Porsche 1983 944 2.5L


Porsche 1983 944 2.5L

OdgovorNapisal/-a karoserist.si » 02 Jun 2017, 15:46

V Opel Manta B temi sem omenil razlog zaradi katerega so se dela na Manti zavlekla.
Razlog je kot v naslovu piše Porsche 944, letnik 1983, z 163 konjskim 2,5 L motorjem.

Zanimivost modela 944 za razliko od modela 924 je, da motor ni več VW motor ampak gre za pravi Porsche motor. Narejen je bil pa tako, da so vzeli V8 motor 928-ke in ga 'razrezali' na pol...s tem so dobili linijski 4-cilinderski motor, kateremu so dodali 2 izravnalni gredi s čimer so zmanjšali neželene vibracije, ki so nastale po omenjenem 'razrezu' V8 motorja.

Avto je bil kupljen pozimi 2016, tako da je zimo preživel v delavnici. Mišljeno je bilo, da ga rihtam prijatelju a ko je spoznal da so cene delov zelo visoke in da bi popravilo zelo preseglo njegov budget je opustil to idejo in hotel dati avto v prodajo. Ker se je meni avto zdel zanimiv sem ga odkupil, čeprav sem vedel da bo veliko dela in še več stroškov. Samo kdaj emocije pač premagajo razum ;).

Stanje ob nakupu:
Notranjost: - precej zanemarjena, potrebna temeljite obnove...
Zunanjost: - potrebnih nekaj popravkov, predvsem lepotnih,
Pleh in barva: edina stvar, ki je bila solidna (pocinkan pleh), pri barvi je sicer še prostor za napredek ;)
Motor: pogojno delujoč...detajli sledijo.

Slike avta ob nakupu:
Slika

Slika

Slika

Tudi 'vodja delavnice' je odobril nakup:

Slika

Slika
Zadnjič spremenil karoserist.si, dne 18 Okt 2018, 15:16, skupaj popravljeno 4 krat.
Delavnica starodobnikov Karoserist! http://www.karoserist.si
Uporabniški avatar
karoserist.si
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 04 Maj 2011, 07:45
Kraj: Ljubljana-Podutik


Re: 1983 Porsche 944

OdgovorNapisal/-a karoserist.si » 02 Jun 2017, 16:02

Kot rečeno je bi največji problem motor, ki se je stalno gibal na čudnih temperaturah. Zelo dolgo se ni ogrel, če si ga pa obremenil (težka noga ali klanec) pa je hitro narasla temperatura proti pregretju. Ker sem se bal, da je bil že večkrat pred tem pregret, sem naprej izmerili kompresijo, ki je pokazala, da so dihtunge na glavi ok. Torej je moral biti vzrok drugje.

Malo sem sumil vodno pumpo ampak ker sem našel par lužic hladilne tekočine pod avtom, ki so nastali po parih dneh počitka v delavnici sem začel z diagnostiko na hladilnem sistemu. Po temeljitem pregledu sem našel nekaj mest kjer je tekočina uhajala. Prva problematična točka je bila slabo pritrjena cev in druga točka je bila napačen čep ekspanzijske posode, ki ni držal pritiska.

In začnem odpravljat točke puščanja...

Uredim puščanje na cevi, kupim nov čep ekspanzijske posode...

Slika

Slika



Nato grem avto testirat in se noro hitro pogreje, seveda ustavim predno pride v nedovoljeno polje...
In tako sem bil na točki 0.
Zadnjič spremenil karoserist.si, dne 02 Jun 2017, 16:11, skupaj popravljeno 1 krat.
Delavnica starodobnikov Karoserist! http://www.karoserist.si
Uporabniški avatar
karoserist.si
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 04 Maj 2011, 07:45
Kraj: Ljubljana-Podutik


Re: 1983 Porsche 944

OdgovorNapisal/-a karoserist.si » 02 Jun 2017, 16:10

Ugotovim, da mora biti nek resen problem, čeprav se mi sprva še ni sanjalo, da je problemov kar precej. Večina tega kar bom predstavil je posledica neprimernega vzdrževanja in šalabajzerskih 'mehanikov'.

Tako sem začel podirat celotni hladilni sistem, ker mi niti ni preostalo nič drugega...

Presenečenje, zaflikan hladilnik, ki še zmeraj pušča,

Slika

in vodna pumpa brez termostata...

Slika
Delavnica starodobnikov Karoserist! http://www.karoserist.si
Uporabniški avatar
karoserist.si
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 04 Maj 2011, 07:45
Kraj: Ljubljana-Podutik


Re: 1983 Porsche 944

OdgovorNapisal/-a karoserist.si » 02 Jun 2017, 16:17

Jah nič in sem bil prisiljen kupiti nov hladilnik ter termostat.
Ker sem se odločil, da se ne bo šparalo sem kupil original robo, hladilnik direktno v Stuttgartu, termostat pa sem naročil na pooblaščencu pri nas.

