Page 4 of 5

Re: Mercedes m180 230.6 Obnova

Posted: 02 Nov 2017, 11:43
by pero27
malinuc wrote:tistle gap kot ste ga opisovali s slikami je določil že mojster, kateri je obdeloval blok
Ja nepane! Ring gap se vedno preveri na obdelanem bloku in se obročke po potrebi pobrusi da rata ring gap primerno velik...
Ring gap narašča približno 3x hitreje (2*pi*r) kot premer ki ga povrta majster, sepravi če sfali premer za stotinko je ring gap sfaljen že za tri stotinke...
Plus tega se obročki prodajajo "na dimenzijo" (pa je še vedno dobro preverit gap) ali oversize namensko za brušenje gapa

Re: Mercedes m180 230.6 Obnova

Posted: 02 Nov 2017, 12:13
by zaverho
Malinuc: Z gredjo sigurno ne bo težav, ker je bila premerjena in ni čisto nič obrabljena oziroma znotraj toleranc standardne velikosti.

Glede ring gapov - moram priznat, da sem živel v prepričanju, da če kupiš batne obročke za dimenzijo 82,5 potem so narejeni tako, da že pri najmajnši toleranci med batom in cilindrom delajo varno. Če je ta tolernaca večja pa je itak gap večji, kar vsaj načeloma ne bi snel bit problem (razen zmanjšane kompresije).

Očitno temu ni tako? Kako ostali delate? Ste vedno brusili batne obročke?

Re: Mercedes m180 230.6 Obnova

Posted: 02 Nov 2017, 13:39
by pero27
Na avtu delam zdej prvo generalko motorja, na motorjih sem pa gap vedno premeril z merilnimi lističi in je blo ene parkrat tud treba odbrusit da je prišlo na mero.
Ne se z tem zajebavat, ker ti gre pol generalke po gobe, če ti zlomi bat ker je premalo gapa...

Re: Mercedes m180 230.6 Obnova

Posted: 02 Nov 2017, 15:38
by malinuc
js še nisem imel tazga primera da bi moral obročke brusit, res pa je da nekih zlo hudo starih oldtimerjev še nisem delal. ker to se mi zdi mal nesmiselno, razen če so obročki za prvo specialo v standard ali pa da so slabo izdelani (na rezervo), drugače je utor v batu ko ga očistiš gareža dovolj velik da se obroček skoraj stisne noter. valj pa je itak večji napram batu pri gus bloku vsaj za 0,10mm. tako da vse kar ti ustavarja kompresijo v bloku so "našponani" obročki.
je pa res dobro prej preveriti tudi obročke v samem valju. samo če so občutno večji jih tudi v cilindre ne boš spravil, se bodo zataknili za rob in počili.
sam vedno uporabljam goetzove obročke ali pa original, omenjenega problem še nisem imel, ampak kljub temu vedno premerim vse. toleranca bat-valj, batni obroček v cilinder in batni obroček v utor.

drugače se mi zdi da je to z gapom batnih obročkov v valju samo ena delavniška meritev, da ni treba merit koliko je valj obrabljen glede na bat in da vidiš če bo motor imel še "zadostno" kompresijo v tem delu. seveda ob predpostavki da so ljudje pred tabo naredili vse na mero (batni obročki, utori v batih...) itak imaš toleranco vgradnje v razmaku 0,02 mm pri alu blokih, pri gus blokih pa še večjo, torej ena stotinka nebi smela povzročati drastičnih problemov napram obročkom.

en primer, katerega sem nazadnje delal, mazdin 1,8 bencinski motor (ford), je imel ovalne valje do 0,05 mm, honanje "požrto", blok aluminij, z metalizacijo v cilindrih, se pravi brušenje odpade, honanje še komaj sprejemljivo. nobenden ne na uradnem servisu ne pri specializiranih trgovcih za prodajo batnih obročkov me ni vprašal za mero in nadstandard obročka.

Re: Mercedes m180 230.6 Obnova

Posted: 02 Nov 2017, 19:02
by kmetek
Zato pa ribajo zadeve in gre kompresija po gobe kmal po "generalki". Pravilen ring gap in utekanje motorja sta osnova da bo to delalo kot mora. Brez tega skoda cajta in dnarja za obnovo...

Re: Mercedes m180 230.6 Obnova

Posted: 02 Nov 2017, 21:29
by malinuc
kmetek wrote:Zato pa ribajo zadeve in gre kompresija po gobe kmal po "generalki". Pravilen ring gap in utekanje motorja sta osnova da bo to delalo kot mora. Brez tega skoda cajta in dnarja za obnovo...
da ne bo pomote, se popolnoma strinjam z navedenim, kar hočem povedat je to da sam še nisem imel primera da nebi bile meritve ok , ko so bili pravilna mera obročkov in pravilno obdelan blok (premer valjev).

Re: Mercedes m180 230.6 Obnova

Posted: 05 Nov 2017, 22:09
by L4UK0
malinuc wrote:valj pa je itak večji napram batu pri gus bloku vsaj za 0,10mm.
Si se tukaj zmotil za kak faktor ali pa govorimo o neki drugi zadevi? Pa saj za vsak motor za katerega sem zdajle pogledal specs je "gap" med batom in cilindrom v stotinkah milimetra - na grobo bi rekel med 0,02 in 0,06mm, odvisno od proizvajalca oz. modela motorja. :roll:

Re: Mercedes m180 230.6 Obnova

Posted: 05 Nov 2017, 22:25
by eugene
Po moje je največ odvisno od konstrukcije bata in seveda bloka in premera. Kolko ima recimo nisan 240sx od katerga imaš bate za datsuna ? ker sva lih govorila o temo da se nam 3 stote zdijo malo.

VAG 1.8 tam od 0.03 do 0.045 nov- 0.07 je wear limit kovani bati za ta blok pa 0.06 do 0.07 novi. Fiji so tam okoli 80mm. Jaz imam recimo 100mm alu nikasil cilindre za typ4 (zračnohlajene) z mahle preasure cast bati (eni jim pravijo kovani čeprav niso) pa je samo 0.03 lufta. Tomos avtomatik fi38mm 0.03. :lol:

Re: Mercedes m180 230.6 Obnova

Posted: 05 Nov 2017, 22:29
by L4UK0
240SX (KA24E motor) ima clearance med 0.02 in 0.04mm.
240Z (L6 motor) ima clearance med 0.025 in 0.045mm.
Sem na hitro pogledal še par motorjev od BMW in Opel in je približno tam-tam.

Sorry zaverho za offtopic, bomo nehali... :lol:

Re: Mercedes m180 230.6 Obnova

Posted: 06 Nov 2017, 15:55
by zaverho
Nč ni off topic, kar pojasnjuje stvari, ki jih drugi ne vemo :)