Mercedes 190e "šestak"

malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Mercedes 190e "šestak"

Post by malinuc » 04 Jan 2020, 19:53

3 leta že mineva od kar mi je uporabnik tega foruma povedal za tega Mercedesa, ko sem mu prodal svojega z 2.5 dieslom pod pokrovom motorja.
Image

Tisti ki redno spremljate forum, bote vedeli za kateri avto se gre. Prodal sem ga samo iz razloga ker je bil to drugi avto, registriran samo čez leto in sem v zadnjih dveh letih pred prodajo naredil komaj okrog 2000km, kar pa za dizla ni ravno najboljše. Kupec pa mi je posredoval kontakt od prodajalca 190tke z bencinskim motorjem, in to po kobituri največjem v tej karoseriji, m103 - 2.6. Oglasa sicer na avtoscout - u sicer ni bilo več, lastnik pa ga je še vedno prodajal. Bil je drugi lastnik, od leta 2001, od takrat je hranil vse izpiske iz tehničnih pregledov in račune od popravil imel je še račun od nakupa novega avta, 1. lastnik je bil doktor iz Barcelone. Avto ma dosti opreme, kasneje sem preko kod ugotovil da še nekaj več kot je bilo omenjeno. Klima, 4x el. pomična stekla, ASD zapora diferencijala, ročni menjalnik - šalthbel oblečen v usnje, original sport vzmetenje, mali volan oblečen z usnjem in pa usnjene sedeže. Sedeži niso bili vgrajeni v tovarni, ampak v servisu 2 meseca po prihodu vozila, marca 1991, dokazano z računom v vrednosti novega Yuga :shock: . Edin problem ki se je pojavil pred nakupom, je bil ta da se je avto nahajal v Barceloni :D :D

No, vseeno smo šli na izlet in ogled tekme lige prvakov :lol:, po cesti :lol: . Ob ogledu se je izkazalo da je bil avto podrsan po obeh straneh, brez kleparskih popravil pločevine in priprave avta pobarvan cel, razen strehe. Kar pomeni debelo pokitan, robovi tesnil in kljukic pobarvani.... Lastnik pa prijazen in pošten, bivši razvojnik Jaguarja, ki sedaj živi v Newcastlu in je avto prodajal iz enakih razlogov kot jaz dizla. :lol: Drugače avto na splošno ok, :lol: malo mastil izpod glave motorja - standard za m102 in m103 motorje. Dokaj redno servisiran s strani Mercedes specjalista. Znakov rje niti približno, motor je deloval super, tako mrzel kot topel.

Image
Image

No na licu mesta se nisem odločil za nakup, tudi tisti dan ne. Cena sicer napram drugim oglasom s podobno opremo in prevoženimi kilometri za pol manjša. Zapeljali smo se še do Valencie, kjer sem si ogledal še nekaj starodobnih vozil in akvarij :lol: Nazaj grede so na ustavljali na vsaki kontroli prometa, kako ne potovali smo s passatom iz leta 2001 brez EU tablic :lol: :lol:

No čez 14 dni premišljevanja doma sem kontaktiral prodajalca in se dogovoril z njim, nakazal denar in čez dober mesec je avto prišel v Ljubljano. Takoj je sledil servis z menjavo vseh filtrov, vseh tekočin, pregledom in grobim čiščenjem. Takrat sem bil še uslužbenec pooblaščenega servisa, tako da sem vs material vgradil original MB.

Image
Image
Image
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 190e "šestak"

Post by malinuc » 04 Jan 2020, 20:34

Pri pregledu ob servisu sem opazil še nekaj stvari , ki jih ni bilo ali pa so bile dotrajane, kar je bilo še dobavljivo sem počasi nabiral. Že od samega ogleda naprej sem bil presenečen nad stanjem samih izpušni kolektorjev, kateri so pobarvani še z originalno barvo in niso skoraj nič pregreti. Po prvi registraciji v naši državi sem obiskal še delavnico v kateri je bilo nekaj zanimivih avtov. Potem pa sem počasi začel z menjavo dotrajanih delov. Zavorni diski so bili še prvi in so še, vodna črpalka je bila prva, a sem jo kasneje zamenjal.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 190e "šestak"

Post by malinuc » 04 Jan 2020, 20:44

Malo večji poseg je bil okrog jermena, tam je zelo malo prostora :lol: zaradi 6 valjnega motorja. Pozamenjal sem kar je bilo dotrajano, ostale ležaje sem namazal z dodatno mastjo, jermen je bil po 26 letih še vedno prvi :lol: . Sledilo je še pranje podvozja in neko pol-amatersko poliranje. Malo kasneje sem zamenjal še stekla zadnjih luči, levo je bilo neoriginalno, rahel udarec, ki se tudi pozna na zapiralu zadnje haube.


