The (Inte)grale project

Ruzo
Posts: 174
Joined: 11 May 2014, 20:37
Avtomobil: Corrado, HF Integrale

Re: The (Inte)grale project

Post by Ruzo » 15 Mar 2019, 23:57

Malo me je čas povozil z updatom. :roll: Nadaljujem kjer sem ostal. Porodilo se je vprašanje: Kako portati če nimaš pojma? Tako da se probaš čimveč naučiti. Najprej sem začel na osnovah. Tip glave, njene karakteristike, kaj naj bi blo pomembno, kaj naj bi bilo brezveze... 100 teorij, 100 pristopov in na koncu zaključek da brez flowbencha ne moreš biti nikol 100% ziher kaj si naredu. Super. :lol:
So pa tu potem razna pomagala in sicer primeri kako se to loti folk ki ve kaj dela in imajo dostop do flowbencha. Tako sem poiskal tiste par primerov portanja te glave kar sem jih našel. Najbol uporaben link sem našel v temi na angleškem forumu, ki jo je spisal naš sorojak, kateremu kapo dol za projekt. :clap: Vredno branja:
http://www.guy-croft.com/viewtopic.php? ... 8&start=15
Tukaj notri so 3 primeri portanja te glave. Kompleten forum pa je v bistvu poln znanja, tako da se človek svašta nauči. :D

Drugi link je bil spet od angleških tunerjev, katera mi je dala mislit da sem raziskal swirl efekt, kateri je tukaj omenjen in tudi ugotovil o čemu tip tukaj govori. Čeprav mislim da ni tako zelo pomembna funkcija na tej glavi kot je tukaj omenjeno.
https://deltaparts1.wordpress.com/delta ... ale-parts/
Drugega omembe vrednega nisem našel, tako da sem probal iz tistega kar sem mel in tistega kar sem si zapomnil od splošne teorije nekaj ustvariti. Sledil je pregled glave:
Glava v originalnem stanju in njene največje napake:
Nepotrebna stopnica okoli sedeža sesalnega ventila, ki vpliva predvsem na lowlift in midlift flow.

Image

Necentričnost porta in sedeža in na splošno površna obdelava sesalnega porta:

Image

Short side radius je na izpušnih kanalih čuden, saj se sedež zaključi dokaj globoko v port in tako delno blokira SSR. :wtf: Se ne da slikati, vidi se le globina sedeža in necentričnost glede na port. V bistvu je port prevelik glede na sedež..

Image

Sesalni ventil je dokaj velik (43,5mm), komora pa dokaj majhna, tako da je ventil v bistvu vkleščen med 2 steni komore.

Image

Originalen sesalni port:

Image

Tako sem pri portanju v bistvu več ali manj odpravljal te napake in napake ulitka. Mislim da je razen komore sama glava zasnovana dobro..
Last edited by Ruzo on 16 Mar 2019, 01:03, edited 1 time in total.
Ruzo
Posts: 174
Joined: 11 May 2014, 20:37
Avtomobil: Corrado, HF Integrale

Re: The (Inte)grale project

Post by Ruzo » 16 Mar 2019, 00:48

No pa začnimo. :D
Odstranjevanje stopnice okoli sedežev sesalnih ventilov. Tole je kar jeba, saj je treba brusit zelo blizu sedeža katerega lahko poškoduješ:

Image

Image

Odstranjevanje sten okoli sesalnega ventila, da sem naredil prostor za zmes tudi na straneh. To je tudi jeba ker ko končaš eno je treba to točno prekopirati še na ostale 3. :D Najprej ena stran:

Image

Nato še druga stran na grobo:

Image

Odstranjevanje ostrih robov okoli utora svečke za preprečevanje detonacij:

Image

Prenesel kopanje še na ostale komore:

Image

Bližanje končni obdelavi komor pred mokrim peskanjem (nisem imel mašine za peskat prej, če ne bi peskal na začetku):

