.jpg
Za nameček sem si privoščil še ARPjeve ojnične vijake in jih zaprešal na mesto.
arp.jpg
arp2.jpg
Seveda pa za sestavo bloka potrebujem še ničkoliko malenkosti, ki pa so povečini tudi že nabavljene in pridno čakajo na polici. Ok, lažem, v škatli na tleh so. V spalnici. Niam placa, jebiga.
Last edited by Tine on 24 Oct 2023, 14:06, edited 2 times in total.
User avatar
pero27
Posts: 2632
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by pero27 » 24 Oct 2023, 13:41

Vrhunsko!
Tole bom zdaj spremljal še z dodatnim zanimanjem!
Kdo je delal cilindre, gred in nitriranje? Kakšen je bil kaj strošek?
User avatar
Tine
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 24 Oct 2023, 13:47

Blok in gred so obdelali na Autocommercu v LJ, nitriranje pa podjetje Obkov iz Slovenske Bistrice. Ne spomnim se točnih cifer, mislim pa da je blo okrog petstotaka za strojno obdelavo spodnjega dela.

Dotaknil sem se tudi motorne glave, ki pa sicer ne bo deležna nekih večjih predelav, bo pa osvežena in z novimi izpušnimi ventili. Odmična bo ostala serijska, saj je v odličnem stanju in zaradi prisilnega polnjenja ni nujno potrebna modifikacij.

Za razdrtje sem si sicer moral izdelat orodje, s katero lahko odstranim odmično iz glave ter pomagalo za odstranitev vzmeti ventilov. Približna kopija originalnega BMWjevega orodja za M10 glave, ki se vsake kvatre in za ceno v stotinah evrov sicer pojavi naprodaj, ni pretirano komplicirana za replikacijo. Deluje solidno!
orodje.jpg
Prazna glava pred in po čiščenju:
glava1.jpg
glava0.jpg
Izdolbitev ventilov je pokazala sicer na pogled zelo pretočne sesalne in izpušne kanale, pa vendar so zaznavne sledi strojne obdelave proizvodnje ter očitne dokaj preproste opcije za popravke.
glavaprej.jpg
User avatar
Tine
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 24 Oct 2023, 14:02

S temi dodelavami se sicer ne nadejam nekih superiornejših pridobitev in niti nimam flowbencha, s katerim bi lahko preveril rezultate svojega kraspanja aluminija, se posledično tudi ne grem (in ne znam iti) "pravega" portanja s spreminjanjem oblike in velikosti portov kot so si jih zamislili inžinerji v tovarni, le odpravim napake velikoserijske proizvodnje. Osredotočil sem se na odstranitev robov pri izvrtinah ob vgradnji sedežev ventilov, "zblendanje" prehoda iz sedeža v aluminijast del ter napak v odlitkih kanalov. Rezultat je takle:

Sesalni del:
port7.jpg
port1.jpg
izpušni del:
port2.jpg
port6.jpg
Potlej je glava šla še na ravnanje, vstavitev novih vodil ter brušenje sedežev. Fabriški trije koti, nič posebnega. Izgorevalne komore se razen čiščenja nisem dotikal.
glava4.jpg
glava3.jpg

Ker prihajajo mrzlejši dnevi, ko trava ne bo rasla in bo tema hitra, bi se znalo tu začet premikat malo manj glacialno kot do zdaj. Plan je novo sezono začet z novim motorjem. #StayTuned.
User avatar
pero27
Posts: 2632
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by pero27 » 24 Oct 2023, 15:42

Tine wrote: 24 Oct 2023, 13:47 Za razdrtje sem si sicer moral izdelat orodje, s katero lahko odstranim odmično iz glave ter pomagalo za odstranitev vzmeti ventilov. Približna kopija originalnega BMWjevega orodja za M10 glave, ki se vsake kvatre in za ceno v stotinah evrov sicer pojavi naprodaj, ni pretirano komplicirana za replikacijo. Deluje solidno!

orodje.jpg
Uuuuuu! Lep kos! Jst si mam tud v planu tole nardit :P
User avatar
L4UK0
Posts: 3073
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by L4UK0 » 25 Oct 2023, 23:18

Ja kok je to dobr brat! :lol:

Image
Image
Ruzo
Posts: 174
Joined: 11 May 2014, 20:37
Avtomobil: Corrado, HF Integrale

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Ruzo » 28 Oct 2023, 13:58

Prejšnja zadeva ti je vrhunsko uspela! Boš turbo motor v končni fazi nastavljal na dynotu, ali boš zaključil na cesti?

Tale tema je top, ogromno koristnih informacij nekoga ki je zadevo speljal s prve roke. :thumbup:
User avatar
Tine
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 06 Nov 2023, 11:50

Hvala, ampak ponavljam - zadeva je za mene učni primer, verjetno kera informacija tudi ni najbolj optimalno pravilna :) Ta nov motor bo šel na dyno, da. Ko bo tako daleč, sem se že pogovarjal pri Morendi tuning za celodnevni najem valjev.

Torej - nadaljevanje sestavljanja glave je potekalo brez večjih izzivov in po planih. Po končnem pregledu, brušenju ostrih robov ki so ostali po brušenju ter predsestavnem čiščenju sem glavo prestavil na svojo filigransko laboratorijsko pospravljeno delovno mizo:
Glavaokoli.jpg
Po namestitvi ventilov ter sedišč ventilfeder sem na vodila natolkel tesnila ventilov; 12mm nastavek gedore in gumikladivce sta vrhunski orodji za ta poseg:
GlavaTeflon.jpg
GlavaTefloni.jpg
Potem so prišle na vrsto še vzmeti ventilov s krožniki in zagozdami:
GlavaOrodje.jpg
Osem gibov ročice kasneje so bili ventili že ujeti v glavi, star trik z uporabo pikice masti na zagozdah je super način za montažo:
GlavaVentili.jpg
Sledila je igra sokobana pri sestavi klackalic (aka "klavirčkov", odvisno iz kerega dela Slovenije prihajate), njihovih vodil ter pripadajočega hardvera. Zaradi zasnove glave, pri kateri mora pri sestavi vsaka od osi na tesno zdrseti skozi več odprtin vzdolž nje, se lahko pojavijo težave pri obnovi predhodno zvite glave. Pri meni teh težav ni bilo, osi sta zdrseli na svoje mesto s primernim uporom, kar bi naj kazalo na dobro splošno zdravje samega odlitka - se pravi da v svoji zgodovini še ni bila zvita ali drugače težje zlorabljena. Še!
GlavaKlackalice.jpg
User avatar
Tine
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 06 Nov 2023, 11:54

Na vrsto je prišel še drugi del samogradnega orodja, kateri ob privijačenju njega h glavi stisne klackalice, odpre ventile ter posledično naredi prostor za vstavitev odmične gredi. Tukaj je potrebno veliko natančnosti in pozornosti, saj se ob nepazljivosti hitro zgodi, da se dotakneta odprta ventila, ter ob nadaljnem zategovanju veselo zvijeta in uničita sebe in morda tudi vodila. Ali je to hiba izključno mojega orodja ali je pažnja potrebna tudi pri originalnem BMWjevem ne vem, sklepam pa da je podobno. No, tudi tukaj je na srečo šlo brez težav.
GlavaOdmicna.jpg
Na koncu sem vstavil še varovalo odmične in klackaličnih osi, začasno vrnil še pogonski zobnik (verižnik?) ter nastavil zračnost na predpisanih 0.20mm. Nastavljanje ventilov je pri teh glavah prava pesem, v primerjavi s sistemom zračnohlajencev - s premikanjem ekscentričnega valjčka spreminjamo zračnost med njim in ventilom, na mesto ga pa zategnemo z vijakom, ki je fiksiran v samo klackalico in ob zategovanju le-tega ne spremeni nastavljene distance.

Glava je tako iz tavečjega sestavljena in bo v takem stanju počakala na spodnji del motorja:
GlavaFin1.jpg
GlavaFin2.jpg
Manjkajo sicer še razvodilo za olje ki maže odmično, stojni vijaki za pokrov ventilov, stojni vijaki za izpušni kolektor, nosilec razdelilca vžiga ter sprednji pokrov, ki pa bodo zaradi enostavnejše montaže prišli na vrsto v kasnejši stopnji sestave motorja.
User avatar
Tine
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 06 Nov 2023, 13:25

Sedaj pa zajadram v zame nepreplute vode - specifične za prisilno polnjenje motorja. Moj prvotni plan, ki je vključeval še "tamalo" glavno gred in kubikažo 1.8 litra, je bil motorju pomagat dihat s švinglanjem Volkswagnovega recepta zloglasnih 1.8t agregatov, uporabe 315cc injektorjev ter K04 turbine. Tudi za ta namen sem si privoščil TIG aparat, dal izrezat prirobnice za izdelavo izpušnega kolektorja in tudi že nabavil turbino; tekom počasne nabave ostalih kosov in naključnega odkritja nadebudnih podjetnih bolgarskih drifterjev pa malenkost spremenil začrtano pot in nabavil tole čudovitost:
Kangaroo1.jpg
Kangaroo2.jpg
Gre za odlitek izpušnega kolektorja, ki je po zasnovi praktična kopija OEM kolektorja iz 2002 Turbo modela z dodano možnostjo zunanjega wastegata. Sicer nima enakodolgih izpušnih poti med cilindri kot bi to lahko dosegel s samogradnjo, a me je v nakup bolj prepričala kompaktnost celotnega sistema in verjetno superiorna vzdržljivost odlitega kolektorja v primerjavi s tubularnim. Glede na to, da nimam namena (in znanja) podirat močnostnih rekordov, navedene prednosti odtehtajo neenakost pulzov izpuha.

Zadeva je presenetljivo dobro izdelana, natančno strojno obdelana daje zelo dober prvi vtis:
Kangaroo3.jpg
Kangaroo4.jpg
Na prvi pogled se mi je zdelo, da bo sicer potrebno nekaj portanja za optimalno pretočnost in odsotnost ostrih robov pri prehodih iz glave in v turbino, a je preizkus s prej omenjeno prirobnico pokazal srečno zmoto.

Tako je stanje pri glavi:
KangarooPort3.jpg
KangarooPort2.jpg
..in tako pri vhodu v turbino, T3 twinscroll izhod:
KangarooPort.jpg
Post Reply