Image
Image
Image
Image
Image
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 190e "šestak"

Post by malinuc » 04 Jan 2020, 21:18

Sezona 2017 se je počasi zaključila, avto se je pospravil na zimovanje. Med zimovanjem se je malo "skegljalo" elektroni za ASD, ki je javljala napako za stikalo zavornega pedala, pa sem ga kar zamenjal in pobrisal napako :lol: Mimo grede, napako pobrišeš kar s kratkim stikom na maso na vtičnici za diagnostiko :lol:

Sezona 2018 je preminila brez kakšnih posebnih del, pred tehničnim pregledom je avto dobil nove objemne gumice stabilizatorja spredaj in zadaj, nov končnik. Kakšna fotografija sem ter tja, pa nekaj kilometrov se je nabralo. Začel sem s pripravami na pretesnitev motorja, tesnilo glave je na zadnjem koncu motorja odpovedalo, olje pa je teklo po bloku. Naredil sem si še pripravo za testiranje vbrizgovalnih šob bencina.

Image


Slike sedežev očiščene s čistilno peno in gobico ter premazane z negovalnim "mlekom"


Image
Image


Narejena naprava za test vbrizgovalnih šob K-jeta. Eno staro dvigalko sem razkiral in v njo vgradil tesnila odporna na bencin, lokalnemu mojstru sem dal narediti vmesnik na katerega lahko privijačiš barometer, in tako preskusiš pri katerem tlaku šoba odpre in kako razprši, podobno kot za dizelske motorje le tlak je oblutno nižji. Se je pa kasneje izkazalo da bi blo dobro če bi lahko šobo še ogrel, ker sta ena ali dve kasneje še vedno zafrkavali pri toplem ali vročem motorju.

Image


Nekaj bombončkov na obisku...

Image



še nekaj malo drugačnih, črnobelih

Image
Image
Image
Last edited by malinuc on 04 Jan 2020, 23:32, edited 1 time in total.
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 190e "šestak"

Post by malinuc » 04 Jan 2020, 21:58

Med "zimovanjem" 2018/2019 pa je prišel na vrsto motor. Tesnilo glave je bilo uničeno na oljnem kanalu, zato je bil zadnji desni del motorja masten, oljne madeže je sicer zadrževala zaščitna plastika pod motorjem. Sam motor je porabil približno liter olja na 3000km, kar je bila potrditev prejšnjega lastnika. Predno sem se lotil samega motorja sem pozamenal še nekaj malenkosti, globinsko očistil tepihe v vozilu, ventilator motorja in dezinfekciral uparjalnik klime. Odstranil sem tudi kompletno inštalacijo prve serije mobilnih telefonov, katerega je uporabljal prvi lastnik, baje je bila to naložba vredna današnjih nekaj tisočakov?

Image

Kovinska obloga okrog ročke ročne zavore je bila ponekod napokana, ker sem dobil še novo...

Image


Pri vožnji čez kakšno luknjo ali pa na ležečem policaju se je občasno pojavil "trd" zvok, po zamenjavi uležajnih gumic droga pomožnega volana je to izginilo, same zračnosti še ni bilo, le gumice niso bile več tako "polne"

Image


Predno pa sem se lotil razstavljanja motorja, sem izmeril kompresijo. Po tovarniških podatkih za nov motor, je ta med 10 in 12bar. sam sem imel naslednjo...

Image
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 190e "šestak"

Post by malinuc » 04 Jan 2020, 22:19

Sledila je demontaža pokrova ventilov - neprijetno presenečenje. Mankal je vijak mazalne cevi za dovod olja v mostičke odmične gredi. K sreči to ni pomenilo pomankanje olja na odmični, nič ni bilo obrabljeno. Ne odmična ne uležajeno mesto.

