BMW 1802 - No Carb Diet
Re: BMW 1802
...iiiin spustil sem ga na tla.
Ni šlo brez porodnih krčev - motor ni in ni htel porinit olja po kanalih, dokler nisem po Aljaževem nasvetu stlačil malo olja pri filtru nazaj do pumpe in je zadeva dobila tlak; obenem je iz vodne črpalke konstantno kapljala hladilna tekočina, kar nakazuje na iztrošeno tesnilo znotraj vodne črpalke. Kljub temu smo ga uspešno zagnali, in po mnogih letih je stara nula-dvojka spet spustila zvoke notranjega izgorevanja!
Pumpa je čez čas celo nehala curit, tudi po dolitju izgubljene tekočine. Ker gre za neko tesnilo, ki naj bi delovalo s pomočjo pritiska vzmeti, je možno da ga je par minut delovanja zbudilo k tesnenju, vsekakor pa je to znak da bo treba okol pumpe nekaj nardit.
Ni šlo brez porodnih krčev - motor ni in ni htel porinit olja po kanalih, dokler nisem po Aljaževem nasvetu stlačil malo olja pri filtru nazaj do pumpe in je zadeva dobila tlak; obenem je iz vodne črpalke konstantno kapljala hladilna tekočina, kar nakazuje na iztrošeno tesnilo znotraj vodne črpalke. Kljub temu smo ga uspešno zagnali, in po mnogih letih je stara nula-dvojka spet spustila zvoke notranjega izgorevanja!
Pumpa je čez čas celo nehala curit, tudi po dolitju izgubljene tekočine. Ker gre za neko tesnilo, ki naj bi delovalo s pomočjo pritiska vzmeti, je možno da ga je par minut delovanja zbudilo k tesnenju, vsekakor pa je to znak da bo treba okol pumpe nekaj nardit.
- pero27
- Posts: 2640
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: BMW 1802
M10 pumpa ni nobena krajša.
Se pa dobi za racing namene blendo ki paše na vlitek kjer je bla pumpa in je precej plitva (ene 20mm), kamor potem priklopiš električno pumpo.
Tud sam bi jo lahko enostavno naredil, ker gre vbistvu za eno ploščo v katero našraufaš fiting za cev. Drugi priključek za vodo pa uporabiš zadaj na glavi.
Potem ti na jermen laufa samo še alternator direktno z glavne jermenice na motorni gredi.
Se pa dobi za racing namene blendo ki paše na vlitek kjer je bla pumpa in je precej plitva (ene 20mm), kamor potem priklopiš električno pumpo.
Tud sam bi jo lahko enostavno naredil, ker gre vbistvu za eno ploščo v katero našraufaš fiting za cev. Drugi priključek za vodo pa uporabiš zadaj na glavi.
Potem ti na jermen laufa samo še alternator direktno z glavne jermenice na motorni gredi.
- L4UK0
- Posts: 3081
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: BMW 1802
Čestitke!!
Re: BMW 1802
Po natanko mesecu dni dela včasih tudi 13 in več urnih 6-dni v tednu delovnih seans, razklanih rok, pokraspane glave, rje v očeh in kaj še spada zraven, je 02ka oživljena končno ugledala prve žarke sonca.
Seveda, kot vsak na sveže sestavljen avto, se tudi ta ni počutil kaj pretirano dobro. Po prvih metrih se je pokazalo, da so sinhroni menjalnika druge prestave popolnoma zglodani, števec kaže poljubne številke, izpuh - kateri je seveda zasilno začasen - je TAKOJ ratal nediht. Ni pa nič padlo iz njega, podvozje deluje čvrsto, a seveda rabi optiko.
