LSD: Torsen vs clutch type
- L4UK0
- Posts: 3116
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: LSD: Torsen vs clutch type
A kdo zna razložit delovanje tega?
http://www.mycaterham.com/66828/117416.html
http://www.mycaterham.com/66828/117416.html
- L4UK0
- Posts: 3116
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: LSD: Torsen vs clutch type
Neki celo našel: http://ken-gilbert.com/wrx/STi_Manual/08.%20MECHANISM%20AND%20FUNCTION/35.%20MANUAL%20TRANSMISSION%20AND%20DIFFERENTIAL%20(6MT)/10.%20Front%20Differential%20(APTRAC%20Type%20Limited%20Slip%20Differential.pdf
Ni pa nikjer za dobit nobene info kako se tole obnese v primerjavi z Torsen ali pa kako preverit, če deluje OK.
Ni pa nikjer za dobit nobene info kako se tole obnese v primerjavi z Torsen ali pa kako preverit, če deluje OK.
- pero27
- Posts: 2677
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: LSD: Torsen vs clutch type
Tole men deluje ful čudno; glede na članek se doseže isti učinek, kot pri lamelnem - da se dve kovinski plošči razmakneta in pritisneta na nekaj, kadar se kolesa vrtijo z različno hitrostjo. Samo da je mehanizem za ta razmik malo drugače narjen. Ampak ni pa nobene lamelne sklopke ob katero bi prtisnla - pomojem da to pol samo jeklo ob jeklo riba, podobno, kot pri tistih kockah z fedri notr, ki se zatlačijo v sredino odprtga difa in so kao "lsd conversion" v resnici so pa en drek...
Edina prednost ki jo vidim pri tem suretracu v primerjavi z temi jajc conversion kiti je ta, da je (jeklena) ležajna površina ob katero riba zadeva kadar diff grabi pri tem suretracu narezana, da gre več olja vmes, ki hladi material, pri odprtem diffu v katerga daš conversion kit pa ne (tam je sam pač gladka površina)
Edina prednost ki jo vidim pri tem suretracu v primerjavi z temi jajc conversion kiti je ta, da je (jeklena) ležajna površina ob katero riba zadeva kadar diff grabi pri tem suretracu narezana, da gre več olja vmes, ki hladi material, pri odprtem diffu v katerga daš conversion kit pa ne (tam je sam pač gladka površina)
- pero27
- Posts: 2677
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: LSD: Torsen vs clutch type
Kako ne?
Pri temle conversion kitu ti ekscenter razmakne plošče (ki jih držijo prednapete tarmene vzmeti), te plošče prtisnejo ob oba side geara in side geara ribata jeklo-na-jeklo ob bučo da zmanjšata razliko med hitrostjo koles.
Pri lamelnem je vse isto, samo da so med side geari in bučo še sklopke , tako da riba material od sklopke, ne jeklo-na-jeklo.
No pri temle suretracu pa sicer nimaš sidegearov, ampak imaš namest njih glih tako okrogel kos jekla, ki ima na notranji strani tako geometrijo da ga glih tako ob različni hitrosti vrtenja koles razkajlajo tiste trapezaste kockice ki so naložene na sredini (namest ekscentričnih aks) in potem pritisne ta narezana jeklena površina ob bučo in riba ob njo.
Prednost je ta, da je narezana, zato gre več olja vmes in se nemore tolk hitr pregret in začet izmenjevat material z bučo. Samo pomojem če agresivno uporablaš zadevo to ni dovolj in imaš isti problem, kot ga majo fantje z conversion kitom.
Enkrat sem se na FB skregal pod enim prodajnim postom z modelom ki prodaja te conversion kite (in drugo robo od Racing diffs) in je na koncu priznal da so ti conversion kiti bolj blažev žegen in dobri mogoče za avto 4x na leto postrani potegnit, drugače pa hitro uničiš diff z njimi.
Pri temle conversion kitu ti ekscenter razmakne plošče (ki jih držijo prednapete tarmene vzmeti), te plošče prtisnejo ob oba side geara in side geara ribata jeklo-na-jeklo ob bučo da zmanjšata razliko med hitrostjo koles.