Image

Ko je bila glava enkrat odstranjena, je sledilo razstavljanje glave. Tefloni- zanič, trdi.

Image



Vodila ventilov premerjena s kalibrom, vsa skoraj neobrabljena, stebli ventilov prav tako. Sami ventili so tudi tesnili.

Image


Sledilo je čiščenje glave in ventilov, komore sem rahlo pogladil, preveč nisem hotel, saj poskušam vse delati nekako tako kot je s tovarne prišlo, za kako "piljenje" bi uporabil kak drug avto.

Image


Glavo sem peljal k mojstru finomehanike v lj - rožna dolina. Obdelali so mi sedeže in pobrusili ventile, glavo poravnali. Bila je kar dosti zvita - 0,20mm.

Image


Med tem časom sem izmeri ovalnost valjev, nična, le mislim da drugi ali pa tretji bat je imel 0,02mm odstopanja, čisto na vrhu zgornje mrtve točke kompresijskega obročka. Zaradi tega nisem razstavljal kompletnega motorja, po predhodno izmerjeni kompresiji tu ni bilo problema. Do sedaj ni nobenega problema.

Image



Očiščen blok in pripravljen na montažo glave.

Image



Dobil sem tudi enega izmed zadnjih dobavljih kosov tesnila odduška v pokrovu ventilov 8-) 8-) k sreči so ga imeli na stari zalogi v AC kopru, ker preko Mercedesa ga ni bilo mogoče več dobit

Image
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 190e "šestak"

Post by malinuc » 04 Jan 2020, 22:38

Pred pričetkom sestave motorja sem ga še malo bolj razstavil :lol: :lol: . Vodna črpalka sicer še ni puščala, ležaj je spuščal rahel zvoh ob višjih vrtljajih, zračnosti tudi še ni imela, v notranjosti pa ... slaba, neprimerna na dolgi rok, po 28 letih ji je pripadala zamenjava.. Uporabil sem GK-jevo, originalna je "zlata" - 650€.

Image

Image



Še ena iz časa čiščenja motorja :lol:


Image




V karterju sem našel mankajoči vijak pod pokrovom ventilov, nikjer nisem opazil točke odtiska vijaka, kjer bi ga lahko zagrabilo...
Zamenjal sem vodilo verige, semering in tesnilo prednjega pokrova motorja, tesnilo karterja. V samem karterju ni bilo znakov sežganega olja, kljub starosti in menjavi olja od 2-3 let (prejšnji lastnik), so pa vedno uporabljali mineralno olje in dodatek oil conditioner. Sam še vedno delam isto le brez dodatka, olje menjam vsako leto, ne glede ne kilometre, oziroma na 10.000km.

Image

Image

Image
Last edited by malinuc on 04 Jan 2020, 23:37, edited 1 time in total.
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 190e "šestak"

Post by malinuc » 04 Jan 2020, 22:47

Pred končno sestavo sem moral še zamenjati vmesnik med odmično gredjo in rotorjem - razdelilca vžiga, stari je namreč zarjavel v odmični, verjetno zaradi kondenza.

Image


Zamenjal sem tudi rotor in razdelilno kapo, oba sta bila še prva, uporabil pa sem boscheva izdelka, ki sta prav tako občutno cenejša.
Zamenjal sem tudi slabe cevi hladilne vode..

Image


Slika končne sestave od spodaj in zgoraj :D


Image

Image


Na koncu sem karter, glavo in ostale stvari zaščitil še s prozornim lakom, tako kot so to delali takrat na traku v tovarni :D
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 190e "šestak"

Post by malinuc » 04 Jan 2020, 23:06

Privoščil sem mu še nekaj novega :D

Image

Image


Velika večina avtov, ki sem jih videl ima ta sredinski zračnik vsak razpokan , če že ne polomljen. Stari je bil počen na dveh mestih, zato sem ga zamenjal, zračnika prav tako, ker nista držala pozicije. Po sreči sem našel še originalne luči za francoski trg za smešno ceno 8-) nisem okleval... :D