Evo Pero, samo zate, brez odbijača ..in za mene, še z njim: Tako pa je bil v stanju, ko je lahko s probami zapustil delavnico, v kateri je doživel prvi del oživitve, za njim je ostala le škatla starih vijakov: Na tem mestu se moram zahvalit kolegoma, katera sta mi omogočila, da se je ta projekt premaknil iz nedefiniranega čakanja v semi-vozno stanje. Pokazalo se je, da lahko tako delo kvalitetno in v dokaj doglednem času opraviš le v opremljeni, svetli in z-raznovrstnimi-orodji-in-kosi založeni delavnici; enako pa bi se mi marsikje zataknilo, če ne bi imel izdatne pomoči tako pri nabavi delov kot tudi pri mnogoterem praktičnem nasvetu in triku za izpeljavo določenih posegov, kateri so rezultat večletne prakse ukvarjanja s staro tehniko. Kolikor že rad berem forume in knjige o naši skupni interesni dejavnosti, nima teorija šans proti izkušnjam. Aljaž in Blaž, you the MVP.
Seveda, kot vsak na sveže sestavljen avto, se tudi ta ni počutil kaj pretirano dobro. Po prvih metrih se je pokazalo, da so sinhroni menjalnika druge prestave popolnoma zglodani, števec kaže poljubne številke, izpuh - kateri je seveda zasilno začasen - je TAKOJ ratal nediht. Ni pa nič padlo iz njega, podvozje deluje čvrsto, a seveda rabi optiko.
Evo Pero, samo zate, brez odbijača ..in za mene, še z njim: Tako pa je bil v stanju, ko je lahko s probami zapustil delavnico, v kateri je doživel prvi del oživitve, za njim je ostala le škatla starih vijakov: Na tem mestu se moram zahvalit kolegoma, katera sta mi omogočila, da se je ta projekt premaknil iz nedefiniranega čakanja v semi-vozno stanje. Pokazalo se je, da lahko tako delo kvalitetno in v dokaj doglednem času opraviš le v opremljeni, svetli in z-raznovrstnimi-orodji-in-kosi založeni delavnici; enako pa bi se mi marsikje zataknilo, če ne bi imel izdatne pomoči tako pri nabavi delov kot tudi pri mnogoterem praktičnem nasvetu in triku za izpeljavo določenih posegov, kateri so rezultat večletne prakse ukvarjanja s staro tehniko. Kolikor že rad berem forume in knjige o naši skupni interesni dejavnosti, nima teorija šans proti izkušnjam. Aljaž in Blaž, you the MVP.
Re: BMW 1802
No, po dokaj nerazburljivem potovanju od delavnice do svojega novega doma, je 02ka brez težav premagala prvih par svežih kilometrov po reanimaciji. Sicer se pelje ko šajtrga, nizko, trdo, vse ruži in smrdi; vseeno pa sem začutil zelo zabaven potencial malega lahkega avta.
No, slaba stran layouta pa se je pokazala na zadnjih 100-metrih moje (slabe, makadamske) dovozne poti, katera sposobnost premaganja me je skrbela že dalj časa - in moja skrb ni bila odveč, pomanjkanje trakcije na strmem makadamu je bilo skoraj skoraj prehudo, a mi je z dosti kopanja le uspelo Dnevno premagovanje te ceste s štirikolesno gnanim Subarujem precej otopi občutek, kak problem lahko rata dostop po taki podlagi.
Rezultat - rabim špero!
Okej,to sem sicer sumil že prej, in za hec sem nabavil "izum" naših južnih kolegov.
Ker si nisem želel komplikacij z obstoječim diffom, sem hitro šel v nabavo do mojega najljubšega prodajalca starih BMW kosov, nabavil še drug menjalnik, komplet zadnji most z diffom vred, new-old-stock vodno pumpo ter par malenkosti ki so še na sliki. (ok babo sem mel že od prej) Ta most bo tudi služil kot kasnejši upgrade zadnjega dela vzmetenja, v kolikor se bo pokazala potreba po tem - serijsko zadnje roke niso nastavljive v nobeno smer, tako da se bodo na tega vgradili nastavitveni kosi za stek in naklon zadnjih koles, nato pa se bo menjal kar v kompletu. Sicer bo tempo dela sedaj dosti bolj počasen, vseeno pa se bo še dogajalo.