Image

To je to kar se obdelav komor tiče, razen finisha. Za moje pojme sem s tem definitvno nekaj pridobil na flowu, če ne drugega sem se pa vsaj nadrkal biaxa. :lol: Z obdelavo sem zmanjšal kompresijsko razmerje (kar je sicer odvisno od batov), kar pri turbo motorju ne pomeni nič kaj hudega, saj lahko mirne volje dvignem boost. Poleg tega sem odstranil še ostre robove v komorah, kar spet omogoča varnejše delovanje brez detonacij. Kaj bo to pomenilo v praksi pa samo ciganka ve. Komentarji seveda dobrodošli. :D
User avatar
grega983
Posts: 879
Joined: 09 Jan 2013, 20:02
Avtomobil: Lancia Delta HF turbo, Alfa Romeo 33 16v Permanent 4, Lancia Thema 16v Turbo LS
Location: Fram

Re: The (Inte)grale project

Post by grega983 » 16 Mar 2019, 07:26

Škoda pri Samovem projektu je samo to, da se avto uporablja zanemarljivo malo :cry:

Drugače pa zelo lepe objave.
Če italjanu rečeš da je cigan s tem v bistvu žališ cigana
Ruzo
Posts: 174
Joined: 11 May 2014, 20:37
Avtomobil: Corrado, HF Integrale

Re: The (Inte)grale project

Post by Ruzo » 16 Mar 2019, 10:13

Se bojim da mene čaka podobno, ker je cajta vedno manj. :|
Ruzo
Posts: 174
Joined: 11 May 2014, 20:37
Avtomobil: Corrado, HF Integrale

Re: The (Inte)grale project

Post by Ruzo » 31 Mar 2019, 12:51

Spet ni bilo časa.. Gremo naprej na izpuh. Kot že rečeno je bil na teh kanalih največji problem short side radius in pa ekscenter sedeža ventila glede na kanal. Popravil sem short side radius tako da sem zabrusil v sedež ventila, popravil nepravilnosti odlitka in ekscenter sedeža glede na kanal, to pa je v bistvu to kar se izpuha tiče.
Tako nekako je to zgledalo na začetku:

Image

Brušenje napake delilne ravnine v kanalu:

Image

Narejeno na grobo:

Image

Finiširanje na 80 šmirgl na "dremel" in na koncu na roko:

Image

Odpravljanje nepravilnosti okoli vodila ventila in bowla:

Image

Po finishu:

Image

To je to kar se izpuha tiče, nobene znanosti ker so bili kanali že v štartu OK razen omenjenih napak. :thumbup:
Ruzo
Posts: 174
Joined: 11 May 2014, 20:37
Avtomobil: Corrado, HF Integrale

Re: The (Inte)grale project

Post by Ruzo » 31 Mar 2019, 15:21

Od sesalnih kanalov imam zelo malo slik ker se mi je sesul telefon in jih ni več. :roll:
Original kanal:

Image

Image

Popravljen je bil ekscenter sedeža in porta, napake ulitka kot pri izpuhu. Port je bil malenkost povečan na vrhu in na območju nad ventilom. Upoštevan je bil tudi prej omenjen swirl efekt, ki se vidi po zavitosti celotnega porta. Ena in edina od obdelave, tukaj še s starim vodilom:

Image

In pa že sfiniširan kanal z enako končno obdelavo kot izpušni in z novimi vodili ventilov. Tukaj se vidi tisti swirl efekt in sicer zaobljenost porta. Koliko je ta funkcija na tej glavi pomembna pa ne vem.

Image

Še kanal iz strani komore. Robu ni več. :)

Image

Tako je bil končan še vsisni port. Po tem sem se moral posvetiti vodilom ventilov, še prej pa je bila glava mokro speskana in komore po tem zapolirane.
Glava v komori:

Image

Po peskanju:

Image
Ruzo
Posts: 174
Joined: 11 May 2014, 20:37
Avtomobil: Corrado, HF Integrale

Re: The (Inte)grale project

Post by Ruzo » 31 Mar 2019, 19:41

Meritev lukenj za vodila ventilov je pokazala da so vse luknje po premeru raztresene za nekje 0.04-0.05mm. Glede na to da delam nadmero za ujem vodila ventila na 0.03-0.04mm nadmere, bi to pomenilo da bi vodilo stisnilo na enem mestu na tapravi toleranci, na drugem delu pa bi lebdel. :D Zakaj je prišlo do tega ne vem, sklepam da poškodba pri moji demontaži ali pa se je kdaj kaj hudega motorju zgodilo.

