Audi Coupe/quattro/sportquattro/typ85


Audi Coupe/quattro/sportquattro/typ85

OdgovorNapisal/-a $küll » 04 Avg 2016, 12:00

Slika

Ker je pri Audijevem kupeju prve generacije in njegovih izpeljankah vedno prihajalo do zmede glede imen, modelov in motorizacije, sem se na predlog enega vodilnih foruma lotil predstavitve teh gajb.

Audijev Coupe B2, je bil projektiran sredi 70. let, in je v svoji 11 letnem prodajnem ciklusu imel kar nekaj preoblek. Prvo preobleko je doživel še preden je sploh prišel na trg. Lahko rečemo, da je v tem primeru najprej na trg prišlo jajce, nato kokoš. To se je zgodilo pa zaradi tega, ker je ob koncu 70h let audi razvil quattro pogon, in ga po testiranju na 80tki prve generacije, vgradil v coupeja, katerega ga je Angleški designer Martin Smith stilsko predelal v quattra.

Če se vrnemo v konec 80 let, ko je bil Coupe pripravljen za serijsko proizvodnjo, takrat so se pri Audiju iz marketinških razlogov, odločili, da bodo na trg najprej poslal urquattra, zato da na naredi boom, kar je posledično močno dvignilo prodajo tudi izvornega coupeja, ki je na trg prišel takoj za uri-jem. Navadni Coupeji so takrat bili na voljo le s sprednjim pogonom.

Zmeda z imeni se je pričela jeseni leta 1984, ko je na trg prišel Audi Coupe quattro, saj smo obenem imeli na trgu Audija quattro ki je coupejevske oblike, in Audija Coupe quattro, kar sta pa dva zelo različna avtomobila, a hkrati zelo podobna. Dodatna zmeda je nastala zaradi tega, ker se avto (quattro) imenuje in se je vsaj na začetku pisalo enako kot pogon, z malo začetnico, vendar so tudi pri Audiju avto poimenovali enkrat quattro, drugič Quattro tudi v brošurah, navodilih za uporabo ipd. Z uporabo predloga Ur, se tako izognemo vsakršnemu dvomu o čem je govora. Ur je bilo prvo biblijsko mesto v stari Babiloniji, in ta predlog Teutoni uporabljajo za poimenovanje nečesa kar je bilo prvo, originalno.

Za lažjo predstavo, moramo dodati nekaj slikovnega materjala. Če začnemo pri kokoši, ki je pa kot že rečeno prišla druga na trg, torej Audi Coupe prve generacije, izgleda tako: (Posebnosti na njem so dvojni kockasti žarometi, zgornji del prtljažnih vrat v mat črni barvi in tanki odbijači.)

Slika

Slika

V letu 1982 je dobil drugačne žaromete, zaradi slabe svetilnosti prvih:

Slika

V letu 1984 pa velike odbijače in spet nove žaromete, ki so podobni kot prejšnji, le da so
nagnjeni, tako da se mažejo toliko in se lažje operejo s pralci žarometov:

Slika

Audi Coupe je bil na voljo na voljo s sprednjim pogonom (Audi Coupe), in si quattro pogonom (Audi Coupe quattro), samo z atmosferskimi bencinskimi motorji, prostornine od 1.6 pa do 2.2. ccm. Audi Quattro, ali kot sedaj že znamo, urquattro, je na trg prišel poleti leta 1980. Izdelovali so jih kar 11 let, torej vse do leta 1991, ko je, znimivo, bil v prodaji tudi že Audi S2, torej sta bila skupaj na trgu prva in druga generacija Coupeja, je pa bil urquattro dražji.


Audi quattro (urquattro)

Urquattra ločujemo na 3 glavne sklope, in sicer po motorizaciji. Imajo namreč 3 glavne izvedenke motorjev, in nekaj podizvedenk, zaradi različnih trgov (USA, Švica, itd…), po katerih lahko urquattre tudi poimenujemo; torej urquattro WR, urquattro MB, urquattro RR. WR, MB in RR niso namreč nič drugega, kot šifre motorev. Vsi motorji v vseh urquattrotih so
5 cilindrski motorji, seveda prisilno polnjeni, in urquattro je tudi prvi avtomobil, ki je kombiniral pogona na vsa štiri kolesa s turbopolnilnikom, ni pa prvi avto s štirikolesnim pogonom.

Prvi motor, WR, je 2.1L, 10v motor, ki razvije 200 konjev, in je bil vgrajevan od začetka proizvodnje, do leta 1987, in je torej najbolj razširjen motor, z precej osnovnim K-jetronic vbrizgom.

Slika

Drugi motor, MB, je 2.2L 10v motor, ki tudi razvije 200 konjev, in je bil vgrajevan od leta 1987, do 1989, in je najbolj »redek« motor v urquattrotih. Od vseh treh motorjev je ta najmanj popularen, ker ima precej kompleksen K-jetronik vbrizg.

Slika

Slika

Tretji motor je RR, 2.2L 20v motor, ki razvije 220 konjev, in je bil vgrajevan od leta 1989, do konca proizvodnje leta 1991. Gre torej za 20 ventilsko tehniko, ki je kombinirana z elektronskim vbrizgom goriva. Zaradi enostavnosti vbrizga, dodatne moči, in velike možnosti povečevanja moči, je ta izvedenka najbolj popularna in drži najvišje cene.

Slika

Zunanjost:

Prva generacija je po zunanjosti najbolj prepoznavna po enakih detajlih kot coupe, torej po kockastih žarometih, oranžno/rdečih zadnjih lučeh, pralci žarometov nad traverzo odbijača in precej večji premer gum kot kasnejši (faceliftani) modeli. Ker je bilo za urquattra nekaj delov pobranih iz precej večjega Audija 200 (deli podvozja, pesta, motor, platišča), so tudi dimenzijo gum prevzeli iz 200tke – 205 60 15, na 6col širokih platiščih. Od navadnega Coupeja se razlikuje po poširjenih blatnikih, odbijačih, pragovih.

Prvotna platišča, 6" široka ronal r8 z balonarcami 205 60 15, kockasti žarometi, pralci žarometov nad traverzo odbijača:

Slika

1982 letnik z drugimi žarometi, pokončno steklo, in z Fuchs 7x15" feltnami, ki so bile na voljo za doplačilo. Enake so uporabljali tudi na dirkah:

Slika

"facelift" 8" široke ronal r8 z ne več dobavljivo dimenzijo gum 215 50, poševna stekla žarometov, pralci žarometov na traverzi odbijača

Slika


Audi Sport quattro

Slika

Ko je Audi z urquattrom vstopil v svet rally-ja, je to bil pravi bum, in je naredil pravo revolucijo v tem tekmovanju. Nekaj let kasneje so se pa začele kazati slabosti vozila, saj so druge hiše, predvsem Peugeot z 205tko, popolnoma spremenile koncept rally vozila, saj so zaradi razporeditve teže prešli na sredinsko postavitev motorja, Audi je pa s svojo postavitvijo
motorja krepko preko prve osi s tem zaostajal. Pri pospeševanju, bremzanju, ravnicah in dolgih hitrih ovinkih so bil ševedno nepremagljivi, velike težave so pa predstavljali počasni in ostri ovinki, saj je Audi imel ogromno understeera ravno zaradi postavitve motorja. Na začetku so to reševali z dodatnimi »konji« in driftanjem skozi ovinke, vendar tudi to ni bla več dovolj dobra rešitev. Da bi pogasili požar, so se odločili skrajšati medosno razdaljo, in s tem je nastal homologacijski model Audi Sport Quattro.

Kot is večina zmotno razlaga, sporty ni skrajšan urquattro, ampak je sestavljen iz dveh avtomobilov: sprednji konec, do vključno B stebrička, je dvovratni Audi 80 B2 limuzina, od B stebrička nazaj je pa urquattro. Zakaj taka komplikacija? Zaradi drugačnega kota vetrobranskega stekla, ki je pri limuzini veliko bolj pokončno, in dolžini vrat, ki so pri coupeju predolga. Sportquattro je tako od urquattra krajši za 32cm.