Učinki BMW značke so bili efektivni v trenutku, mlade muce se že lepijo nanj:
No, slaba stran layouta pa se je pokazala na zadnjih 100-metrih moje (slabe, makadamske) dovozne poti, katera sposobnost premaganja me je skrbela že dalj časa - in moja skrb ni bila odveč, pomanjkanje trakcije na strmem makadamu je bilo skoraj skoraj prehudo, a mi je z dosti kopanja le uspelo Dnevno premagovanje te ceste s štirikolesno gnanim Subarujem precej otopi občutek, kak problem lahko rata dostop po taki podlagi.
Rezultat - rabim špero!
Okej,to sem sicer sumil že prej, in za hec sem nabavil "izum" naših južnih kolegov.
Ker si nisem želel komplikacij z obstoječim diffom, sem hitro šel v nabavo do mojega najljubšega prodajalca starih BMW kosov, nabavil še drug menjalnik, komplet zadnji most z diffom vred, new-old-stock vodno pumpo ter par malenkosti ki so še na sliki. (ok babo sem mel že od prej) Ta most bo tudi služil kot kasnejši upgrade zadnjega dela vzmetenja, v kolikor se bo pokazala potreba po tem - serijsko zadnje roke niso nastavljive v nobeno smer, tako da se bodo na tega vgradili nastavitveni kosi za stek in naklon zadnjih koles, nato pa se bo menjal kar v kompletu. Sicer bo tempo dela sedaj dosti bolj počasen, vseeno pa se bo še dogajalo.
- The Boris
- Posts: 492
- Joined: 19 Jun 2015, 14:48
- Avtomobil: MB W114 250CE, MB W201, VW Hrošč, VW Jetta MK1, VW T3 Syncro, Datsun 280ZX
- Location: Maribor
- Contact:
Re: BMW 1802
Te besede so me zadele... dobil solzo v očeh
Pridn si bil, lepo si ga haral, tudi ažurno objavlanje
Sam akcija naprej!
May the Force be with you.
Re: BMW 1802
In akcija naprej se dogaja, čeprav mi čas za šraufarijo sedaj spet odjedajo služba, spanec, samica, socialno življenje in druge enako nepomembne zadeve.
Kmalu v začetku tedna so prišle gumice. Neke iz daljnega vzhoda s črkami v imenu, ki jih ni v slovenki abecedi, in tako drobne, da me je vulkanizer vprašal na kakega štirikolesnika jih bom dal (s popolnoma resnim izrazom na obrazu).
Ne bodi ga len in seveda poln radovednosti kako bodo izpadle montirane sem jih šel relativno hitro zmontirat, in sam sem s proporciji precej zadovoljen. Na stara leta so mi všeč bolj mesnate, in te so ravno prav po mojem okusu:
Za predigro sem jih nahitro malo prislonil, za žmah: ..nato pa s hudimi dvomi nahitro zmontiral eno sprednjo. ..in ne, to ne bo šlo pod blatnik tako da ne bi čohalo, pa če salte delam. To sem potihem napol tudi pričakoval, a vseeno sem upal na tovarniške linije. No, "tovarniške" linije bodo ostale, nujne bodo Turbo obrobe, ki so seveda že na zalogi. Sedaj izgledajo glupo, ker niso na pravi poziciji in le prislonjene, ampak malo za pokušino:
Kmalu v začetku tedna so prišle gumice. Neke iz daljnega vzhoda s črkami v imenu, ki jih ni v slovenki abecedi, in tako drobne, da me je vulkanizer vprašal na kakega štirikolesnika jih bom dal (s popolnoma resnim izrazom na obrazu).
