Austin Mini 1000, Zastava Buggy, Piaggio APE 500 ...

User avatar
mrmini
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2014, 18:46
Avtomobil: Austin Mini 1000, Zastava Buggy 750, Piaggio APE 500
Location: okolica Ljubljane

Austin Mini 1000, Zastava Buggy, Piaggio APE 500 ...

Post by mrmini » 18 Nov 2014, 09:28

Moja zasvojenost z oldiji je že kar nekaj časa prisotna v meni. V bistvu že od malih nog, ko sem še kot mulc v 90. letih skakal naokoli in na cesti opazoval Mini-je cabrio. Že takrat sem si rekel - enkrat ga bom imel.
Med vsakimi poletnimi počitnicami sem delal in delal in spravljal denar. S 14. letom je bil čas za skuterja, a želja po Miniju je ostala. Ko sem dopolnil 17 let, sem se skuter prodal, saj sem v Salomonovem oglasniku (takrat avto.net-a še ni bilo) našel Minija, ki mi je bil cenovno dosegljiv (500.000SIT), z očetom sva ga šla pogledat, a sva na žalost videla, kako se je nekdo pred nama z njim odpeljal.
Takrat mi še ni bil usojen.
Oče se je takrat zagrel za malo drugačnega kabrioleta, jaz pa sem vanj vložil vse svoje prihranke in tako sem leta 2001 postal ponosni lastnik svojega 1. avtomobila, kateri me še dandanes pričaka v garaži - Zastava Buggy:

Image

Zastavo Buggy so izdelovali za Kompas Hertz za vožnjo po plažah in njeni okolici (približno za isti namen, kot sedaj rentaš 4-kolesnik).
Buggy ima fičkov motor 750 ccm. Celotna karoserija je plastična, kar je velik plus, saj ni nobene rje.

Ko sem ga prvič zagledal mi tudi malo ni bil všeč, a me je oče takrat prepričal v nakup. Bil je v groznem stanju. Na njem ni delalo praktično nič. 2 leti sem potreboval, da sem ga spravil do stanja v katerem je še vedno. Je pa praktično od leta 2003 že registriran, kljub temu da z njim letno prevozim povprečno le cca. 100 km.
Žal slik o njem nimam kaj veliko, saj takrat še ni bila doba digitalne tehnike tako vsesplošna kot je sedaj.

...
zaverho
Posts: 377
Joined: 14 Nov 2012, 14:24
Avtomobil: MB 230.6 71' MB 200D 88' MB 300TE 91'
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Austin Mini 1000, Zastava Buggy, Piaggio APE 500 ...

Post by zaverho » 18 Nov 2014, 16:52

Huda zadeva zgleda tole, a pa maš kake plaže, da se ganjaš po njih? :P
sablac
Posts: 199
Joined: 24 Oct 2012, 21:59
Avtomobil: zastava yugo cabrio

Re: Austin Mini 1000, Zastava Buggy, Piaggio APE 500 ...

Post by sablac » 18 Nov 2014, 23:36

zanimiva zadeva.
User avatar
mrmini
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2014, 18:46
Avtomobil: Austin Mini 1000, Zastava Buggy 750, Piaggio APE 500
Location: okolica Ljubljane

Re: Austin Mini 1000, Zastava Buggy, Piaggio APE 500 ...

Post by mrmini » 19 Nov 2014, 13:14

zaverho wrote:Huda zadeva zgleda tole, a pa maš kake plaže, da se ganjaš po njih? :P
Dobro vprašanje. Žal je ta avto dejansko uporaben le nekaj dni v letu v vročih dneh. Ker jih letos žal ni bilo oz. sem bil sam v tistih dneh na dopustu, je posledično Buggy letos ostal v garaži in do danes žal še ni videl svetlobe.
Kar pa ne pomeni, da zanj ne skrbim. Kljub temu mu 1x letno zamenjam olje, pravtako pa tudi avto laufa vsaj 1x na 2 meseca.

