Page 4 of 7

Re: ZAZ 968-štirka

Posted: 02 Sep 2019, 20:29
by jur76
Prispela je pošta z novimi zavornimi oblogami iz Ukrajine iz mesta Zaporožje, in pa olje in tlačno oljno stikalo iz Slovenije
Ko bo čas pa menjava in testiranje.
Ker je imel sin nekaj prostega časa, je po ta večjem očistil svinjarijo iz menjalnika, da bo olje lažje teklo na tla :lol: :lol: :lol:
Slike so nastale pred čiščenjem 1 cm oljnega blata.
Tole bo prvo popravilo enkrat v jesenskih dneh, zaenkrat sem nalil v menjalnik olje, da ne bo kaj zaropotalo. Na manšeti bo potrebna predelava, ker original ni semeringa, ampak neka puša iz bakelita, ki se hitro obrabi in potem teče olje med obrabljeno pušo in polosovino na tla.
Strgana je tudi manšeta na vrhu menjalnika pri izstopu gredi na menjalno ročico.

lp

Re: ZAZ 968-štirka

Posted: 07 Sep 2019, 21:08
by jur76
Danes sem zamenjal tlačno oljno stikalo in olje, zdaj dela ok.(Forum motorizacija).
Zamenjal sem tudi zadnje pakne in nastavil ročno.
Malo sem uredil plastike okoli volana, ki so bile deformirane od sonca. Z 500 stopijnskim fenom sem pogrel plastike, da sem dobil obliko, malo kita in barve in z izgledom sem kar zadovoljen.
Ker pa se ni dalo popravit plastike v celoti, sem odrezal tisti del platike, ki pokriva del volanskega obroča, luknjo med volanom pa zapolnil z plastičnim obročem, ki je fiksiran na volanski obroč.
Na karton na levi in desni strani armature, ki služi kot zadnja stena armature, pa sem nalepil črn tapison.
Sinek je že pobrusil požarno steno pod armaturo ,tako da je pripravljena na barvanje.

Re: ZAZ 968-štirka

Posted: 04 Oct 2019, 18:57
by jur76
Na vrsto so prišle osovine, ker je res grdo puščalo olje iz menjalnika.

Demontaža 45 let starih ruskih vijakov je potekala po pričakovanjih, losaš in snameš.

Ker pa priribnica ni hotela popustit, sem ji pomagal z ognjem. Predelal sem še tesnenje osovine iz bakelita na kovino in semering.
Prilika je bila še peskanje komponent in našlo se je še nekaj stare barve. Sledila je montaža in menjava olja, ter na grobo čiščenje menjalnika, da nisem montiral na umazanijo.
Ker nisem nikjer našel manšete za prestavno gred, sem zagledal doma na muti nekaj, kar bi mi prišlo prav.
Seveda sem takoj odšel v trgovino z agro opremo in kupil manšeto za Grenje muto, ki je identična, kot jo ima Zaz.

Ker iščem tudi zadnje ležaje in so res čudne dimenzije, sem vprašal, če imajo kaj podobnega in prodajalec z našmeškom, seveda imamo, trenutno sicer ni zaloge a ni panike. Zadnji ležaji na Zazu so po številki ležaja enaki kot ima vgrajene Zetor spredaj v kolesu, tako, da sem to naročil na zalogo, ker sem enega stisnil do konca in bo potrebna menjava, ko dobi zračnost.

Imajo tudi tesnila za vrata na metre, zaščito za robove na metre .....


Zdaj prvo ko kaj rabim, grem v agro trgovino. :thumbup:

V priliki grem še na testno vožnji ,da vidim ,če še kje kaj pušča olje.

Re: ZAZ 968-štirka

Posted: 11 Oct 2019, 18:23
by jur76
Dragi glodalci in glodalke!
Vstop v moj avto je strogo prepovedan!

Lotil sem se čiščenja pod tapetami in pod zadnjimi sedeži. Eno karjolo starih orehov imam, če kdo rabi. :lol:
Odstranil sem vso nesnago in očistil nekaj malega površinske rje.
Sledilo je popravilo tapet, sem kar zadovoljen z mojim tapetništvom.
Na novo sem tapiciral tudi nosilec sedeža. Gospa ni mogla ene dva dni sušiti perila.
Ornk sem še izoliral, da me ne bo zeblo. Upam, da bom lahko sedaj poslušal radio, ker je bil prej samo za okras. :think:

Re: ZAZ 968-štirka

Posted: 12 Oct 2019, 16:06
by jur76
Danes sem še imel malo elana za delo za to sem pobarval ogrodje sprednjih sedežev, namestil alu home made ploščice na pedala,
popravil strgan gumi tepih in seveda čiščenje kabine in mazanje z tanovo pridobitvijo, ki je super.
Ker ima moj avto veliko gume in skaja, sem kar vse našprical in z metlico razmazal. Zdaj se vse lepo sveti in kar je najbolj pomembno, gumi tepihi se ne vozijo sem in tja in med vožnjo po ovinkih ne lezem iz sedeža.
Dobil sem pa vzorec poširjene feltne, širjeno 4 cm, letim ta teden še po gumo in testiram, če kje drgne.
Če bo ok, širimo še ostale tri.
Dobil sem tudi gumice za abšenkle po domače, se pravi za končnike na pestu.
Ker moram razdreti komplet sprednje podvozje, da jih lahko zamenjam in seveda odšraufati 45 let stare vijake, mi tole delo malo smrdi in ga bom opravil enkrat drugič. :think:

