Obnove motorjev Alfa V6, NORD, TB ...

User avatar
killergame
Posts: 276
Joined: 08 Sep 2016, 01:03
Avtomobil: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V QV Q2
Location: Brežice
Contact:

Obnove motorjev Alfa V6, NORD, TB ...

Post by killergame » 05 Mar 2021, 14:22

Če je tema sporna, naj se premakne v tehniko->motorizacija :thumbup: Je pa vsega od obnov. 164, GT bertone, Spider, GTV6, 75 V6, 75 1.8 TB, itd.


Obnova GT 3.2 V6 24V GTA (ni oldschool, pa vseeno če koga zanima)

https://forum.alfa-klub.com/viewtopic.p ... &start=705

Moj motor je komplet obnova v moji temi od 164 3.0 V6 12V.

viewtopic.php?f=2&t=1959


Naslednji projekt je bil Nord 2000 za Spidero 1981

Image

Image

Cilindri so bli kr valoviti in ovalni

Image

Image

Image

Image

Image

Glavna gred za tolk staro kot nova

Image

Image

Image

Ležaji tudi super. Verjetno sicer menjani, ampak vseeno.

Image

Image

Image

Bati so bli kr obrabljeni po merah, vizualno nič kritičnega

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Glavna gred vni

Image

Image

Premerjena, da se vidi stanje preden se da polirat. Vse v toleranci popolno!

Image

In pa spolirana

Image

Vmes se je naročila roba za komplet motor praktično. Novi bati in cilindri skupaj z sorniki, kajlami in obročki. Vse skupaj je bilo res smešno poceni.

Image

Image

Image

Image

Image

Razstavljanje glave, kjer se je ugotovilo, da bo morala iti kompletna v obnovo. Namreč ventili so pod takšnim kotom, da jih je noro težko razastavit brez posebne priprave.

Image

In pa očiščen blok

Image

Image

Image

Očiščeni in preverjeni sedeži tesnil cilindrov

Image

Image

Image

In pa obnovljena glava

Image

Image

Image

Odmične so bile kar grdo spraskane skupaj s sedeži. Odmične se je spoliralo, sedeže pa na fino pobralo, da ni ostrih robov.

Image

Glavna gred montirana v blok. Ležaji king, vse premerjeno s plastigage in luft zopet popoln.

Image

Montirani novi cilindri

Image

Image

Novo tesnilo in nazaj prilepljen pokrov

Image

Image

Vodno speskan sprednji pokrov bloka

Image

Image

Ojnice očišene in pripravljene na združitev z novimi bati :)

Image

Image

In vgrajeni

Image

Image

Ležaji glyco vse premerjeno zopet s plastigage in vse super zopet

Image

Image

Image

Dalje je bilo sestavit do konca blok. Vstavljeni vsi zobniki verige in verige same.

Image

Dodan pokrov

Image

Image

Isto kot original tesnilo + tesnilna masa

Image

Image

Image

Vgrajen semering glavne gredi na strani menjalnika

Image

Preverjena, očiščena in premerjena pumpa olja. Vse ok.

Image

Image

Image

Čiščenje, na novo predihtat in sestavit karter je bilo kr zabavno. Tesnilo je vzelolep čas za odstranit

Image

Image

Original papirnato tesnilo je bilo napačno, tako da se je zalepilo skupaj s tesnilno maso

Image

Image

Obenem zalepil še zadnji most glavne gredi.

Image

Image

In je bil čas za montirat karter

Image

Image

Image

Montaža glave

Image

Image

Poravnal še površine naleganja izpušnih kolektorjev in fergazerjev

Image

Image

In montirana glava

Image

Image

Novi kompletno vsi stojni vijaki za vodno pumpo, fergazerje in izpušne kolektorje

Image

Image

Dalje je pa sledil najbolj "zabavn" del pri V6 in Nord motorjih. Nastavljanje ventilov s podložkami. Prvo se seveda vstavi odmične in preveri kakšni so lufti. Potem pa dalje nastavlja da dobiš potreben luft. Še prej omenjeni popravljeni sedeži odmične.

Image

Pripravljene podložke in dročniki s katerimi bi naj bil pravi luft. Ponavadi seveda kljub izračunom temu ni tako in je potrebno še 3-4 popravljat katerega :lol:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

In pa gotov! :D

Image

Image

Image

Vztrajnik je bil poravnana površina kjer nalega lamela. Sklopka in lamela sta ostali "stari", ker sta praktično novi.