Na Buggy-u po letu 2003 nisem kaj bistveno spremenil, le nekaj popravkov sem naredil v smislu olepšave:

Image
Image

Kljub temu, da karoserija ni iz pleha - ni rje, se konec koncev tudi plastike naveličaš, sploh če delaš kaj takega prvič.

Pripravljen - zbrušen odbijač:
Image

Prvi nanos na odbijač:
Image
Image
Image

in pravtako na samo karoserijo:
Image
Image

Pokrov motorja že na svojem mestu, pravtako žmigavci:
Image

Ker sem se že ravno spravil nekaj polepšavati okoli Buggya, sem obnovil tudi malo zaščito sprednjega dela podvozja:
Prej
Image

Image

Potem
Image
Vidni del je rumene barve in se vidi na zadnji fotki.

Image

Image

Image

Tako takšno je trenutno stanje Buggy-a in tak bo za nekaj časa tudi ostal. Kljub temu, da si vsako leto rečem, to zimo bo pa na osvežen z novejšo barvo, a na žalost vedno pride nekaj vmes, da do tega ne pride.
User avatar
mrmini
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2014, 18:46
Avtomobil: Austin Mini 1000, Zastava Buggy 750, Piaggio APE 500
Location: okolica Ljubljane

Re: Austin Mini 1000, Zastava Buggy, Piaggio APE 500 ...

Post by mrmini » 20 Nov 2014, 19:27

Potem pa se je leta 2003 pridružil nov član Piaggio APE 500, letnik 1966.
Najden pod kozolcem v okolici Maribora ob 3.00 zjutraj slučajno, ko smo zalutali na cesti. Lastnik nas je pričakal s puško pri našem avtu, medtem ko smo mi veselo šarili po bogem APE-ju.
Zrihtali smo ga seveda v original stanje (slik žal ni nič) in se sedaj počasi odločamo ali ga prodamo Italijanom, ki nas veselo klicarijo vsak mesec ali še malo počakamo.

Image

Ker pa je meni še vedno manjkalo nekaj, sem vedno bolj in bolj iskal avto zame, ki sem si ga tako želel. Leta 2009 sem napraskal potrebni denar in ga praktično celo leto iskal pri nas. Prevozil sem se praktično po vseh luknjah v Sloveniji, da bi našel takega kot sem želel, a ga ni in ni bilo.
Potem pa sem se odločil, če ga ni pri nas, je pa v tujini.
Ker sem že ravno kupoval Angleža, sem se odločil za Anglijo. Ko sem preračunal, da se uvoz izplača, sem ga poiskal na Ebay-u in kupil.

Takrat je izgledal tako:
Image

Image
User avatar
RutAir
Posts: 31
Joined: 25 Dec 2013, 12:01
Avtomobil: DE

Re: Austin Mini 1000, Zastava Buggy, Piaggio APE 500 ...

Post by RutAir » 20 Nov 2014, 20:28

A to je tisti Ape, ki se jo oz. se prodaja na a.net za hud denar? Prav zaradi tega mi je ostal v spominu :D
User avatar
pero27
Posts: 2632
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Austin Mini 1000, Zastava Buggy, Piaggio APE 500 ...

Post by pero27 » 20 Nov 2014, 21:36

jst imam tudi tega Ape-a v spominu po ceni z avtoneta, sem se takrat spraševal kateri pacient je tako ceno napisal
pa imajo dejansko tako ceno na mednarodnem trgu? ker kolikor se spomnim je bila na avtonetu tam proti 20.000€ :shock:
User avatar
mrmini
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2014, 18:46
Avtomobil: Austin Mini 1000, Zastava Buggy 750, Piaggio APE 500
Location: okolica Ljubljane

Re: Austin Mini 1000, Zastava Buggy, Piaggio APE 500 ...

Post by mrmini » 20 Nov 2014, 22:52

Kakor vzameš "pacient" ali pa ne, tisti ki kupujejo tak avto vedo kaj kupujejo.
Na tem avtu/motorju je več kot 70% pleha original, motor je original in tudi vsi deli motorja so originalni.
Poleg tega, je pa tudi res, da so APE-je začeli delati leta 1965, ta pa je letnik 1966 in začetni modeli vsakega avta so iskani primerki.

