Mercedes 220D w115 "minika"

malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Mercedes 220D w115 "minika"

Post by malinuc » 05 Jan 2020, 21:17

Že v prejšnji temi sem omeni ta avto. Te stari tipi Mercedesov me spremljajo že od otroških let, največ sem se prevozil v 123tki, tako da sta mi bila 190 (w201) in pa 115tka vedno neka skrita želja.
Višek je pa nastal recimo ene 14 let nazaj, ko je družinski znanec pripeljal lep primerek 115tke iz leta 1969 z 200 dizlom in pa obvolanskim prestavam, od prvega lastnika z originalnim računom. No kasneje sem mu začel ta avto popravljati, določene stvari obnavljati in izkazalo se je da je bil leta 1988 generalno obnovljen, verjetno zaradi takratnega embaraga na nova vozila. Ker je to zvedel kolega, ki me je prenašal z opisovanji tega modela že od srednje šole dalje, me je prosil da si ga izposodim za njegovo poroko, no od takrat naprej pa... :D

Malo skočim še nazaj, pred nakupom prve 190tke sem si dvakrat že ogledal Zaverhov- o 114tko, pa sem obupal zaradi stanja karoserija, saj namreč še nimam prostora za tako obnovo. Sem ter tja sem še vedno spremljal oglase, si ogledal kakšen avto, vedno razočaran nad stanjem. Potem sem pa začel spremljat tujino, ogledal sem si še en primerek cenejšega ranga v Italiji, blizu Firenc. Obupno stanje :o , gnila oba praga, podni, vsa 4 vrata... Mehansko ni da ni občudovanja vrednih predelav, nekaj fiatovih stvari, nekaj iz novejših modelov.. ok dejmo to na stran... :?

No lani spomladi pa spet drugi kolega... ej a maš ti res eno možnost za izposojo enga hudga mercedesa za poroko.Se zmenva, nakar pa "hišni svet" pride do ideje, če bi mogoče mel svojga???? :shock: :shock: :shock: NIsem mogu verjet, edin pogoj je bla bela barva... Js bi mel raj marin modro? Ok pregledujem autoscout,mobile, subito, polovni avtomobili, njuškalo.... Odločim se al za "gajstno" opcijo - 280/280E, al pa za dizla, kar bo lažje in ceneje dobro dobit. Najdem ene par okrog Verone, pišem maile... čakam, odgvorita dva v angleščini! Fasciniran, se zmenim za ogled, grem na izlet. Ker je blo ravno okrog velike noči, sem si lahko ogledal samo tega v Mantovi.

Soliden, malo čudno je laufal, sumil sem da ni videl nekih spodobnih mehanikov. Neki premazan z bitumnom v sprednjih kolotekih, videle so se posledice dveh karambolov, nič hujšega. Lastnik pove da so zavore komplet obnovljene (diski, obloge, cevi, čeljusti). gledam malo bolj, površinska rja v prtljažniku, pod posodo zav. olja, pregnit nikjer, original hladilnik, menjana vodna črpalka, notranjost brez napake, barva ok, gumice okol vrat prve, pa samo na pregibih napokane, na števcu dobrih 21.000km, stari pravi da je drugi lastnik, da je avto zelo dolgo stal, da ne dela plovec goriva, ok neki je... ;) Se obrnem grem nazaj domov, počakam teden dni, če se bo stari kaj za ceno omehčal... Se neki malga zmeniva, js si rečem zdej al pa nikol, zapnem tole čudo pa gremo... :D

Image
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 220D w115 "minika"

Post by malinuc » 05 Jan 2020, 23:58

Gre se za letnik 1972, 220 diesel motor, ujemajo se vse številke (motor, menjalnik, diferencial), oprema modra notranjost pa modro tonirane šipe, sredinski šalthebel, pol se pa že neha :lol: :lol:
Zraven sem dobil vse pripadajoče knigice, obesek za na ključavnico, predvidevam da so jih izobeševali v tovarni. Avto ma še prvo rezervno gumo, do nedavnega je mankal edino ključ za kolo. da ne pozabim omeniti prvih dodatnih tepihov in prvega obeska za ključe :lol: , ter etuija za dokumente (stilavto mantova).
Sem ter tja kakšna buška, rahlo podrsana zadnja leva vrata, zamenjano vetrobransko steklo, barvan levi blatnik, zamenjano steklo levega žarometa, parabola še prva, verjetno ga je nekdo naslonil. Zadaj en karambol, ravnani spodnji deli boka, neoriginalna stekla zadnjih luči, ohišja prva, razjeden krom na zadnjem levem odbijaču in luči, kakšna okrasna letev udarjena ali popraskana, drugo pa na prvi pogled ok. :)

Prejšnji lastnik je dobil solzne oči, sem pa z njim ostal v stiku in mu sem ter tja pošljem kakšno sliko. Si je pa možakar uvozil mustanga cabrio letnik 2008 čisto novega iz amerike, ko v evropi še ni bilo prodaje.