Image


Vmes je na servis prišel še en dizelček :D

Image


Po začetnih kilometrih sem opazil razliko pri mrzlem in toplem vžigu, topel motor je malo potresel, sumil sem na šobe. Predhodno sem jih sicer preveril, očistil. Problem je nastal pri topli šobi, ni več razpršila ampak je delala "kapljico" Spet sem imel srečo in sem dobil zadnje boscheve primerke v Stahlgruberju

Image


Potem je sledila testna vožnja do Mantove, proti koncu aprila, zdaj že lani :lol: Testna vožnja je odobrila sadove :lol: :lol: moji ušesi v domačem okolju pa ne :D

Image


Dobil je še "strica" ampak o tem v drugi temi. Kar dobro ohranjen primerek, z veliko pozitivnih presenečenj :D
malinuc
Posts: 185
Joined: 07 Nov 2015, 10:17
Avtomobil: mb 190e 2.6

Re: Mercedes 190e "šestak"

Post by malinuc » 04 Jan 2020, 23:28

No septembra sva ga pa res dobro preskusila. S hišnim svetom sva šla na "roadtrip" od doma do polotoka Lefkas v Grčiji in nazaj v 9 dneh.
Prvi dan cca 8 ur vožnje do Leskovca v Srbiji, vmes sem ga ugasnil ko sem enkrat dotočil bencin. Drugi dan od Leskovca čez Makedonijo do Soluna in nato do Lefkasa, cca 9-10 ur če se ne motim, vlkjučno z mejami, brez nekih postankov razen točenja bencina 1x. Malo sem ter tja po polotoku, čez 5 dni dni pa preko Albanije, Črne gore, Bosne in Hrvaške domov. Vsega skupa malo manj kot 3700km. Povprečna poraba s klimo med 8,5 do 9 litrov, mogoče kje do 9,5. Najmanjša poraba je bila z Albanskim bencinom, vendar takrat tudi hitrost ni presegala 120km/h. Vožnja domov je bila res en dober preskus. Od Petrovca do doma je trajala 14 ur + 40 minutni postanek v Makarski, ter dvakrat točenje bencina. OD tega je bilo od Splita naprej res močno deževje, dovoljena hitrost 80km/h na avtocesti.

Lahko rečem da po skupni 14 urni vožnji še nisem bil tako spočit kot sem bil v tem avtu. Pa sem prevozil že malenkost manj kot 400.000km s 5 različnimi vw-ji. Vsak passat (tudi predzadnji model) se lahko skrije glede udobja in utrujenosti :D edino poraba mu je vprid :lol:


Poraba olja po obnovitvi glave 0,7 litra na 10.000km (toliko sem jih naredil lani). Mineralno olje s sintetičnimi dodatki Castrol 10w-40 A3/B4, brez dodatnih dodatkov.

Še nekaj slikc iz poti:

Lefkas in njegov najjužnejši del

Image

Image



Albanski Berat in zadnja stara bencinska pred mejo s Črno goro


Image

Image


Vožnja skozi močno večerno deževje z rumenimi meglenkami 8-)

Image



Še nekaj o planih v prihodnosti. Želja je že nekaj časa da se avto prebarva, pripravljene imam vsa 4 vrata, pokrov prtljažnika, nove napise za zadaj, novo temperaturno oblogo pokrova motorja, nov zadnji desni mehanizem stekla in verjetno še kaj... Počasi sem začel to odlašati na dolgi rok, sploh ker sem kupil še enega starodobnika pa ker vem da se potem spet ne bom veliko vozil z njim, ker se bom rahlo bal morebitnih prask, pikic in ostalih stvari na barvi. Sam si ga ne upam do konca pripravit, ker imam zanemarljive izkušnje z ličarijo in nebi rad enakega rezultata kot je sedaj. Ličarji pa najraje delajo za zavarovalnice.
Vsekakor bom počakal še leto dni, da pridobim legalni naziv starodobnika, od takrat naprej bo tudi celo leto registriran. Sedaj ga po pol leta odjavim (cestni sklad - 2580 ccm prostornina motorja), saj se ne vozim po slanih cestah.

To je zaenkrat to, avto trenutno stoji v garaži, vsake dva do tri tedne mu napolnim akumulator . Čakam na pomlad :lol: Pozimi priganjam Logana Pick up! :lol: :lol:
Post Reply