Pri lamelnem je vse isto, samo da so med side geari in bučo še sklopke , tako da riba material od sklopke, ne jeklo-na-jeklo.
No pri temle suretracu pa sicer nimaš sidegearov, ampak imaš namest njih glih tako okrogel kos jekla, ki ima na notranji strani tako geometrijo da ga glih tako ob različni hitrosti vrtenja koles razkajlajo tiste trapezaste kockice ki so naložene na sredini (namest ekscentričnih aks) in potem pritisne ta narezana jeklena površina ob bučo in riba ob njo.
Prednost je ta, da je narezana, zato gre več olja vmes in se nemore tolk hitr pregret in začet izmenjevat material z bučo. Samo pomojem če agresivno uporablaš zadevo to ni dovolj in imaš isti problem, kot ga majo fantje z conversion kitom.
Enkrat sem se na FB skregal pod enim prodajnim postom z modelom ki prodaja te conversion kite (in drugo robo od Racing diffs) in je na koncu priznal da so ti conversion kiti bolj blažev žegen in dobri mogoče za avto 4x na leto postrani potegnit, drugače pa hitro uničiš diff z njimi.
Re: LSD: Torsen vs clutch type
To sem najdu. S tu je slika ki jo je pero limal. http://www.mycaterham.com/66828/117416.html
Ta suretrack je neki skrivnostnega zgleda. Mogoče kaka slika Lauko. To me zanima tudi mene kaj je in kako deluje.
Ta suretrack je neki skrivnostnega zgleda. Mogoče kaka slika Lauko. To me zanima tudi mene kaj je in kako deluje.
Last edited by eugene on 15 Jan 2020, 15:27, edited 1 time in total.
Let's go Brandon!
- L4UK0
- Posts: 3116
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: LSD: Torsen vs clutch type
Ja to je isti link kot sem ga že jaz zgoraj nalimal.
@pero zdaj ko si se mal razpisal štekam kaj si hotel povedat. Pač zadi je isti fizikalni pojav - trenje. Se mi pa zdi slaba primerjava s tistimi škatlami za v odprti diff, ker nimajo čisto nič skupnega razen zgoraj omenjenega principa. Ker sicer prvič vidm ta "pawl and cam type" oz. "Jack Knight type" LSD mi je deloval precej zanimivo kako je notri zgrajen. Svaka čast tistemu ki si je to zamislil... Je pa to zadeva, ki je bila kot doplačilo vgrajena v top-end Imprezah STi do letnika 2004. Takrat so šli na Torsen.
Mam pa malo smole, da sem nabavil dva diffa (prodajalci itak nimajo pojma kakšen LSD je notri) in nobeden od njih ni clutch type... Zdaj sem zmontiral Torsena pa da vidimo spomladi kako bo to migalo...
@pero zdaj ko si se mal razpisal štekam kaj si hotel povedat. Pač zadi je isti fizikalni pojav - trenje. Se mi pa zdi slaba primerjava s tistimi škatlami za v odprti diff, ker nimajo čisto nič skupnega razen zgoraj omenjenega principa. Ker sicer prvič vidm ta "pawl and cam type" oz. "Jack Knight type" LSD mi je deloval precej zanimivo kako je notri zgrajen. Svaka čast tistemu ki si je to zamislil... Je pa to zadeva, ki je bila kot doplačilo vgrajena v top-end Imprezah STi do letnika 2004. Takrat so šli na Torsen.
Mam pa malo smole, da sem nabavil dva diffa (prodajalci itak nimajo pojma kakšen LSD je notri) in nobeden od njih ni clutch type... Zdaj sem zmontiral Torsena pa da vidimo spomladi kako bo to migalo...
- L4UK0
- Posts: 3116
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: LSD: Torsen vs clutch type
Ja itak vsi te mehanski (non-clutch) LSDji ne delujejo, če je eno kolo povsem brez obremenitve (v zraku)...