Image

Image

Image

Image
Last edited by killergame on 05 Mar 2021, 14:34, edited 1 time in total.
Alfa V6 POWER!

Alfa 164 3.0 V6 12V "QV" Q2 1990
Alfa 156 SW 1.9 JTDm 2005
Alfa 164 2.5 TD 1993 - ex
Alfa 164 2.0 TS 1991&1989 - ex
Alfa Giulietta 2.0 1974 - ex
User avatar
killergame
Posts: 276
Joined: 08 Sep 2016, 01:03
Avtomobil: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V QV Q2
Location: Brežice
Contact:

Re: Obnova motorjev Alfa V6, NORD, TB

Post by killergame » 05 Mar 2021, 14:30

Next! GTV6 2.5 V6 12V motor. Naj bi bil samo za sestavit, da je drugo vse ok, ker so že nekaj delali prejšni lastniki, pa glave kao obnovljene itd. Seveda jz pač vse hočem preverit, da lahko garantiram za sestavljeno. In kdo bi si mislil, kaj vse se je pokazalo :roll:

Image

Image

Prva zadeva je blo že shit, to ne bo dobro..

Image

Image

Snamem karter. Še huje

Image

Image

Image

Image

Oljni filter snet

Image

Počasi mi je že blo jasn kaj se je zgodilo in kakšno bo stanje...

Image

Image

:wtf:

Image

Image

Image

Image

Image

Pacarija se ni končala niti pri batih in cilindrih..

Image

Image

Image

Image

Image

Glavna gred površina požrta

Image

Image

Image

Pumpa olja je vsaj preživela to ok nekak

Image

Image

Image

Obnovljene glave..

Image

Image

Image

Image

Odkrušen tudi vogal sedeža odmične v glavi..

Image

Pa pojebali vijake za glave mal, ker so gredi za izpušne ventile narobe obrnili in potem ne sedejo na blok

Image

Vmes prišli že drugi cilindri od 2.5 24V. Stanje kot novi.

Image

Tudi merjenje potrdilo top stanje kot novi

Image

Bati prav tako ok

Image

Novi ventili

Image

Glavno gred smo dali prvo polirat, v upanja če bi se rešila. Pa se ni. Sam pomakazl se kak hudo je poškodovana

Image

Image

Image

Image

Image

Kanali seveda tudi čisto zabiti

Image

Na koncu gred šla na 0.25 brušenje in nitriranje na novo. Kot nova 8-)

Image

Tudi nove čepke seveda dal

Image

Image

Blok očiščen

Image

Image

Image

Image

Image

Navoji so več ali manj vsi taki :crazy:

Image

Glavna gred notr. Vsi lufti štimajo

Image

Flexhone nabavo tudi

Image

Image

Zdej so dobesedn novi

Image

Image

V bloku

Image

Image

Bati očiščeni

Image

In pa sestavljeni

Image

Dobro je načela rja tudi mostičke ojnic

Image

Image

Obnovljen hidravlični napenjalec

Image

Image

Image

In pa bati čakajo na dokončno vgradnjo

Image


Dalje. Spodnji konc gotov. Še glave preverim kak so "obnovljene" pa dokončat motor. Naslednji pacient že čaka na vrsto

Ne vem kaj so delali z oljno pumpo, ampak grozljivka. Površina je mela sama zareze. Dobr je tole delala pritisk ja.

Image

Poravnane vse površine pumpe

Image

Image

Image

Ležaji vsi super, vse kot mora bit, 0.040mm lufta na ojničnih

Image

Bati vgrajeni in oljna pumpa

Image

Image

Image

Karter očiščen. Tuki je blo take brozge in svinjarije, da joj

Image

Tesnilo + tesnilna masa

Image

Sestavljen

Image

Obenem še zalepil zadnji mostiček glavne gredi, namesto original gumic, ki ne držijo nič

Image

Image

In pa gotov spodnji konec

Image

Image

Image


In pa nov pacient! 164 3.0 V6 12V QV :)

Image

Image


Če se kdo sprašuje zakaj nič ne delam na 164. Motorji za obnovo: 164 QV, GTV 2.0 V6 TB, 156 3.0 24V. Poleg tega 3 moji za zložit in prodat. GTV6, ki bo kmalu gotov. Skratka 7 motorjov v garaži. Pa zatem že en kup jih za dalje čaka obnove

Image


Ok, GTV6 nadaljevanje horror zgodbe. Definitivno zmaga nagrado najslabši motor do sedaj :lol: :crazy:

"Obnovljene" glave nekje na hrvaškem. Ne vem če so jih obnavljali v peskovniku al kaj.

Image

Image

Image

Image

Vse polno svinjarije, rjavo..

Image

Image

Image

M8 vijak jermenice, povečan na M12!!!

Image

Še več rje in svinjarije..

Image

Seveda sem se odločil glave kompletno razstavit in temeljito očistit in vse preverit še enkrat

Image

Ventili, ki so ostali, tudi niso glih briljantni. Osebno bi zamenjal vseh 12..

Image

Na eni glavi pobrusil sedeže s pasto, ker so bili drugače že obdelani

Image

Potem pa ugotovil, da so vodila stari tip brez roba in da noben teflon ventila ne stoji ok gor. Poleg tega so v nekatera vodila zaradi rje ventili šli zelo težko in štekali.

Image

Tako, da so potem čakale glave razstavljene na nova vodila in da menjavo vodil ya vseh 12 bronza

Image

Še enkrat pobrušeni sedeži

Image

Image

Tudi odmične so fasale poškodbe materiala zaradi vode..

Image

Image

In pa sestavljena glava, kompletno čist in vse podmazano

Image

Položena na blok in tesnilo

Image

Image

Vodno speskani pokrovi

Image

Druga glava je bilo še hujša..gred klackalic izpušnih ventilov je bila hudo zarjavela

Image

Image

Po nekaj zelo finega brušenja in poliranja

Image

Image

Tuki tukaj odmična vidni znaki korozije

Image

Sestavljena tudi druga glava

Image

In obe na bloku

Image

Najbolj zamudno in tečno opravilo na Nord in V6 motorjih. Nastavljanje ventilov..

Image

Ena glava uspešna. Na drugi sem rabil naročit 2 podložki

Image

Popravilo navojev, ki so jih uspeli poškodovat

Image

Image

Manjkal je tudi en "štift" za kanal olja med blokom in glavo. Drejar kot vedno rešil situacijo

Image

Image

Zatem pa stegnil glave, dal motor v fazo in napeljal jermen

Image

Se že kaže podoba RWD V6 motorja :)

Image

Pred zaključkom motorja me je pa še tole čakalo.. Injektorji v grozljivem stanju. Kot prvo RWD motorji imajo gumi cevi fiksno zapertlane. Tako, da rabil rezat vse stran.Potem 4 od 6 so bili zapikani in niso delali, ampak sem jih s pomočjo "elektrošokov" malo močnejših uspel zbudit od mrtvih 8)

Image

100 sestavnih delov

Image

Ultrazvočna kopel prvo

Image

Image

Novi M7 vijaki termostata in popravljeni M7 navoji v ohišju

Image

Ko pridejo iz ultrazvočne še dodatno čiščenje in preverjanje pršenja

Image

So meli ogromno svinjarije v sebi

Image

Zmontirani na svoja mesta

Image

Image

Dodani še raili

Image

Nastavljen frtajler

Image

In pa znameniti RWD sesalni kolektor sredinski. Sicer brez oznake 6C, ki so jo imeli samo 3.0. Vodno peskanje dela kolega (uporabnik RUZO na forumu). Močno priporočam. Vedno vrhunsko narjeno 8-) :thumbup:

Image

Image

Inštalacija vsega ostalega. Ma sistemov po sebi malo morje

Image

Image

Image

Nove silikon cevi za termostat-glave, nova tesnila, vse očiščeno

Image

Image

In pa GOTOV! Še semering gredi zadaj dam in vztrajnik prišravfam in za vikend odhaja. Res sem navdušen kako je na koncu izpado in kako je pripravljen. Zgleda kot tovarniško pripravljen nov motor na vgradnjo v avto. Sam še palete mi manjkajo hehe.

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by killergame on 05 Mar 2021, 17:16, edited 1 time in total.
Alfa V6 POWER!

Alfa 164 3.0 V6 12V "QV" Q2 1990
Alfa 156 SW 1.9 JTDm 2005
Alfa 164 2.5 TD 1993 - ex
Alfa 164 2.0 TS 1991&1989 - ex
Alfa Giulietta 2.0 1974 - ex
User avatar
killergame
Posts: 276
Joined: 08 Sep 2016, 01:03
Avtomobil: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V QV Q2
Location: Brežice
Contact:

Re: Obnova motorjev Alfa V6, NORD, TB

Post by killergame » 05 Mar 2021, 14:33

GTV 2.0 V6 TB iz HR. Motor bil "profesionalno" sestavljen v firmi za obdelavo motorjov. Pila olje nevideno, ropotala neznosno, nardili 200 km in pripelali motor k meni.

Image

Vodna pumpa tko dobr zatesnjena, da je vse teklo pri njej

Image

Image

Image

Tut jermen zalivalo in jermenica rjavela

Image

Knock senzorji? :lol:

Image

Image

Najljubša zadeva pri tem motorju? Silikon! POVSOD!!

Image

Oringi novi? Jebeš to, silikon!

Image

Image

Image

Filter olja ohišje? Silikon!

Image

Gred pa ležaji začuda edini ok bli

Image

Še mal več silikona.. ful zabavn ga je čistit povsod :x

Image

Image

Mostički, kam je padl je padl. Zaporedje tukaj je blo 2 pa potem 1

Image

Kljub temu da je bil očiščen itd, sem jz vse na novo od začetka šel zaradi "stokovnosti" kak je blo narjeno vse..

Image

Vzamem vn bate in cilindre. In glej no glej, odkrijem razlog vseh težav. Batni obročki na 5 batih vse mešano in narobe obrnjeno :crazy: Pri enem se jim je vsralo, da so jih prav obrnili edino.

Image

Image

Niso bli glih v idealnem stanju več, tko da se je šlo kr na nove original bate, cilindre in obročke 8)

Image

Image

Image

Pridem do glavne gredi. Vsaj neki dobr narjeno. NOT! Menjali čepe gredi. Nabili jih not prek starega zatolčenega roba, povil jih, postran nabili not, sploh nč držali.

Image

Image

Tko da pobruso robove od starega zatolčenega, vse opral celo gred na novo, pa nove original čepe z loctite not nabil plus zatlko rob zgoraj, kot se spodobi

Image

Image

Image

Gred not, preverjanje s plastigage

Image

Image

Vse super kot mora bit lufti

Image

Isto preveril za ojnične ležaje, tudi vse super in vse zategnjeno in povezano

Image

Dalje je bil na vrsti ta horror zažgan od oljne pumpe. Rotor komi vn ZBIL kolk je blo vse zažgano od olja

Image

Temeljito očiščena, preverjena

Image

S pasto pobrušen rob batka za pritisk v oljni pumpi in preverjeno stanje fedra

Image

In nazaj na svojem mestu

Image

Očiščen pokrov bloka, ter seveda zamenjan potem tudi semering

Image

Očiščena vodna pumpa, seveda ostala ista, ker mela komaj 200km za sabo

Image

Skupaj z napenjalcov vse zmontirano

Image

Image

Sledilo je čiščenje karterja, kjer je grozljiv odlitek. Same ostre pikice povsod od odlitka. Nemogoče sploh čistit

Image

Image

In spodnji konc gotov

Image

Potem pa na "obnovljene glave" :doubt:

Tesnilo se je noro zapeklo in tudi ko sem očistil, je blo jasno, da bo treba dat spet na novo pobrusit, da se očisti temeljito

Image

Poleg tega brušenje je blo..grozljivo

Image

Image

Brusili še kr neke dele, kjer nimaš kej brusit

Image

Sedeži so sicer neki bli urejeni, sam je bil en drug problem. Ko sem čistil glavo in komore, pa grem preko ventila, pa se venil orng premika in zaropoče :? Takoj jasno, da neki ni ok, al ventili al vodila. No kasnejši pregled je pokazal, da so bli ventili izredno obrabljeni in so meli proti vodilom velik velik lufta

Image

Image

Tako da so šle glave na brušenje, pranje, vseh 12 novih ventilov ter seveda obdelani sedeži na novo, novi sesalni dročniki, nastavljen luft ventilov na novo.

Image

Image

Image

Novi knock senzorji seveda

Image

Nabavil še papir za izdelavo dihtung, ker ajusa včasih ne ve kak zgledajo dihtunge za ker motor

Image

Image

Potem sem menda 1 teden iskal in naročal na pamet oringe, da sem dobil prave. Original namreč več niso dobavljivi za praktično nič! Zmontirano z novimi oringi

Image

Menjal semeringe odmičnih še, so neke čudne napacali notr spet pa obenem namazal še s sticky oil vse

Image

Image

Image

Image
Alfa V6 POWER!

Alfa 164 3.0 V6 12V "QV" Q2 1990
Alfa 156 SW 1.9 JTDm 2005
Alfa 164 2.5 TD 1993 - ex
Alfa 164 2.0 TS 1991&1989 - ex
Alfa Giulietta 2.0 1974 - ex
nalim
Posts: 308
Joined: 16 Jul 2012, 11:49
Avtomobil: OOOO | \X/ | ⚡

Re: Obnova motorjev Alfa V6, NORD, TB

Post by nalim » 05 Mar 2021, 15:17

killergame wrote: 05 Mar 2021, 14:33
Image
Slučajno opazil, je med sedežem in luknjo razpoka?
Drugače pa kapo dol za živce!
User avatar
killergame
Posts: 276
Joined: 08 Sep 2016, 01:03
Avtomobil: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V QV Q2
Location: Brežice
Contact:

Re: Obnove motorjev Alfa V6, NORD, TB ...

Post by killergame » 05 Mar 2021, 15:31

Hvala. Kr treba met živce, ker vsak naslednji pride hujši :lol:

Pomojem samo Alfini "superiorni" odlitki polni lukenj in podobno. Nisem namreč tega opazil v živo niti jz niti ko so mi brusili glave in sedeže popravljali. Pa do zdej še nikoli nobena glava od V6 ni bla počena.
Alfa V6 POWER!

Alfa 164 3.0 V6 12V "QV" Q2 1990
Alfa 156 SW 1.9 JTDm 2005
Alfa 164 2.5 TD 1993 - ex
Alfa 164 2.0 TS 1991&1989 - ex
Alfa Giulietta 2.0 1974 - ex
Nejc
Posts: 174
Joined: 11 May 2014, 17:30
Avtomobil: Audi S2
Location: Borovnica
Contact:

Re: Obnove motorjev Alfa V6, NORD, TB ...

Post by Nejc » 05 Mar 2021, 16:30

bravo

Vprašanje: vodno peskanje. Delaš sam?
User avatar
killergame
Posts: 276
Joined: 08 Sep 2016, 01:03
Avtomobil: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V QV Q2
Location: Brežice
Contact:

Re: Obnove motorjev Alfa V6, NORD, TB ...

Post by killergame » 05 Mar 2021, 17:07

Hvala.

Vodno peskanje mi pa dela kolega vse vrhunsko. Uporabnik Ruzo na forumu tukaj (integralka projekt) :thumbup:
Alfa V6 POWER!

Alfa 164 3.0 V6 12V "QV" Q2 1990
Alfa 156 SW 1.9 JTDm 2005
Alfa 164 2.5 TD 1993 - ex
Alfa 164 2.0 TS 1991&1989 - ex
Alfa Giulietta 2.0 1974 - ex
User avatar
L4UK0
Posts: 2798
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Obnove motorjev Alfa V6, NORD, TB ...

Post by L4UK0 » 05 Mar 2021, 20:01

Opa, same hude zadeve! :shock: Res je lepo vidit take obnove kjer na koncu potem izgleda motor kot nov!
Zdej vem kam pripeljat motor od domače Alfe, če bodo težave... :lol:

P.s.
Bom pa res prestavil pod "Motorrizacija", v tej rubriki se špara prostor za kak komplet projekt (ne samo motor ;) )...
Image
User avatar
Tine
Posts: 798
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: Obnove motorjev Alfa V6, NORD, TB ...

Post by Tine » 17 Mar 2021, 11:57

Lepo za videt. Mi je pa zanimivo za opazit, oziroma bolj me zanima ali samo na fotografijah tako izpade, ali pa ima glava res različno obliko izgorevalnih komor na različnih cilindrih?

Image
User avatar
eugene
Posts: 1150
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: Obnove motorjev Alfa V6, NORD, TB ...

Post by eugene » 18 Mar 2021, 11:48

Mater res zgleda čudno. Kot, da ventili, svečka in komora niso isto scentrirani od cilindra do cilindra. Zgleda kot, da so sredinske dve enake samo zrcalne in zunanje dve enake in tudi zrcalne. Se pa sredinski in zunanji razlikujejo med sabo.

Sem šel gledat še slik na net in je tako.
Post Reply