V Sloveniji kupca za tak avto ni. V tujini jih je ogromno. Predvsem Italijani in Japonci.
Prodajam ga, ker je želja po drugem prevoznem sredstvu, če se ne proda ostaja pri hiši.
User avatar
ZiZa
Posts: 1338
Joined: 25 Jul 2012, 14:15
Avtomobil: Opel Kadett C 1.2N (1979)
Contact:

Re: Austin Mini 1000, Zastava Buggy, Piaggio APE 500 ...

Post by ZiZa » 20 Nov 2014, 23:02

Na Stromboliju bi šel za med :D tam kj druzga k APE-ji niso vozil :)

drgač pa zanimiv vozni park... mini je pa 8-)
User avatar
mrmini
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2014, 18:46
Avtomobil: Austin Mini 1000, Zastava Buggy 750, Piaggio APE 500
Location: okolica Ljubljane

Re: Austin Mini 1000, Zastava Buggy, Piaggio APE 500 ...

Post by mrmini » 22 Nov 2014, 09:48

Glede na zadnjo sliko, se je Mini še bistveno spremenil. Po prvih dneh prihoda domov, sem želel le malo olepšati notranjost, saj so bile tapete po predvidevam kar nekaj letih britanskega dežja, že dodobra uničene. Bolj ko sem avto razstavljal, bolj so me čakala presenečenja in nenazadnje šok:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Minija je praktično skupaj držal le še kit in porpen, drugače pa so bile luknje na luknjo.
Po peskanju se je projekt ustavil za kakšen mesec, saj sem moral temeljito premisliti ali iti naprej, ali poiskati boljši pleh:

Image

Image

Image

Image

Image

Ker sem prišel že tako daleč sem si rekel pa pojdimo naprej, saj nikoli neveš če bi kupil še enega v kakšnem stanju bil bil tisti:

Image

Image

Image

Tako pa smo zaključili z varjenjem pleha. Novo je veliko delov: celoten poden, od sprednjega stekla dalje vse, poden v prtljažniku, deli vrat oz. bokov, pragovi, del kjer je bil nekoč šibedah ...

Image

Image

Da sva z ženo (takrat še punco) uskladila katera barva bo na Miniju sva potrebovala tudi kakšnih 14 dni saj je bila želja enega in drugega malu drugačna. Na koncu sva se odločila, da je Mini k nama prišel rjav in naj tak tudi ostane. Razlika je le v barvi strehe:

Image

Od tu dalje sem nekako pozabil na slikanje, saj smo želeli avto čimprej dokončati, saj je bil avto takrat pripeljan v Slovenijo z enim namenom, ki sva ga s punco želela tudi uresničiti. Želja obeh je bila namreč poroka in kot poročno vozilo sva želela imeti Minija. Uspelo nama seveda je, sicer za las, ampak se je vse dobro izteklo. Potem ko smo postavili mlaje, smo do 3.30 zjutraj šraufali Minija, saj nismo nikakor mogli zrihtati zavor, kot se zagre.

Image

Image

Po dveh letih smo Minija dokončali, ga spravili na cesto in od takrat ga vsako jutro z veseljem pogledam v garaži in se dostikrat tudi z njim odpeljem na izlet.

Kasneje sem zamenjal še kar nekaj delov na samem avtu (športni sedeži so sedaj v športnem Miniju na obali, original ogledala, auspuh, hladilnik, popravilo zavor še kar nekajkrat - baje je to hiba Minijev, druge razne drobnarije ...).

Seveda je dobil tudi svoj blagoslov, potem pa je sledil 1. izlet na Bled. Nato je bilo izletov še ogromno, a bom raje začel pisati o sedanjosti in ne več o preteklosti.

Image

Image

Letos sem bil z Minijem večkrat v službi, a za izlete je žal največkrat zmanjkalo časa, sicer pa tudi vreme ni bil ravno primerno za naše konjičke.

Image

Image

Od sedaj dalje me bo na vseh vožnjah spremljal tudi Teddy - Mr. Bean-ov medo:

Image
Post Reply