Seveda nisem mogel pustiti tako, zato sva luknjo s sosedom (hvala še enkrat) postružila na CNC rezkarci iz originalnih 14 na 14.145mm. Tukaj je jeba zadevo pocentrirati, ker če fališ luknjo fališ tudi pozicijo ali kot pod katerem ventil nalega na sedež. Tako je od tega odvisno kako globoko je treba brusiti sedež (če seveda ni preveč iz centra) in posledično ali se bo dalo nastaviti ventile. Pri sebi tega še ne vem, ker še nisem vrezal sedežev. Na uč zgleda OK, nisem pa še meril/vrezal sedežev. :crazy:

Image

Seveda zaradi tega nobena vodila ventilov ne pašejo (lahko se dobi za 14 ali15mm luknjo) , zato sem šel v izdelavo lastnih vodil.
Najprej nabavil material (Trojan, CuNiSi1):

Image

Zrisal in dal izdelati spet v sosedovo delavnico na CNC drejponk (hvala :D). Ratalo je super, narejeno v par mikronih. :wtf:

Image

Nato sem si naredil distančnik za montažo vodila na točno višino.

Image

Glavo zgrel, vodila podmazal in zabil noter. Nisem najdu poceni načina kako bi jih lahko točno vprešal.
Po montaži vodila sem moral obdelati še luknjo za ventile, kateri sem pustil 0.01mm podmere. Za povečanje na toleranco sem uporabil flexhone granulacije 240, katera pusti lep finish. :)

Image

En špon pobere po par mikronov:

Image

Meritve med šponi. :D

Image

Tako sem zadevo prilagodil za posamezen ventil na cca 0.025mm nadmere glede na steblo ventila. Izpušne sem naredil okoli 0.03mm zaradi višje temperature. Naslednjič bi pustil na manjši meri.
Ruzo
Posts: 174
Joined: 11 May 2014, 20:37
Avtomobil: Corrado, HF Integrale

Re: The (Inte)grale project

Post by Ruzo » 31 Mar 2019, 20:37

Sedaj smo v sedanjosti kar se glave tiče. Ostalo je še vrezovanje 3 kotov na sedežih ventilov, katero bi rad naredil sam. Ampak nisem še našel poceni varjante za to. Problem je, ker rabim 20° kot zaradi globine ventila (se bojim da bi ga 30° spustilo pregloboko), ostalih rezkarjev pa tudi nimam na razpolago, tako da če bi si jih lahko od koga sposodil se priporočam. :thumbup: Po sedežih sledi meritev cc komor, nato ravnanje in sestava.

Glava pa trenutno zgleda takole. Mislim da je za prvič izpadlo super vsaj vizualno, bom pa naslednjo sigurno naredil polovico hitreje. :D
Končan izpuh z vodilom ventila:

Image

Image

Komore. Polirane so primarno zaradi tega ker mi lepo zgleda. Nekateri pravijo da so plusi zaradi zadrževanja toplote v komori zaradi reflektivne površine, mislim da je to če je malenkost ki ne da praktično nič. Zgleda pa top. :D

Image

Skupaj z ventili:

Image

Po mojem je vsak ki je to delal posvetil z lučko. :lol:

Image

Še malo pa bo fertik.. Ostalo imam vse pripravljeno, tako da ko vrežem sedeže lahko zgornji del motorja končno sestavim. :clap:
Komentarji, nasveti za naslednjič, ipd. seveda dobrodošli :thumbup:
User avatar
L4UK0
Posts: 3070
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: The (Inte)grale project

Post by L4UK0 » 31 Mar 2019, 21:02

Fuck res izgleda vrhunsko. Vse pohvale! 8-)
Image
User avatar
papi
Posts: 2184
Joined: 18 Oct 2010, 23:13
Avtomobil: Opel Kadett C 2.0 Turbo, BMW E28 1.8i, Vw T3 caravelle 1.9 TDI,

Re: The (Inte)grale project

Post by papi » 31 Mar 2019, 21:09

Top narejeno in top report :thumbup:
Post Reply