Ne bodi ga len in seveda poln radovednosti kako bodo izpadle montirane sem jih šel relativno hitro zmontirat, in sam sem s proporciji precej zadovoljen. Na stara leta so mi všeč bolj mesnate, in te so ravno prav po mojem okusu:
Za predigro sem jih nahitro malo prislonil, za žmah: ..nato pa s hudimi dvomi nahitro zmontiral eno sprednjo. ..in ne, to ne bo šlo pod blatnik tako da ne bi čohalo, pa če salte delam. To sem potihem napol tudi pričakoval, a vseeno sem upal na tovarniške linije. No, "tovarniške" linije bodo ostale, nujne bodo Turbo obrobe, ki so seveda že na zalogi. Sedaj izgledajo glupo, ker niso na pravi poziciji in le prislonjene, ampak malo za pokušino:
Re: BMW 1802
Na drugi fronti sem se lotil predelave drugega diferenciala na zapornega. Kot že omenjeno sem si pridobil še enega, ter ponovil zgodbo o napadu žične krtače. Ta je kar se krje tiče v precej manj pojedenem stanju; ni debelih lusk rje, vidijo se celo številke na ohišju, katere so bile na ohišju prejšnjega že praktično nerazpoznavne.
Brez zapletov je razpadel na olupek in sadež:
Embalaža pobarvana in se suši na svežem zraku
Sami zobniki pa so dobili družbo iz Srbije. Kot že rečeno, sem že pred časom ubodel poor-man's LSD (zaporo, ne magičnih kapljic), ki je plod izdelave srbskih kolegov in se vstavi v odprti diff. Zadeva je relativno simpl - štiri vzmeti narazen tišijo dve debelejši jekleni plošči, ki nadalje tiščita dve okrogli "sklopki" proti zobnikoma, katera sta spojena z aksami. Vgradnja je še kar preprosta in izvedljiva tudi na moji kaotični delovni mizi. Zmontirana zadeva med zobnike:
Nazaj v diff pa gre čez par dni, ko se ohišje dobro posuši; potem pa na avto, pa držim pesti, da mi bo pomagalo pri oprijemu na makadamu.
Brez zapletov je razpadel na olupek in sadež:
Embalaža pobarvana in se suši na svežem zraku
Sami zobniki pa so dobili družbo iz Srbije. Kot že rečeno, sem že pred časom ubodel poor-man's LSD (zaporo, ne magičnih kapljic), ki je plod izdelave srbskih kolegov in se vstavi v odprti diff. Zadeva je relativno simpl - štiri vzmeti narazen tišijo dve debelejši jekleni plošči, ki nadalje tiščita dve okrogli "sklopki" proti zobnikoma, katera sta spojena z aksami. Vgradnja je še kar preprosta in izvedljiva tudi na moji kaotični delovni mizi. Zmontirana zadeva med zobnike:
Nazaj v diff pa gre čez par dni, ko se ohišje dobro posuši; potem pa na avto, pa držim pesti, da mi bo pomagalo pri oprijemu na makadamu.
Last edited by Tine on 19 Mar 2022, 20:27, edited 2 times in total.
Re: BMW 1802
Po naključju sem prišel do treh pump iz treh "generacij" motorja - iz e10, e21 in e30. Žal je prav ta iz serije 02 "najkrajša", najmanj globoka al kak bi to rekel. Zanimivo, notranji del ter impeler je ostal enak skozi vse generacije, spreminja se samo pozicija in oblika pričvrstitve jermenice.
Levo 02, sredina e21, desno e30:
Sem pa preštudiral zgradbo tiste iz 02 - izdelana je tako, da je dejansko razstavljiva. Sicer to ni v moji agendi, imam pa plan kako pri naslednjih motorjih prihranit nekaj prostora proti hladilniku - pomojem ne bo greha, če se ji bo odstružil "gobec" za par milimetrov, za vsak slučaj pa zvaril os z nastavkom za prirobnico. Prototipno bo predelavo dobila tale New-Old-Stock pumpa, o montaži katere imam sicer pomisleke - nova stane slabih 50€, v kateri sem lahko prepričan o dobrem stanju tesnila, ki je v tej, čeprav nikoli uporableni, staro skoraj 50 let - pumpa je letnik 75.