Post
by malinuc » 02 Nov 2017, 15:38
js še nisem imel tazga primera da bi moral obročke brusit, res pa je da nekih zlo hudo starih oldtimerjev še nisem delal. ker to se mi zdi mal nesmiselno, razen če so obročki za prvo specialo v standard ali pa da so slabo izdelani (na rezervo), drugače je utor v batu ko ga očistiš gareža dovolj velik da se obroček skoraj stisne noter. valj pa je itak večji napram batu pri gus bloku vsaj za 0,10mm. tako da vse kar ti ustavarja kompresijo v bloku so "našponani" obročki.
je pa res dobro prej preveriti tudi obročke v samem valju. samo če so občutno večji jih tudi v cilindre ne boš spravil, se bodo zataknili za rob in počili.
sam vedno uporabljam goetzove obročke ali pa original, omenjenega problem še nisem imel, ampak kljub temu vedno premerim vse. toleranca bat-valj, batni obroček v cilinder in batni obroček v utor.
drugače se mi zdi da je to z gapom batnih obročkov v valju samo ena delavniška meritev, da ni treba merit koliko je valj obrabljen glede na bat in da vidiš če bo motor imel še "zadostno" kompresijo v tem delu. seveda ob predpostavki da so ljudje pred tabo naredili vse na mero (batni obročki, utori v batih...) itak imaš toleranco vgradnje v razmaku 0,02 mm pri alu blokih, pri gus blokih pa še večjo, torej ena stotinka nebi smela povzročati drastičnih problemov napram obročkom.
en primer, katerega sem nazadnje delal, mazdin 1,8 bencinski motor (ford), je imel ovalne valje do 0,05 mm, honanje "požrto", blok aluminij, z metalizacijo v cilindrih, se pravi brušenje odpade, honanje še komaj sprejemljivo. nobenden ne na uradnem servisu ne pri specializiranih trgovcih za prodajo batnih obročkov me ni vprašal za mero in nadstandard obročka.