Re: ZAZ 968-štirka

Posted: 12 Oct 2019, 18:49
by L4UK0
Malo po malo pa bo lep rezultat! :D
Za ta FinishKare pa se meni zdi, da ni kaj dosti boljsi od Hoferjeve "Cockpit Pflege" zadeve... :think:

Re: ZAZ 968-štirka

Posted: 20 Oct 2019, 20:35
by jur76
Ta vikend sem malo nazadoval z projektom.
V petek sem malo pregledal avto, pol sem šel tankat ves vesel k bo v soboto Stotak.
Pa nisem prišel niti do petrola, ker se je motor kar naprej ugašal ali pa je sekalo iz izpuha.
Šibam domov in pregledam vžig, tuljavo, v glavnem vse, Zaz za boga ne sodeluje.
Preverim kablovje, ko sem zadaj izoliral, da nisem kje kaj presekal in prebija, spet nič ,vse ok.
Bilo je že pozno, zato sem nadaljeval v soboto zjutraj, a ne najdem napake, avto sicer gre normalno, dokler včasih al mal seka, al se pa kar ugasne, pol spet vžgeš in greš naprej do naslednjega izpada.
Danes sem spet vse premeril, še prijatelj, ki je avtoštromar je prišel, pa ne najdem kaj bi bilo, je pa sigurno nekaj na štromu, ker včasih ne vžge in takrat ni iskre in so sveče mokre.
Potem pa spet pride normalno iskra in vžge. Menjal sem cinšpulo in kondenzator pri platinah pa ni sprememb v delovanju.
Kak dan bom tole prespal, potem pa bom videl kako naprej.

Vmes sem opazil, da spet teče iz glavnega cilindra, vsake toliko kaka kaplja.
Cilinder sem raztavil in še enkrat ščistil, tesnila so itak nova, a sem jih še enkrat zamenjal, sumim pa, da je zadnje tesnilo preozko,
ker je utor 2 mm širši od tesnila. Širše je tudi staro tesnilo od novega. Očitno se tesnilo prosto premika po utoru sem in tja in čez čas pride mimo kakšna kaplja. V utor sem pred tesnilo sedaj vztavil še manjši O ring sedaj se tesnilo ne premika in tudi bolj na tesno je prijel v cilinder.
Po odzračenju sistema sedaj tesni, bom pa videl kaj bo pokazalo po nekaj vožnjah, seveda, ko bom našel napako na štromu.
Razmontiral sem še pesta, da bom zamenjal prašne gumice. Vsaj to se je lepo odšraufalo.
Slik ne morem naložit mi je crknu telefon. :(

Re: ZAZ 968-štirka

Posted: 21 Oct 2019, 12:49
by DKsW123
Tale USSR-ovec pa daje vetra. Je pa zelo zanimivo spremljat tvojo temo in nikakor se ne morem načudit tvoji volji po iskanju delov ter improvizaciji z deli drugih strojev.

Re: ZAZ 968-štirka

Posted: 21 Oct 2019, 20:10
by jur76
Meni je to čar obnove.
So bili pa to najbolj nezanesljivi avtomobili, posebej zavore so bile problem, no so še :lol: :lol: :lol: ostalo pa itak vse iz navadnega materiala in podvrženo hitri obrabi.

Zdaj me čaka še eden tak za mehansko obnovo.


Podvozje sem sestavil nazaj in še enkrat nastavil kot na sprednjih kolesih, da avto ne pleše po cesti.
Lotil sem se še sanirat površinsko rjo v kanalu za vodo na blatniku in okoli nosilca za amortizer.
Še zaščitim z barvo in zložim skupaj.
Enkrat v prihodnosti se bom lotil še webasta, da me pozim ne bo zeblo :P

Re: ZAZ 968-štirka

Posted: 26 Oct 2019, 19:23
by jur76
Malo sem še pobarval kuferam in zložil skupaj, pobarval sem še odrgnine od gumic na stebričkih vrat, tolko da ne bo rjavelo.
Našel sem tudi vzrok zakaj je avto ugašal in to čisto po naključju. Hvala Bogu. :crazy:
Na ključavnici je eden od pinov prekinjal, da mu j....m....!!!! Sedaj preščipjen pin na sliki.
V določeni poziciji ni bilo stika in očitno se je med vožnjo zaradi treslajev prekinjal plus.
Zdaj sem zvezal kontakt kar na stikalo. Zdaj spet dela, že cel popoldne se ves vesel furam. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Zaenkrat glavni zavorni cilinder še ne pušča, ker sem nastavil kot sprednjih koles na ven - 5mm, tudi avto ne pleše več po cesti.
Še dobro, da se da vse nastavljat, ko je avto tok star.

Našel in naročil sem še dve stvari, ki jih zelo težko dobiš; nova smernika za sprednji blatnik in pa set gumijastih cevi za bremze.