Image


Doma se je takoj začelo...

Čiščenje rje v prtljažniku

Image

Nastavitev ventilov, takoj sem potrdil sklepanja, da ni bil avto vseskozi dobro vzdrževan, na pokrovu ventilov je bila skoraj mast...

Image

Image


after...

Image

Seveda vse nove tekočine, filtri...

Vse knjigice, razen knjige za nadomestne dele..

Image
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 220D w115 "minika"

Post by malinuc » 06 Jan 2020, 00:10

Potem se je začela predstava okrog plovca goriva in samega rezervoarja...

Plovca ni bilo več...


Image


Dobil sem drugega, dela ok, očistil sem še mrežico v rezervoarju in spraznil rezervoar

Image


NI zadostovalo, po 200km in 3 zamenjanih predfiltrih je bil glavni filter takšen

Image


Sledila je demontaža rezervoarja in čiščenje, vroča voda in visokotlačni čistilec sta pomagala pri odstranitviji vse svinjarije iz sten rezervoarja. Dobro pri tem je da vsaj dokazuje da je avto res dolgo časa stal :lol: :lol:
Skrbi me samo stanje črpalke in šob, nisem jih še dal preverit, naredil sem pa cca 3000km od nakupa.

Zamenjalo se je tudi nekaj ostalih stvari, ležaj kardana - uničen gumijast del, podložne gume zadnjih vzmeti, gumice na vzvodovih prestavne ročke...

Image

Image
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 220D w115 "minika"

Post by malinuc » 06 Jan 2020, 00:24

Pred ureditvijo homologacije in statusa starodobnika sem napadel še podvozje. Vzmeti, amortizerji, roke, vse še originalno, zamenjal sem samo en zglob vilic (strgana protiprašna zaščita) in pa en končnik. Zanimivo je to, da amortizerji delujejo še kot morajo, no vsaj po "stari metodi" kolikor hitro gredo skupaj tako tudi narazen. približno enakomerno :D

Grobo pranje podvozja

Image

Image


potem sem začel bskati pod dodatno zaščito sprednjih kolotekov, ki so jo naredili italjani, presenečenje?

Image

Image

no podobno rjo kot na zadnji sliki sem našel še v razpokani izolaciji v zadnjih kolotekih. Luknja na prvi sliki je zelo majhna, malo sem kolebal kaj narediti, na koncu sem se odločil da ne varim. kolikor se je dalo sem do živega očistil, premazal z epoksi premazom za zaustavitev rje, epoksi temeljno barvo in a uporabil karoserijsko lepilno- tesnilno maso. Čez terosonovo gumijasto izolacijo, z notranje strani pa vosek za izolacijo votlih delov.
Za varjanje se nisem odločil iz naslednjih razlogov. Če bi povaril in delal male "flikice" bi pregreval pločevino in bi naredil še več škode, če pa menjavam večje kose potem je pa že tu kompletna obnova. Upam da sem z zgoraj opisanim postopkom zaustavil nadaljno rjavenje kolikor sem pač lahko, ter da ne bo avto naprej propadal.
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 220D w115 "minika"

Post by malinuc » 06 Jan 2020, 00:39

Pol smo se spravl na eno hitro fotografiranje, za podelitev statusa, pred izračunom DMV-ja. ja podlaga je zloglasen "škodljiv" pepel ... :D

Image

Image

Image

Počakat je blo treba kakšen slab mesec, da se je uredila papirologija... In registracija je bila mogoča. Tehnični pregled prestal brez problema, legalno :D so me pa vsi začudeno spraševali kateri letnik je avto. Problem je bil, ker je bila prva zavedena registracija v Italiji šele 2007 leta. Zopet sem se spomnil besed prejšnjega lastnika da je avto zelo dolgo stal, predvsem zaradi visokih cestnin na dizelske motorje, katere so včasih imeli v Italiji.

Tablice gor, sledilo je še osnovno poliranje barve
zaverho
Posts: 377
Joined: 14 Nov 2012, 14:24
Avtomobil: MB 230.6 71' MB 200D 88' MB 300TE 91'
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Mercedes 220D w115 "minika"

Post by zaverho » 06 Jan 2020, 08:55

Zakon! Vrhunska najdba :)

Tole z rezervarjem zgleda res ogabno :lol:

Dej še kako ameriške notranjosti! 8-)


Aja, pa kako si sčistil pokrov ventilov?
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 220D w115 "minika"

Post by malinuc » 06 Jan 2020, 21:34

zaverho wrote: 06 Jan 2020, 08:55 Zakon! Vrhunska najdba :)

Tole z rezervarjem zgleda res ogabno :lol:

Dej še kako ameriške notranjosti! 8-)


Aja, pa kako si sčistil pokrov ventilov?
Hvala!

Ja, sem upal da bo dovolj, če ga samo spraznem, pa ni bilo...

Mam namen, včeraj je bilo premalo časa :lol: ma pa avto sprednji in zadnji naslon za roko, pa nikjer vzglavnikov

Včasih sem uporabljal samo dimmer, z vročo vodo gre dobro, edin iz aluminija potegne neko snov, samo ne vem katero, poznajo se sive sledi. Tut olmatex je uredu, predlani sem pa za preskus dobil od Fuchsa mislim da Multiclean, kolikor sem bral je na oljni bazi? Vglavnem res dobro čistilo, mastne stvari namočiš vanj, pustiš, malo predrgneš s čopičem, potem pa z breakcleanerjem spereš da ni mastno pa pride res lepo brez nekih hudih naporov. tud saje dobro očisti, recimo bate namočiš nimaš nekih zlo hudih težav za garež pod obročki. Tudi barve na kratki rok ne razžre. Baje da s tem čistijo razne reduktorje.. je pa dokaj draga zadeva, 20L dobrih 100€.
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 220D w115 "minika"

Post by malinuc » 06 Jan 2020, 23:24

Vmes je blo potrebno še zamenjat sprednjo os pri PO LŽKU :lol:

Image


Prvotni namen je bla sicer obnova zgiba desnega premnika, ker je dobil zračnost, ampak smo našli primernega donatorja z manj kot 100.000km, ki je na žalost pogorel :cry:

Image


Da se vrnem nazaj.. Še neki slik notranjosti, na srečo armatura še ne kaže znakov utrujenosti, razpoke se še niso nikjer pojavile, kar je verjetno res znak da je avto nekje pod streho dolgo časa stal.

Image

Image

Image

Image
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 220D w115 "minika"

Post by malinuc » 06 Jan 2020, 23:45

No, da ne omenjam samo pozitivnih stvari dalšega "hranjenja" . Namreč kmalu sem ugotovil da motor proizvaja precej veliko mero oljnih hlapov, kar pomeni da gre sama kompresija v karter in iz karterja nazaj skozi odduške. Že na samem začetku sem pregledal in očistil odduške, zamenjal kar je bilo dotrajanih cevi. Pred prvo menjavo olja sem vlil še engine flush, profi line od liqui mollyja.

Po dobrih 1000 prevoženih kilometrih je na dovozni klančini porinilo olje čez šibko in tako sem napacal celo dvorišče, pa še sosedovo :lol: :lol: :lol:
Drek! težko se spravi ven, sploh iz novega asfalta :evil: Sicer se to naprej ni ponavljalo ampak sem se vseeno odločil za preskus.. Še enkrat sem zamenjal motorno olje in filter, še prej pa predoziral priporočeno dozo engine flusha za 2,5 krat :lol: Motor je res očistilo neverjetno, po cca 25 kilometrih je bilo še vedno enake barve kot sem ga vlil v motor, brez saj :shock:
Pomagalo pa ni dosti, motor še vedno ustvarja veliko količino hlapov, upal sem da bo garež v oboročkih (predvidevam) popustil. Res da kompresije še nisem meril, ampak glede na ostale kazalce mi motor še ne deluje iztrošen, ampak vseen se ga bom slej ko prej lotil obnovit.

Po pošti so pršle še bele obrobe za na gume...

Image


V službi sem ravno obnavljal sprednji most na w107,mimogrede, skoraj identičen je kot pri navadnem w115 (razlika samo v luknjah na nosilcih motorja)

Image

Image


Prišel je še nov zadrževalec sovoznikovih vrat, voznikovega so enkrat že zamenjali. so ga pa v zadnjih dveh letih nemci podražili za 25%!!
Hkrati sem povoskal še notranjost vseh vrat, rje še ni nikjer :D

Image
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 220D w115 "minika"

Post by malinuc » 06 Jan 2020, 23:57

Ker nadležnega pokanja na ovinkih, iz sovoznikovih vrat, ni bilo več, sem se z njim lahko odpravil na malo daljši izlet. Do Dolomitov je pripeljal brez problema, nazaj prav tako, prav tako brez postankov :lol: Olja ni pljuval, tekočin ni izgubljal, razen nafte :lol: :lol:
Me je pa ustavila prijazna policijska kontrola, ki je bila radovedna :lol: :lol: :lol:

Paso di Giau

Image

Image


Misurina

Image


Hotel Miramonti

Image

Valle di Cadore

Image
Post Reply