Slika

Slika

Slika

Opis nadaljne kalvarije sledi...;).
Zadnjič spremenil karoserist.si, dne 02 Jun 2017, 20:46, skupaj popravljeno 1 krat.
Delavnica starodobnikov Karoserist! http://www.karoserist.si
Uporabniški avatar
karoserist.si
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 04 Maj 2011, 07:45
Kraj: Ljubljana-Podutik


Re: 1983 Porsche 944

OdgovorNapisal/-a croma_man » 02 Jun 2017, 19:26

čestitke še tule, pa ne tak hitr objavljat...kr počas :) dlje traja !
Uporabniški avatar
croma_man
 
Prispevkov: 2536
Pridružen: 23 Apr 2012, 23:35
Kraj: Celje
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring


Re: 1983 Porsche 944

OdgovorNapisal/-a karoserist.si » 02 Jun 2017, 21:14

@croma_man: Hvala za vse nasvete glede platišč ;). Oba tvoja predloga mi je uspelo nabavit in sedaj ostaja le še dilema, kaj dejansko dat na avto ;).

Drugače pa ne bo tako hitro zmanjkalo slikovnega materiala ;). Je bilo (in še bo) kar nekaj dela ;).

Če nadaljujem zgodbo, se je potem nadaljevalo z mojim razmišljanjem, kako lahko en mali ventilator s trokrako veternico ohlaja tak motor in sem začel preučevat različne letnike, pregledoval 'teilekataloge', sheme,...in ugotovil, da so malo kasnejši letniki imeli dvojni ventilator, ki je precej več dal od sebe. In sem se lotil iskanja....cena novega na pooblaščencu je bila nesprejemljiva zato sem začel z iskanjem dobro ohranjenega rabljenega dvojnega ventilatorja, kar je bil precej zahteven izziv, ker je to precej pogost upgrade in iskana roba.

Prav tako sem imel v avtu samo eno napeljavo za ventilator, ter posledično en rezistor za ventilator (z upgrade-om bi potreboval dve napeljavi in dva rezistorja), zato sem se odločil, da bo en ventilator vezan na termo stikalo in rezistor, kot je mišljeno v originalu, drugega pa bom po potrebi vklapljal na stikalo v kabini, ko bo potrebno avto zaradi obremenitev na hitro prisilno ohladiti, npr. track day,...

Kasneje sem le našel ventilator v Franciji pri enem Porsche dilerju, ki mi je bil robo tudi pripravljen poslat za nek še sprejemljiv denar.

Slika

Vsebina paketa - težko pričakovana roba ;)

Slika

Potem je sledilo temeljito testiranje elektomotorjev:

Slika

Ker je vse delalo BP sem bil vesel kot kak majhen otrok. ;))).

In pa še temeljito čiščenje:

Slika

Primerjava starega in novega ventilatorja....je več kot očitna, sploh glede na to, da oba pašeta na isti hladilnik...

Slika
Delavnica starodobnikov Karoserist! http://www.karoserist.si
Uporabniški avatar
karoserist.si
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 04 Maj 2011, 07:45
Kraj: Ljubljana-Podutik


Re: 1983 Porsche 944

OdgovorNapisal/-a Mihec » 03 Jun 2017, 09:20

Opa, tole bo pa super spremljati! :)
Mihec
 
Prispevkov: 6
Pridružen: 17 Avg 2016, 18:19
Avtomobil: Audi A4 B6 1.8T


Re: 1983 Porsche 944

OdgovorNapisal/-a croma_man » 03 Jun 2017, 09:24

moj predlog za feltne, eno leto ene, drugo leto druge, se ne naveličaš ker maš oba kompleta vrhunska !
Uporabniški avatar
croma_man
 
Prispevkov: 2536
Pridružen: 23 Apr 2012, 23:35
Kraj: Celje
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring


Re: 1983 Porsche 944

OdgovorNapisal/-a zegler » 03 Jun 2017, 09:30

kje so kake felne ? nobenih fotk ? :twisted:

zgleda da so bili pri porsche usmerjeni v dinamicno voznjo glede na mali ventilator, ampak mi ni jasno zakaj se je pregreval, ce ni termostata pol se dolgo segreva, ampak pregreva ? mogoce je tudi vodna pumpa ze slaba ? premeri jo preden jo zapakiras nazaj z hladilno vred ..

je pa hecno kak mi tile porsche 924, 944(cudno ) zgledajo pri porsche imam v mislih samo 911 :oops:

zgleda pa lepo ohranjen avto ..
Uporabniški avatar
zegler
 
Prispevkov: 539
Pridružen: 03 Maj 2015, 16:02
Kraj: Maribor
Avtomobil: e21


Re: 1983 Porsche 944

OdgovorNapisal/-a l3v4rt » 03 Jun 2017, 12:02

Čestitke za projekt! Mene tut mantra o katerih felnah je govora! :lol: Mislim, da bo to še en kvaliteten projekt. 8-)
Uporabniški avatar
l3v4rt
 
Prispevkov: 187
Pridružen: 28 Maj 2013, 22:22
Avtomobil: 80' BMW e21 316; 97' Opel Vectra B 1.8

Naslednja

Vrni se na Seznam forumov

Vrni se na Avtomobili uporabnikov

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 17 gostov