BMW E6 (1602-2002 touring) 1971-1974

Post Reply
User avatar
croma_man
Posts: 2730
Joined: 23 Apr 2012, 23:35
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
Location: Celje
Contact:

BMW E6 (1602-2002 touring) 1971-1974

Post by croma_man » 10 Aug 2016, 10:33

Izraz touring nam je poznan iz novejših serij kot uporabna različica BMW limuzine - torej karavan. Včasih je bilo to drugače, prvič smo zaznali to ime ravno pri omenjenemu modelu E6, za katerega so planirali da bi nekoč na trgu dosegel polovico vseh izvedenk.

Image

V začetku leta 1970, BMW predstavi čudno zveneč model, ki temelji na seriji 02. Več kot očitno je da to ni navadna limuzina ampak avto z odrezano ritjo in prtljažnimi vrati. Ta poteza BMW-ja je bila v tistih časih zelo tvegana ker ravno hatchbacki niso bili še popularni. Leta 1974 se je pojavil VW golf z mega uspešnico, kateremu so sledili nato še vsi ostali.

Image

Modelna oznaka je sestavljena iz prostornine motorja, npr. 20 za 2000 ccm s popularnim "02" na koncu za 2 vrata, torej 2002.

Image

Touring je postavljen na podvozje 02ke, ki velja kot predhodnik serije 3 (e21,e30,...). 02 je bil za svoje čase vrhunsko motoriziran za srednji razred in finančno dokaj dostopen. BMW je vedno deklasiral konkurenco v voznih lastnostih, kar jim je prineslo dobro ime in uspehe v seriji 02, katere so naredili skoraj 1 miljon primerkov. Spet pri izvedenki touring je bilo to drugače.

Image

Če gledamo danes na BMW-jevo potezo z izdelavo touringa in neodobravanju publike, so ti isti leta 1974 z navdušenjem pozdravili - kupili Golfa 1 z enakim konceptom, dvižna vrata zadaj, klop ki se podre in dobimo praktičen avto. Tukaj je bil BMW napreden in je naredil ravno dno z polovično deljeno klopjo kar je pomenilo da se lahko pelje tovor + tretji potnik.

Image

V touringih so bile sledeče motorizacije:
1600 (85 HP)
1800 (90 HP)
2000 (100 HP)
2002tii (130 HP)

Za takratne čase je tii model pomenil revolucijo, saj je pri Porscheju osnovni model 911ke pravtako produciral 130 konj.

Image

Izdelovali so ga med 1971 in 1974. Njegov pri naslednjik je bil BMW E36 Compact, kar pomeni kar ogromen časovni preskok 20+ let ko so ponovno poizkusili s tako izpeljanko.

Image

Velja kot prednik kompaktnega razreda z dvižnimi prtljažnimi vrati a žal v tistih časih ljudje niso bili pripravljeni na tak uporaben in nov tip avta, ko so bile v uporabi v večini limuzinske in coupe oblike. Zato so ostali pri samo nekaj čez 25.000 narejenih primerkih. V primerjavi navaden 02 - 1 miljon narejenih.
User avatar
TimiMB
Posts: 62
Joined: 26 Dec 2015, 20:43
Avtomobil: Bmw 46d,E30,E28
Location: Maribor

Re: BMW E6 (1602-2002 touring) 1971-1974

Post by TimiMB » 10 Aug 2016, 10:55

Zelooooo lepo si predstavil začetke tauringov.
Vedno me je zanimalo zakaj so delali samo 3 vratne limuzine in ne recimo 4 vratne limuzine kot jih poznamo danes ??
In zakaj so delali recimo ta model kot tudi ostale samo 3-4leta???
Drift is not a crime, is a different driving style
User avatar
croma_man
Posts: 2730
Joined: 23 Apr 2012, 23:35
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
Location: Celje
Contact:

Re: BMW E6 (1602-2002 touring) 1971-1974

Post by croma_man » 10 Aug 2016, 10:58

načeloma so ble 4 vratne limuzine skoz, e3 serija pri bmw-ju od leta 68, ena taka crkuje v KIK Kamniku ob dovozni cesti.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_New_Six

pol so pa tak začel že z e12,e28,bavaria...
User avatar
pero27
Posts: 2627
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E6 (1602-2002 touring) 1971-1974

Post by pero27 » 10 Aug 2016, 12:18

Sej so delal tudi "02" obliko z štirimi vrati in sicer od 62' leta do 72'.
To je bil ubistvu začetek "Neue klasse", šele od 66' leta naprej so jih delali tudi v dvovratni obliki.
Modeli so bli pa brez dvojke na koncu; se pravi 1500, 1600, 1800 in 2000

Evo enga tazga:
Image
Post Reply