Termostat za olje

User avatar
L4UK0
Posts: 3070
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Termostat za olje

Post by L4UK0 » 17 May 2019, 10:16

No pa se spet vračam na temo o hlajenju olja.
Situacija je taka: ugotovil sem, da moj originalni Nissan 280ZX adapter za oljni hladilnik nima termostata. Očitno so ga imeli nekje drugje. Furat brez termostata pa narediš po mojem več škode kot kotisti.

Image

Razni aftermarket adapterji po internetu pa imajo vsi večinoma temperaturo odpiranja okoli 74-80°C, kar se mi pa tudi zdi (pre)nizko, saj pri tako nizki temperaturi vlaga / kondenz iz olja še ne hlapi in posledično fašeš majonezo. Originalni oljni termostati se z razlogom odpirajo šele pri 100+°C!
Kakšne imate kaj izkušnje tisti, ki imate oljne hladilnike?

Tnx in LP!
Image
User avatar
$küll
Posts: 1214
Joined: 04 Jul 2012, 14:49
Avtomobil: Audi Quattro
Location: Koper

Re: Termostat za olje

Post by $küll » 17 May 2019, 12:59

...da se ful poredko sploh odpre...
Anzee
Posts: 1988
Joined: 18 Oct 2010, 23:49
Avtomobil: Opel Manta A | Opel Manta B | Opel Monza A1 | VW T3 Doka
Location: Ljubljana - Siska
Contact:

Re: Termostat za olje

Post by Anzee » 17 May 2019, 13:50

$küll wrote: 17 May 2019, 12:59 ...da se ful poredko sploh odpre...
A ni mel papi na c20xe oljni hladilnik in potem ko ga je zdaj pred kratkim odpru je bil noter cist, brez olja...
User avatar
L4UK0
Posts: 3070
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Termostat za olje

Post by L4UK0 » 17 May 2019, 20:35

Opli majo baje odpiranje šele pri 120°C...to je pa mal visok :lol:
Papi je pa dobr tist skupej zložu...pa še dobr, da se mu nikol ni termostat odpru, ker če bi ves tist luft not potegnil pri hudi obremenitvi... :think:
Anyway, če ma kdo kej izkušenj s kakšnim tem univerzalnim 80°C bi me zanimal kako se obnese, če ne bom pa isku kakšnega "originalnega" in ga probal vpasat.
Image
User avatar
DS71
Posts: 3108
Joined: 22 Jan 2011, 12:37
Avtomobil: Manta 400 & Stingray
Location: Ilirska Bistrica

Re: Termostat za olje

Post by DS71 » 17 May 2019, 22:14

kaj pa bi bilo lahko narobe če termostata ni ? To je podobno kot npr. pri abarthu ko so dajali večje karterje , da je bilo več olja in posledično manj obremenjeno. Pa mislim da se za vw zračnohlajence dobi tudi dodaten karter. V primeru hladilnika brez termostata jaz vidim zelo podobno zadevo ..tisti mali kuler spet ne more tolko shladit da bi bilo kaj narobe ..pač imaš nekaj olja več ki kroži. Pa tudi tisti 80 stopimjski termostat se mi zdi podoben ..na to temperaturo se segreje dost hitro , odpre in pač kroži
..THERE WILL NEVER BE ANYTHING LIKE THEM AGAIN...the NOISE...the SPEED...the POWER...the GROUP B...
User avatar
Cox
Posts: 1056
Joined: 11 Mar 2012, 13:50

Re: Termostat za olje

Post by Cox » 18 May 2019, 00:08

Sicer ne vem kako je to pri teh vodnih avtih .. ampak pri hroscu ni sans da bi ga podhladil, tudi brez termostata .. sploh pa pri teh sezonskih avtomobilih tudi jaz ne vidim problema ..

Drugače pa ja, dodatni karter je pri zračnohlajenem programu stalna praksa, tako kot je Dejan napisal, že zaradi količine... v serijski hroščev motor gre le 2 in pol litra olja
O Anja .. o tebi se mi sanja.
User avatar
Opelpower
Posts: 1665
Joined: 24 Jan 2011, 12:51
Location: Ljubljana

Re: Termostat za olje

Post by Opelpower » 18 May 2019, 10:42

Pozim se ne boš vozu..če se pa boš..daš pa kartonček čez :D
Image
nalim
Posts: 358
Joined: 16 Jul 2012, 11:49
Avtomobil: OOOO | \X/ | ⚡

Re: Termostat za olje

Post by nalim » 18 May 2019, 20:02

Serijski R5 GT Turbo je imel v enem kosu združen hladilnik vode in olja: ob zagonu je voda pomagala ogreti olje, kasneje pa je voda olje hladila. Termostata nisem kje opazil.

Jaz sem nekaj časa po selitvi motorja R5GTT v Twingo vgradil ločen oljni hladilnik, pa na števčkih temperature ni bilo opaziti kakšne podhladitve olja ali drugega čudnega obnašanja tekočin.
User avatar
Opelpower
Posts: 1665
Joined: 24 Jan 2011, 12:51
Location: Ljubljana

Re: Termostat za olje

Post by Opelpower » 18 May 2019, 22:28

nalim wrote: 18 May 2019, 20:02 Serijski R5 GT Turbo je imel v enem kosu združen hladilnik vode in olja: ob zagonu je voda pomagala ogreti olje, kasneje pa je voda olje hladila.
Golf 1.6D tudi :D
Image
nalim
Posts: 358
Joined: 16 Jul 2012, 11:49
Avtomobil: OOOO | \X/ | ⚡

Re: Termostat za olje

Post by nalim » 18 May 2019, 23:07

Opelpower wrote: 18 May 2019, 22:28
nalim wrote: 18 May 2019, 20:02 Serijski R5 GT Turbo je imel v enem kosu združen hladilnik vode in olja: ob zagonu je voda pomagala ogreti olje, kasneje pa je voda olje hladila.
Golf 1.6D tudi :D
Tule si me dobil, na eksote ki laufajo na klenkanje, se ne spoznam. :broken:
Post Reply