Balansiranje gredi in vztrajnika

User avatar
L4UK0
Posts: 3070
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by L4UK0 » 03 Nov 2016, 11:01

@papi: piše se vZtrajnik! :roll: Sicer pa...bom probal še enkrat pojasnit kaj me matra. Na glavni gredi imaš protiuteži, ki s svojo maso "izničujejo" maso bata in ojnice. Ko pride motor iz tovarne ima torej te uteži kalibrirane na pripadajoče bate in ojnice. V ta namen so luknje v teh protiutežeh - slika:

Image

Ko pa ti enkrat zamenjaš bate/ojnice spremeniš polovico rotirajoče mase - da bo zadeva spet v ravnovesju bi pa moral še drugi del te rotirajoče mase - torej protiuteži. Štekaš? Se to dela kje v SLO ali pa je preveč "advanced"? :?
Image
User avatar
eugene
Posts: 1276
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by eugene » 03 Nov 2016, 11:02

Sma lih skupaj pisala. Preberi moj post. ;)
Let's go Brandon!
User avatar
papi
Posts: 2184
Joined: 18 Oct 2010, 23:13
Avtomobil: Opel Kadett C 2.0 Turbo, BMW E28 1.8i, Vw T3 caravelle 1.9 TDI,

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by papi » 03 Nov 2016, 11:07

L4UK0 wrote:@papi: piše se vZtrajnik!
Popravljaj tudi druge ki pišejo v fukcking žabarščini in prosim ne teži samo meni !!! ;)
Zgoraj je tudi od Eugeneta post za popravit, če smo že pri tem ;)
User avatar
eugene
Posts: 1276
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by eugene » 03 Nov 2016, 11:12

Kaj ni to dvojina?


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Let's go Brandon!
User avatar
papi
Posts: 2184
Joined: 18 Oct 2010, 23:13
Avtomobil: Opel Kadett C 2.0 Turbo, BMW E28 1.8i, Vw T3 caravelle 1.9 TDI,

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by papi » 03 Nov 2016, 11:17

eugene wrote:Kaj ni to dvojina?


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Sma ??? :lol: :lol: :lol:
User avatar
L4UK0
Posts: 3070
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by L4UK0 » 03 Nov 2016, 11:31

eugene wrote:Mašine z simetrično gredjo( I4, I6, flat crank v8, boxerji) ne rabijo tega ( obtežit crankpin) . I3, I5, V8, V6 pa rabijo ti bobweight, ki predstavlja del teže ojnice in bata pri balansiranju. Kar moreš ti edino pazit da so bati in ojnice ( big end in smal end) "isto" težki kar nardiš sam ali pa daš komu. Dvomim da avtoobnova to dela.
Ok, ampak iz tovarne pridejo z (kalibriranimi) protiutežmi. L6 gred je sama po sebi vedno zbalansirana (zaradi razporeditve ležajev od ojnic), ima pa vseeno protiuteži, ki (po mojih informacijah) skrbijo, da je tudi vsak posamezen "odsek" glavne gredi v ravnovesju in ne povzroča prevelike sile na ležaje glavne gredi.
Če je to res, potem je "ne rabiš tikat protiuteži na glavni gredi" nek kompromis. Celotna rotirajoča masa bo sicer v ravnovesju, ne bodo pa posamezni "odseki" gredi. :)
Image
User avatar
eugene
Posts: 1276
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by eugene » 03 Nov 2016, 11:41

Res je. Ampak kakšna je ta sila v primerjavi z silo ki jo ustvarja bat pod obramenitvijo? Nisem še zasledil da bi kdo to delal na simetričnih gredeh pa se vrtijo višje kot se bo tvoja. Sem pa večkrat vidu da knife edgajo- lajšajo gredi zaradi vzrtajnosti in močno dvomim, da vračunavajo kolko to rezultira glede na težo bata in ojnice. Vse se da, 3D sken gredi, za dobit prostornino, preračunat kolko je protiutež težja od crankpina, preračunat glede na del teže bata in ojnice in koregirat. Je to potrebno? Močno dvomim. Kaj pa veš kako točno je tovarna dimenzionirala uteži. Mogoče bo z s spremenjeno težo bata in ojnice boljše. ;)
Let's go Brandon!
User avatar
L4UK0
Posts: 3070
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by L4UK0 » 03 Nov 2016, 11:57

Ok, vse jasno! Očitno sem malo preveč zakompliciral... :lol:
Image
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by pero27 » 03 Nov 2016, 12:55

Ne gre se za to, da je to neka ogromna sila, ampak za to, koliko ti motor vibrira in kakšne so izgube moči zaradi tega (pa ko greš konkretno čez redline - kaj ti odleti ven iz bloka zaradi tega)
Seveda da balansirajo tudi na simetričnih gredeh z bobweighti, saj zato pa se dinamično balansira, drugače bi lahko vse statično na simetrični gredi. Vprašanje pa je kaj bi ti rad od motorja in ali je to v tvojem primeru potrebno.
Za začetek bi blo dobro vedet kakšna bo razlika teže novih predvsem batov (pa tudi ojnic, ampak to je manj pomembno ker ma manj vpliva) napram starim. Če ni dosti razlike se jaz nebi preveč sekiral.
Knife edga se zaradi upora - če bi ti blo vseeno za upor potem bi ble povrtane protiuteži ravno tako dobre za zmanjšanje vztrajnosti (vrtilne količine). Povrtavajo jih na LPP, knife edgajo jih pa tam ne.

Bate zbalansiraš tako da pobereš malo materiala zadej, ojnice moraš po posebej balansirat na vsaki strani (big end pa small end), sepravi moraš nardit eno stojalo za to.
Post Reply