Balansiranje gredi in vztrajnika

User avatar
eugene
Posts: 1276
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by eugene » 03 Nov 2016, 16:04

pero27 wrote:...Seveda da balansirajo tudi na simetričnih gredeh z bobweighti, saj zato pa se dinamično balansira, drugače bi lahko vse statično na simetrični gredi...
Sem prepričan, da nobeden ne uporablja bobweightov za balansirat simetrične gredi. Ampak kaj vem jaz ki nisem naredu niti 1 letnika strojne. Glede knifedginga sem jaz malo poenostavu ampak da, poleg teže ( oz vztrajnostnega momenta) se zmanša tudi upornost skozi ojno peno, hlape, whatever kar je v bloku.
Let's go Brandon!
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by pero27 » 03 Nov 2016, 16:24

Tole je malo pomankljivo napisano (in je dovolj dobro, če ne misliš dvigovat redlina od motorja in če novi bati niso pomembno težji od tastarih)
Priotiuteži nimaš v motorju samo zato, da so protiutež batu in ojnici, ampak tudi zato, ker ma njihova vrteča masa žiroskopski učinek na gred in ta žiroskopski učinek preprečuje zvijanje gredi gor pa dol. Njihova ekscentrična masa ga pa to zvijanje še popravlja. To, kakšna sila deluje na gred je odvisno predvsem od mase bata in njegove hitrosti; če je bat težji in/ali hitrejši in/ali so obrati višji in/ali maš daljši stroke so te upogibne obremenitve na gredi večje in je potrebna večja masa protiuteži (če je ekscentrične mase preveč se nardi gred z več centrirane mase).

Zakaj pa misliš da imajo motorne gredi precej materiala tudi na nasprotni strani protiuteži (se pravi na strani kjer protiutež ne štrli ven) ;)
User avatar
croma_man
Posts: 2730
Joined: 23 Apr 2012, 23:35
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
Location: Celje
Contact:

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by croma_man » 03 Nov 2016, 16:27

pi*** ta google translate dobr dela !
User avatar
papi
Posts: 2184
Joined: 18 Oct 2010, 23:13
Avtomobil: Opel Kadett C 2.0 Turbo, BMW E28 1.8i, Vw T3 caravelle 1.9 TDI,

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by papi » 03 Nov 2016, 16:31

croma_man wrote:pi*** ta google translate dobr dela !
:lol: :lol: :lol:
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by pero27 » 03 Nov 2016, 16:41

croma_man wrote:pi*** ta google translate dobr dela !
Eni smo kdej kkšn strojni fax povohal ;)
Eni smo tud sprojektiral najlažjo mašinco za tetoverinja na svetu in zato razumemo statične in dinamične obremenitve iz prve roke - ko je od njih odvisen tvoj kruh in obstoj tvoje firme ;)

Ne vem zakaj vam gre vedno v nos ko kdo napiše kaj kar ni samo neka osnovna kmečka logika...
User avatar
croma_man
Posts: 2730
Joined: 23 Apr 2012, 23:35
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
Location: Celje
Contact:

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by croma_man » 03 Nov 2016, 16:50

no ti povem zakaj, pa ne vzet tega kot zlonamerno...kitiš se s tujim perjem.

sestavi motor, ga napili, pokaži da dela nekaj časa, pol ti bomo vsi verjeli da znaš. Papi, Eugene,...so to naredili in njihove nasvete vzamem kot merodajne.

Jst sm tih tam ko nimam prakse, pri motorjih je žal tako...mogoč jo bom kdaj mel več.
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by pero27 » 03 Nov 2016, 16:55

Ne vzamem zlonamerno.
Bom sestavil v kratkem.
Upam pa da ne bom potem poslušal pa kritik o "overengineeringu" in podobnem.

Mislim pa da ne rabiš sestavit motorja da lahko razumeš osnovne principe fizike in itak jih moraš razumet preden greš motor sestavljat in pilit. ;)
User avatar
L4UK0
Posts: 3070
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by L4UK0 » 03 Nov 2016, 16:57

Ej tuki je debata o balansiranju glavnih gredi. Kar smo zaenkrat spraševali smo izvedeli! :!:
Image
User avatar
opelsime
Posts: 255
Joined: 31 Mar 2012, 07:09

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by opelsime » 03 Nov 2016, 18:07

Malo bedasto ter "mogoce" nepravilno.
Frontera ter omega (2,4) imasta enak blok, enake bate, enake ojnice, vendar razlicne gredi (od frontere ima bistveno tezje kontra utezi)
User avatar
eugene
Posts: 1276
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika

Post by eugene » 03 Nov 2016, 18:54

opelsime wrote:Malo bedasto ter "mogoce" nepravilno.
Frontera ter omega (2,4) imasta enak blok, enake bate, enake ojnice, vendar razlicne gredi (od frontere ima bistveno tezje kontra utezi)
Zanimivo.
Bodisi
a) Jim je bilo neki drugega pomembnejše kot popolnoma protiutežit težo throwa, ojnice, bata
b) niso hodili na srojni faks in nimajo pojma kaj delajo.

Glede na to da se gre za opel bi jaz stavil na slednje. :lol:
Let's go Brandon!
Post Reply