Page 3 of 4

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Posted: 03 Nov 2016, 16:04
by eugene
pero27 wrote:...Seveda da balansirajo tudi na simetričnih gredeh z bobweighti, saj zato pa se dinamično balansira, drugače bi lahko vse statično na simetrični gredi...
Sem prepričan, da nobeden ne uporablja bobweightov za balansirat simetrične gredi. Ampak kaj vem jaz ki nisem naredu niti 1 letnika strojne. Glede knifedginga sem jaz malo poenostavu ampak da, poleg teže ( oz vztrajnostnega momenta) se zmanša tudi upornost skozi ojno peno, hlape, whatever kar je v bloku.

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Posted: 03 Nov 2016, 16:24
by pero27
Tole je malo pomankljivo napisano (in je dovolj dobro, če ne misliš dvigovat redlina od motorja in če novi bati niso pomembno težji od tastarih)
Priotiuteži nimaš v motorju samo zato, da so protiutež batu in ojnici, ampak tudi zato, ker ma njihova vrteča masa žiroskopski učinek na gred in ta žiroskopski učinek preprečuje zvijanje gredi gor pa dol. Njihova ekscentrična masa ga pa to zvijanje še popravlja. To, kakšna sila deluje na gred je odvisno predvsem od mase bata in njegove hitrosti; če je bat težji in/ali hitrejši in/ali so obrati višji in/ali maš daljši stroke so te upogibne obremenitve na gredi večje in je potrebna večja masa protiuteži (če je ekscentrične mase preveč se nardi gred z več centrirane mase).

Zakaj pa misliš da imajo motorne gredi precej materiala tudi na nasprotni strani protiuteži (se pravi na strani kjer protiutež ne štrli ven) ;)

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Posted: 03 Nov 2016, 16:27
by croma_man
pi*** ta google translate dobr dela !

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Posted: 03 Nov 2016, 16:31
by papi
croma_man wrote:pi*** ta google translate dobr dela !
:lol: :lol: :lol:

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Posted: 03 Nov 2016, 16:41
by pero27
croma_man wrote:pi*** ta google translate dobr dela !
Eni smo kdej kkšn strojni fax povohal ;)
Eni smo tud sprojektiral najlažjo mašinco za tetoverinja na svetu in zato razumemo statične in dinamične obremenitve iz prve roke - ko je od njih odvisen tvoj kruh in obstoj tvoje firme ;)

Ne vem zakaj vam gre vedno v nos ko kdo napiše kaj kar ni samo neka osnovna kmečka logika...

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Posted: 03 Nov 2016, 16:50
by croma_man
no ti povem zakaj, pa ne vzet tega kot zlonamerno...kitiš se s tujim perjem.

sestavi motor, ga napili, pokaži da dela nekaj časa, pol ti bomo vsi verjeli da znaš. Papi, Eugene,...so to naredili in njihove nasvete vzamem kot merodajne.

Jst sm tih tam ko nimam prakse, pri motorjih je žal tako...mogoč jo bom kdaj mel več.

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Posted: 03 Nov 2016, 16:55
by pero27
Ne vzamem zlonamerno.
Bom sestavil v kratkem.
Upam pa da ne bom potem poslušal pa kritik o "overengineeringu" in podobnem.

Mislim pa da ne rabiš sestavit motorja da lahko razumeš osnovne principe fizike in itak jih moraš razumet preden greš motor sestavljat in pilit. ;)

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Posted: 03 Nov 2016, 16:57
by L4UK0
Ej tuki je debata o balansiranju glavnih gredi. Kar smo zaenkrat spraševali smo izvedeli! :!:

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Posted: 03 Nov 2016, 18:07
by opelsime
Malo bedasto ter "mogoce" nepravilno.
Frontera ter omega (2,4) imasta enak blok, enake bate, enake ojnice, vendar razlicne gredi (od frontere ima bistveno tezje kontra utezi)

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Posted: 03 Nov 2016, 18:54
by eugene
opelsime wrote:Malo bedasto ter "mogoce" nepravilno.
Frontera ter omega (2,4) imasta enak blok, enake bate, enake ojnice, vendar razlicne gredi (od frontere ima bistveno tezje kontra utezi)
Zanimivo.
Bodisi
a) Jim je bilo neki drugega pomembnejše kot popolnoma protiutežit težo throwa, ojnice, bata
b) niso hodili na srojni faks in nimajo pojma kaj delajo.

Glede na to da se gre za opel bi jaz stavil na slednje. :lol: