Stari bicikli

Post Reply
User avatar
Fleko
Posts: 1312
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Stari bicikli

Post by Fleko » 02 Feb 2021, 13:54

Da ne bomo smetili, mislim, da ni odprte teme ali se motim??
pero27 wrote: 02 Feb 2021, 13:30 Mal smo res zašli, samo še tole razčistim:
seniorji so bli iz cromo cevi z šivom
taboljši personali (uni ki nimajo prešane luge) so bli z brezšivnimi cromo cevmi
kakšna uber zajebana izvedenka od roga, uglavnem pa italjanske in druge specialke so ble pa iz raznih columbus, reynolds, tange itd. cromo brzšivnimi butted, double butted in tripple butted cevi. So ble pa tukaj sevedda posebej zajebane legure, ampak to je klo še vedno spada pod cromoly (ker je uglavnem dodan krom pa molibden)

da gremo nazaj na avte; propper kletke so tud iz cromoly cevi in od tukaj tudi potreba po atestiranih varilcih, ker lahko to jeklo hitro pregreješ in nardiš zelo krhko na stiku (tudi tiste variante ki so varljive)
Senior in maraton mi je avtomatično, ker so šivne cevi bila prispodoba, da ni CrMo jeklo uporabljeno.

Veš kaj o točkovnem varjenu lugov na cevi? Recimo enkrat sem na Češkem Favoritu opazil, da so iz spodnje strani lugi in cevi prpikane nato pa po celem obodu lotano. Je to original iz proizvodnje ali je nekdo naknadno čaral? Mislim, da imam še vedno ta okvir nekje spravljen.
Recimo maraton če se ne motim ima samo lotane spoje.
Get low, no matter how
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Stari bicikli

Post by pero27 » 02 Feb 2021, 14:03

Zadnjič sem razžagal enga karamboliranga seniorja (da sem imel cevi za vadit) in cevi notri niso bile rjave, tako da je v jeklu definitivno precej kroma (pa tudi stena je debela samo 1.2mm, tako da čei bila navadna šivna ceva bi bla prešvoh za okvir). Vari se tako kot cromo, bron vleče nase tako kot cromo, jst sem prepričan da je cromo.

Mislim da pri točkovnem varjenju misliš na pining? Torej da je nekje v lugu zvrtana luknica čez lug in cev, not ruknjen žebeljiček, ki se ga po lotanju odbrusi. To se dela zato, da je okvir bolj pri miru med gretjem za lotanje in da manj pleza vsepovprek.
User avatar
Fleko
Posts: 1312
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: Stari bicikli

Post by Fleko » 02 Feb 2021, 14:41

CrMo cevi še vedno rjevijo, ker imajo premalo vsebnost kroma. Nerjavna jekla so od 10% vsebnosti kroma, CrMo pa od 1% dalje, tako da jim še manjka do nerjavnega jekla.

Imam Battaglina s Columbus Cromor cevmi in se pojavlja rja na določenih mestih.

Ne nisem mislil pininga. Na spoju med lugom in cevjo je pik - kot bi z varilnim aparatom točkovno zavaril. Je pa bil original Favorit, zato mi je čudno.
Get low, no matter how
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Stari bicikli

Post by pero27 » 02 Feb 2021, 16:29

Bi rekel da je bil isti namen kot z žebljički. Torej da se cevi zaklene skupaj pred lotanjem.
Jst mam to zimo eno ultralahko Cinzio Special Corso iz columbus cevi iz 70ih za zrihtat (je iz časa pred SL komercialno oznako, ampak po teži in prmerih sodeč gre ravno za columbus SL tubeset)
User avatar
Fleko
Posts: 1312
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: Stari bicikli

Post by Fleko » 02 Feb 2021, 21:50

Jaz imam najvecji problem, pri teh starih gistelih velikost :)
Če pa se dobi, se dobi cromor tubeset, kateri je bil za večje okvirje.
Samo enkrat vozil primerne velikosti kolo, nekega Peugeota, samo je bil premalo agresiven - ful visok head tube, vozil si se kot na treking kolesu - steerer tube okoli 300mm :)

Evo moje edino staro jeklo, ki ga še imam
Image
Na sliki, tak kot sem ga prevzel.
Get low, no matter how
Post Reply