Posebej pri rally vozilih se uporablja dodatna okrajšava za ločenje med različnimi izvedenkami, torej LWB quattro in SWB quattro, kar seveda pomeni dolga in kratka medosna varjanta quattra.

Na tej sliki se vidi razlika v dolžini vozil in naklonu vetrobranskega stekla.

Slika

Razlike med Sportquattrom in urquattrom so precejšne, od motorja (305km, 20v), do maske, odbijačev, poširitev, podvozja, armaturne plošče, platišča (9" širine), itd. Ena večjih razlik je tudi da so vsi paneli na karoseriji iz aramidnih vlaken.

Slika

Slika

Slika

Dovolj vam je! :)


p.s.: opravičujem se za morebitne slounične, tikparske in druge napače.
Uporabniški avatar
$küll
 
Prispevkov: 1139
Pridružen: 04 Jul 2012, 14:49
Kraj: Koper
Avtomobil: Audi Quattro


Re: Audi Coupe/quattro/sportquattro/typ85

OdgovorNapisal/-a grega983 » 04 Avg 2016, 12:49

Čist jebački prispevek :D

Lahko bi še kaj napisal o S2/RS2 modelu. Mislim da tista čuda lahko tudi štejemo kot oldschool čeprav niso imeli fergijev 8-)


Je pa tale urquattro verjetno eden redkih švabatov, ki bi ga bil vesel v garaži :twisted:
Če italjanu rečeš da je cigan s tem v bistvu žališ cigana
Uporabniški avatar
grega983
 
Prispevkov: 840
Pridružen: 09 Jan 2013, 20:02
Kraj: Fram
Avtomobil: Nekaj italjanske krame


Re: Audi Coupe/quattro/sportquattro/typ85

OdgovorNapisal/-a $küll » 04 Avg 2016, 13:08

mogoče pa bom, samo ne v kratkem, ne da se mi več :)
Uporabniški avatar
$küll
 
Prispevkov: 1139
Pridružen: 04 Jul 2012, 14:49
Kraj: Koper
Avtomobil: Audi Quattro


Re: Audi Coupe/quattro/sportquattro/typ85

OdgovorNapisal/-a papi » 04 Avg 2016, 13:30

E to je to, super primer zakaj smo naredili to Enciklopedijo ;)
Hvala Rok 8-)
Uporabniški avatar
papi
 
Prispevkov: 1915
Pridružen: 18 Okt 2010, 23:13


Re: Audi Coupe/quattro/sportquattro/typ85

OdgovorNapisal/-a piko » 04 Avg 2016, 15:19

Naj mu en primorc da za pir, jst sn predaleč.
Uporabniški avatar
piko
 
Prispevkov: 119
Pridružen: 08 Jan 2016, 22:25
Avtomobil: vw scirocco, mercedes


Re: Audi Coupe/quattro/sportquattro/typ85

OdgovorNapisal/-a papi » 04 Avg 2016, 15:46

piko napisal/-a:Naj mu en primorc da za pir, jst sn predaleč.


Bom jaz ;)
Uporabniški avatar
papi
 
Prispevkov: 1915
Pridružen: 18 Okt 2010, 23:13


Re: Audi Coupe/quattro/sportquattro/typ85

OdgovorNapisal/-a Eddy » 04 Avg 2016, 19:36

Poučen sestavek, 8-)
Eddy
 
Prispevkov: 42
Pridružen: 17 Maj 2016, 15:42
Avtomobil: E30


Re: Audi Coupe/quattro/sportquattro/typ85

OdgovorNapisal/-a Zeko124 » 04 Avg 2016, 23:18

Super prispevek, marsikaj novega izvedel :) !
Zeko124
 
Prispevkov: 92
Pridružen: 13 Jan 2016, 01:36


Vrni se na Seznam forumov

Vrni se na Enciklopedija avtomobilov

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost