Alfa Romeo 33

Post Reply
zzzevs87
Posts: 44
Joined: 31 Mar 2014, 19:18
Avtomobil: Alfa Romeo 33, Alfa Romeo GT

Alfa Romeo 33

Post by zzzevs87 » 31 Mar 2014, 21:57

Pozdravljeni!

Moje ime je Blaž in sem nov na forumu, čeprav ga spremljam že kar nekaj časa in cedim sline :) Doma sem v Nedelici v Prekmurju, po duši pa sem alfist, nebi pa se branil nobenega lepega oldija in jih tudi vse cenim. Moja ljubezen do Alf se je začela, ko sem naredil izpit in prvič sedel za volan očetove 33ke. Do takrat se mi ni zdela nič posebnega, čeprav je bila pri hiši takrat že dobrih 8 let. Ko pa sem prvič sedel v nizek, športen sedež pred relativno velik trikraki volan in z zasukom ključa obudil fantastično zveneč alfin boxer, sem bil zaljubljen. Od takrat sem si lastil že 156SW, 166 in GT, ki je tudi moj trenutni daily driver. Nobena od njih pa ni "zrajcala" mojih občutkov tako kot dobra stara 33... Zato sem se jo odločil obdržati... Za vedno ;) Tu bom predstavil zgodbo svoje male Alfice.

Bilo je septembra 1997, oče je že dober mesec nazaj prodal našo Zastavo 128 in mrzlično iskal nek novejši nadomestek. Zapičil se je v Fiata Tipa in jih kar nekaj že tudi sprobal, ampak noben ni ravno odgovarjal izšolanemu mehaniku. Je pa naletel na enega lepega, ohranjenega v nulo, zadnji sedeži so bili še v polivinilu pri Avtoservisu Lajter v Dobrovniku. Takoj se je ogrel za njega, ampak avto so lastniku ocenili malo prenizko, zato ga ni več hotel dati noter. Oče se je razočaran odločil oditi domov... Pot ga je zanesla mimo avtomobilov, ki so se prodajali, bili ravnokar na servisu, prišli na servis... Med njimi je stala majhna črna Alfa 33 1.5IE letnika 1993, ohranjena v nulo, črna barva se je bleščala v jesenskem soncu. "Majster ka ta Alfa je na servisu?" vpraša oče serviserja. "Ne, je glih prišla noter, zato še nima cene. Je pa lastnik glih vzel novo 146." Oče še nikoli ni vozil alfe, slišal je samo razne mite o veliki žeji po benzinu in olju :D In seveda o neštetih okvarah in težavah te italijanske nekoč tako prestižne znamke. Mami avto sploh ni bil všeč, oče jo je skoraj moral poriniti v avtu, da se je zapeljala z njim. Sam sem sedel na lepe sive zadnje sedeže in prva stvar, ki sem jo opazil, so bile smešno oblikovane kljuke na vratih. Smešne seveda, ker sem bil navajen pravih "kljuk" iz 128 :D In smo šli na vožnjo... Ko smo prišli nazaj, je bil oče tako prevzet, da sta z g. Lajterjem še isti dan sklenila dogovor. Avto za naš žep tistega časa ni bil poceni... Oba z mamo sta vzela nekajletni kredit, ampak meni takrat to ni bilo važno... Spomnim se, da sem pogledal števec na dan, ko smo jo prišli iskat. Prevoženih je imela natančno 29 515 km.

Oče je skrbel za njo kot svoj največji zaklad, ni bilo tedna, ko je nebi ljubeče opral, včasih tudi 2x na teden, če je le bila malo umazana :D S sošolcem sva ga zajebavala, da naj pazi, da barve ne odlušči, tako je bila zloščena vedno.

Image

Image

Image

In tako je začetno navdušenje nad Alfo skopnelo, vmes sem končal osnovno šolo in začel obiskovati gimnazijo, avto je pridno nabiral kilometre, včasih smo tudi po 4x letno šli z njo na Primorsko. Večjih okvar ni bilo nikoli, dvakrat je edino ponagajala ziherunga, ki drži prestavno ročico in vzvod menjalnika, kar je precej pogost pojav pri 33kah.

In tako je prišel oktober 2005, ko sem naredil izpit in se v trenutku zaljubil v ta majhen športen (vsaj za tiste čase :D ) avto. Takrat je na števcu kazalo že dobrih 182 tisoč km. Oče mi je sprva ni dal v roke z lahkim srcem, ker je vedel, da sem po duši... divjak :D In najbolj zato, ker je takrat bil to naš edini avto. Aprila naslednje leto pa sta si nabavila starša Fiata Punta, tako da je 33ka prešla v samo mojo uporabo. Vedno sem lepo skrbel za njo, ampak gonil sem jo skoraj vedno do blokade :twisted: Tistega leta smo se tudi preselili iz Turnišča v Nedelico, jeseni pa sem odšel v Ljubljano na študij. Tako je avto naslednji 2 leti bolj ali manj sameval, razen med vikendih, ko sem ji vedno spuščal dušo ;)

Image

Image

In tako se mi je avgusta 2008 maščevala :evil: Potrebna je bila menjava motorja... Pri 208 tistoč je zaribala odmična gred in dročnik. Ampak ni bilo hudega, ker sem pred tem nabavil še eno 33ko za dele. Zato smo se jaz, oče in stric (super duper mehanik) vrgli na swap :)

Image

Image

Image

Ker mi je puščala tudi servo letev, smo hkrati menjali tudi to. Dobiti pa jo je bil hudičev problem, saj so redke 33ke imele servo in sem jo našel komaj po 3 tednih iskanja. Konec dober, vse dobro :D Motor, ki pa je romal v avto, je imel prevoženih dobrih 110 tisoč km, tako da je imel še dosti življenja v sebi :D Hkrati sem zamenjal tudi oranžne smernike za bele in kupil še meglenke, da je avto malo bolje zgledal :)

Image

Image

Image

Jeseni 2009 se ji je pridružila tudi mlajša sestrica :)

Image

Februarja 2010 sem jo skoraj zvrnil na streho, ko sem konkretno pridivjal v krožnega pri nadvozu čez avtocesto in z obrabljenimi zimskimi gumami pri nezanemarljivi hitrosti odletel čez robnike in proti jezercu za zbiranje meteornih voda pri uvozu na AC :( za slab meter sem tudi zgrešil velikansko tablo. Posledice so bile na srečo majhne - zanič guma in felga, buška v sprednjem mostu in malo zamaknjen stabilizator ;) na srečo sem avto čez noč popravil, da oče ni nič posumil :D

Registracija mi je potekla 24. junija 2010, točno 100 let po ustanovitvi družbe A.L.F.A. in odločil sem se, da avta ne bom več registriral, ker sem se že takrat odločil, da ga nekega dne obnovim. Sledovi let in 234 300 kilometrov divjanja so se že lepo poznali in nisem je hotel dokončno uničiti, zato sem se jo odločil "upokojiti". Alfo sem odjavil, jo izpraznil, zamenjal gume, jo lepo očistil in skrbno spravil. Ko sva se z očetom odpeljala z njo na zadnjo pot do sosednje vasi in nazaj, da sva sčistila bremze po pranju, noben ni spregovoril besede... In ne bom tajil, imel sem konkreten cmok v grlu...

Image

Image

Nato je moj daily driver postala 156SW 2.0 TS. Avto je bil res super, ampak 33ka je imela še vedno posebno mesto v mojem srcu ;) Tu in tam sem jo vžgal in zapeljal kak kilometer ali 2, da si je malo pretegnila noge

Image

Nato sem 156 zamenjal za 166

Image

In nato je prišla prostorska stiska, zato je morala 33ka romati v "pajto" :(

Image

Poleti 2012 sem se pa dokončno odločil, da zalaufam obnovo moje ljubljene 33ke, ki mi je niti luksuzna 166 ni mogla nadomestiti... Avto sem dal nazaj v garažo in ga začel počasi razstavljati.

Image

Image

Image

Nato je prišel čas odhoda k kleparju in ličarju

Image

Image

Image

Image

Nato je prišel avto za par dni domov, da sem pobarval in nekoliko uredil motorni prostor in par malenkosti pred barvanjem, Alfica pa je dobila tudi originalen zadnji spojler :D

Image

Image

Nato je odšla na barvanje...

Image

Image

Veselje, ko sem dobil nazaj brezmadežno, sijočo črno Alfico je bilo nepopisno :D

Image

Image

Nadaljevanje sledi... Upam, da koga zanima majhna Alfica in moji načrti z njo :)
User avatar
FR Wolf
Posts: 685
Joined: 10 Sep 2012, 19:46
Avtomobil: G7, bavarian bomber

Re: Alfa Romeo 33

Post by FR Wolf » 31 Mar 2014, 22:26

Zdej k je Alfa pršla med nas bo začelo vse crkavat :D (mal heca)
Avto izgleda super in še bolj všečne so smernice ki kažejo v kako smer bo šlo naprej.
Spomnim se da jo je imel moj sosed sivkaste barve, motor pa je bil en 16v. Avto je bil takrat za mulca zanimiv ker je imel šibedah. Zvok je bil plehnat in prava rohneča pošast.
Super da si se pridružil in odločil predstaviti tole marcino. Upam da ti use uspe in da se čimprej srečamo na kakem srečanju.
Alpinas were always posh hot rods!
User avatar
DS71
Posts: 3108
Joined: 22 Jan 2011, 12:37
Avtomobil: Manta 400 & Stingray
Location: Ilirska Bistrica

Re: Alfa Romeo 33

Post by DS71 » 31 Mar 2014, 23:02

dobrodošel v klub :)

Itak da nas zanima .. sam da smrdi po olju in bencinu,mastne roke,tetanus .. :lol:
..THERE WILL NEVER BE ANYTHING LIKE THEM AGAIN...the NOISE...the SPEED...the POWER...the GROUP B...
User avatar
grega983
Posts: 879
Joined: 09 Jan 2013, 20:02
Avtomobil: Lancia Delta HF turbo, Alfa Romeo 33 16v Permanent 4, Lancia Thema 16v Turbo LS
Location: Fram

Re: Alfa Romeo 33

Post by grega983 » 31 Mar 2014, 23:38

Sam da se tu pa tam še najde kak italjan :D
Če italjanu rečeš da je cigan s tem v bistvu žališ cigana
User avatar
JureK
Posts: 588
Joined: 25 Sep 2012, 12:44
Avtomobil: VW T3

Re: Alfa Romeo 33

Post by JureK » 01 Apr 2014, 08:10

Pozdravljen!
Sicer nisem za italjane, ampak 33 mi je pa cool avto! :D
User avatar
MAIK
Posts: 513
Joined: 02 Jul 2012, 10:25
Avtomobil: več nijh

Re: Alfa Romeo 33

Post by MAIK » 01 Apr 2014, 13:34

Super Projekt in zgodba.

33 je pa itak ena izmed zadnjih pravih alf :)
zzzevs87
Posts: 44
Joined: 31 Mar 2014, 19:18
Avtomobil: Alfa Romeo 33, Alfa Romeo GT

Re: Alfa Romeo 33

Post by zzzevs87 » 01 Apr 2014, 19:43

Hvala za besede vzpodbude in dobrodošlice :)

Torej, ker je bil avto skoraj 3 tedne pri kleparju sem se tisti čas spravil najprej na menjalnik. Menjalniki so bili od nekdaj šibka točka 33, prestavljanje je bilo vedno loterija - nikoli nisi vedel, katero prestavo boš zadel :D ampak ko si se navadil, je letelo ko šus... Dokler nisi spet ziherunge odtrgal in ostal brez povezave med ročico in menjalnikom :) Torej, pregledal sem zobnike in diferencial, vse je izgledalo ok, opilkov ni bilo nikjer, zato sem samo zamenjal tesnilo (ki je bilo edino dobavljivo še v SLO!!!) in zadevo malce polepšal, da bo zadevca bolj šmeksi :D

Image

Image

Image

Image

Image

Zadevica rabi samo še olje in je pripravljena za vgradnjo ;)

Nato sem nabavljal različne dele, ki jih je za Alfe že hudičevo težko dobiti... Najprej sem nabavil še original zapakiran scudetto za sprednjo masko

Image

Po dveh letih iskanja sem končno dobil felge, ki so najbolj po mojem okusu :D To so Speedline-ke iz 155 Q4 Turbo! Potrebne so obnove, ampak nisem gledal stanja, da so le doma!!! :D

Image

Motor sem si pustil za pozneje, ampak vseeno nisem mogel mimo sesalnega kolektorja, ki sedi kot krona na vrhu motorja in 4 sesalne cevi zgledajo prav sexy, če so le pravilno "negovane" :D

Image

Image

Image

Image

V mislih si že vizualiziram dokončan motor v "Ferrari" stilu s temeljno sivim blokom, bleščečimi aluminijastimi glavami in rdečimi ohišji odmičnih gredi, aluminijaste ohišja injektorjev in čudovit rdeč sesalni kolektor. Vse jermenice pa bodo original "oldschool" rumeno pocinkane :twisted: Ampak do tja je še daleč... :(
User avatar
Fleko
Posts: 1312
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: Alfa Romeo 33

Post by Fleko » 01 Apr 2014, 22:41

Zanimiv špagetar :D
Moj dedek jo je imel tudi. S to razliko da 1.3 motor in pred faceliftom (1986).
A o kakšnem 1.7 boxerju pa nerazmislaš?
Get low, no matter how
zzzevs87
Posts: 44
Joined: 31 Mar 2014, 19:18
Avtomobil: Alfa Romeo 33, Alfa Romeo GT

Re: Alfa Romeo 33

Post by zzzevs87 » 02 Apr 2014, 05:41

Živio

Na začetku je bil plan 1.7 16v boxer, ampak jih je tako pasje težko dobiti... pa še komplet prednje vzmetenje bi rabil drugo plus seveda celotno elektroniko. Ampak to vse bi še nekako šlo, če bi mašine bile zanesljive. Ampak niso! Ribajo kot nore in nikoli ne laufajo kot je treba. Ne vem zakaj, ampak loputke za gas (na 16v ima vsak cilinder svojo) se po nekaj časa uporabe avta "razglasijo". Potem jih štelaš do onemoglosti, pa so za 2 uri spet vsaka po svoje. Skratka, zelo občutljiva mašina... Nasploh 1.7 mašine rade ribajo na ojničnih pa tudi bat zna prijeti. 1.5 je najboljši boxer kar se tiče razmerja zmogljivost/zanesljivost. Zato bom "dodelal" original mašino :D hočem, da je avto čimbolj original, z malo začimbe ;) Prvi cilj je zadevo spraviti na cesto, nato pa bi jo rad spravil na trobentice, nekaj podobnega kot ima Damir na svoji čudoviti manti. In glede na to, da je doma nedaleč od mene, upam na njegovo pomoč :D

Zaključek - 16v mašine grejo kot satan, ampak KO grejo... Jaz pa mislim avto voziti, ne neprestano šraufati... Pa za aktivnejšo vožnjo mi zmeraj ostane GT :)
User avatar
JureK
Posts: 588
Joined: 25 Sep 2012, 12:44
Avtomobil: VW T3

Re: Alfa Romeo 33

Post by JureK » 02 Apr 2014, 08:50

zzzevs87 wrote:Živio

Ne vem zakaj, ampak loputke za gas (na 16v ima vsak cilinder svojo) se po nekaj časa uporabe avta "razglasijo". Potem jih štelaš do onemoglosti, pa so za 2 uri spet vsaka po svoje. Skratka, zelo občutljiva mašina... Nasploh 1.7 mašine rade ribajo na ojničnih pa tudi bat zna prijeti. 1.5 je najboljši boxer kar se tiče razmerja zmogljivost/zanesljivost.

Zaključek - 16v mašine grejo kot satan, ampak KO grejo... Jaz pa mislim avto voziti, ne neprestano šraufati... Pa za aktivnejšo vožnjo mi zmeraj ostane GT :)

Jeremy Clakson quote: You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
Post Reply