Page 1 of 3

LSD: Torsen vs clutch type

Posted: 27 Dec 2019, 17:38
by L4UK0
Živ,

Danes sem pospravljal nabrano robo za sestavit diferencial za Z-ja in prišel do zanimive ugotovitve...našel sem Torsen zaporo! :D V enem drugem diferencialu imamo lamelno zaporo, katero sem mislil uporabit, zdaj sem pa v dilemi. Kot berem naj bi bili te Subarujevi Torsen / helical diffi precej bulletproof in brez vzdrževanja - kar je precej velik plus v primerjavi z lamelnimi zaporami. Je pa res, da helical zapore ne delujejo najbolje v primerih, ko je eno kolo povsem neobremenjeno (npr. v zraku) in takrat ne "zagrabijo". Lamelno zaporo pa bi verjetno moral dat preverit / obnovit, potem pa to ponavljat na vsake...x?...let... Ima kdo od vas kakšne izkušnje ali nasvet?

Hvala in LP! :wave:

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Posted: 27 Dec 2019, 22:15
by killergame
Torsen je bolš, ker je zobniški in je takorekoč večen ja. Jz sem tut za svojo vzel torsen Q2. Lamelni pa pravilno sklepaš, da bi ga moral dat preverit in da se pač zadeva s časom izrabi.

Poleg tega ko sem jz iskal, so mi vsi priporočali za daily/weekend drive torsen/quaife, ker naj bi lamelni bil bolj primeren za track use.

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Posted: 28 Dec 2019, 04:03
by pero27
Fora je v tem da ti lamelni, zaradi rampe v difu, ki jo kajla razmakne, ko enkrat zagrabi hoče držat. Se pravi ko ti enkrat zagrabi v ovink ti bo držal čez ovink, dokler ga ne boš čist razbremenil.
Torsen pa nima nobenga tazga trenja, ki bi hotlo držat dif "zklenjen" in ti lahko razmetava navor med levim in desnim kolesom v ovinku glede na trenutne pogoje (eno kolo povozi jamo, drugo kolo povozi puklo itd.)
Jst če bi hotu kurit gume čez ovinke po zjebani cesti bi dal lamelni. Če bi hotu pa vozit time attack po gladki pisti (na grip) bi dal pa torsen.
Obnova lamelnega lsdja pa tud ni nobena znanost, da bi to mogu dat komu nardit; odpreš, zamenjaš lamele sklopke in nazaj sestaviš. Isti šmorn kot pri motorju sklopko menat, če nimaš glih ducatija (kjer je to še lažje ker je suha sklopka).
Če je treba lamele zamenat pa preveriš tako da eno prirobnico blokiraš, na drugi ap z navornim ključem preveriš pri katerem navoru spusti, spet; nobena znanost.

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Posted: 28 Dec 2019, 15:16
by L4UK0
Ni znanost, je pa set lamel 450eur. :| In tudi kako eno in drugo deluje znam na netu prebrat, kar pa mi manjka so neke izkusnje iz prve roke kako se obe varianti dejansko obneseta. Se mi zdi, da kar po netu preberes je vecinoma zelo biasno napisano; eni ful preferirajo lamelne drugi torsen...brez nekih hudih argumentov.
Ker je itak glavno da pali obe gumi ( :lol: ) bi mogu se za burnoute dobit kaksno info kako se tam obnese torsen. Drifterji so pa itak vsi na lamelnih kot vem, tisti ki pa niso so pa na zavarjenih diffih. :roll:

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Posted: 28 Dec 2019, 16:57
by pero27
No, jst sem vozu oboje; torsen na naši jamasti cesti mi ni bil všeč spljoh.
Torsen je bil quaife v BRZju, lamele so ble v bmwjih. Pri torsnu sem mel filing ko da ma avto 8 nog, ko en pajk pa pleše po njih, je pa držal.

Uf, jeba glede lamel; za bmwje jih delajo srbi za dobrih 100€ za cel komplet lamel in diskov :D

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Posted: 30 Dec 2019, 18:06
by kmetek
Sicer konrektno primerjavo ti lahko dam za FWD, ker RWD sem vozil samo lamelno (in ne vem zakaj bi sploh hotel torsen). Na FWD je torsen ok, oz. tko bom reku, dirkalne lamelne so prehude za na cesto se normalno vozit, ker imaš pogon in krmiljenje na isti osi. Tako da za FWD al dober torsen al pa bolj nežno lamelno. Za zadaj pa pač lamelno, ker je ne boš tako hitro znucal, če ne boš non stop driftal ;) Tudi tistih serijskih 25% kot ima večina je dovolj za gume kurit al pa kakšen ovinek na počez odpeljat, s tem da nekega pretiranega zaklepanja pri manevriranju na parkirišču tudi ne občutiš, tako da moj glas gre za kontrolo in po potrebi obnovo lamelnega, pa je to to. Preveri pa res če ni nobene opcije cenejših lamel...

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Posted: 02 Jan 2020, 08:48
by Opelpower
Samo en LSD je pravi LSD..in to je clutch type. Torsen zame ne obstaja :shock: , ker takrat ko ga rabiš ti pa spusti :P . Pri lamelcah imaš še ta plus, da se lahko malo igraš okoli naklonov piramide, z dodatnimi platami lahko povečuješ učinek, predvsem je fino da se naredi brez prelouda. Torsen je za moje pojme FWD špera, na RWD ni nič zgubu :shifty:

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Posted: 03 Jan 2020, 14:34
by Fleko
Kar lamelca uporabi, meni pa prodaj torsen-a :)

Od katerega subija si rekel, da imaš?

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Posted: 03 Jan 2020, 15:35
by L4UK0
Hmmm se mi zdi, da sem se odlocil...bo treba preverit kako izgledajo lamele notri. Bom obvescal o dogajanju. :P

@Fleko...diffa sta Impreza STi (R180).

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Posted: 11 Jan 2020, 15:05
by L4UK0
Eh. danes probal razdret "lamelno" špero in...hja na zunaj je izgledala da je, po podrobnem pregledu pa sem ugotovil, da je Suretrac - spet neko čudo od Subaruja. Me je zavedlo to, da sta se obe osovini vrteli v isto smer, kar se pri drugem Torsen diffu, ki ga imam, ne zgodi... :roll: